زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مارتی ونتولرا

بیوگرافی مارتی ونتولرا

مارتی و خوزه ونتولرا تنها پدر و فرزند در تاریخ جام جهانی هستند که برای دو کشور مختلف به میدان رفته اند.
نام و نام خانوادگی مارتی ونتولرا (Martí Ventolrà)
تاریخ تولد 16 دسامبر 1906
محل تولد بارسلون - اسپانیا
تاریخ فوت 5 ژوئن 1977
محل فوت مکزیکو سیتی - مکزیک
حرفه بازیکن فوتبال
پست هافبک

اطلاعات جدول از fa.wikipedia.org

مارتی ونتولرا و به میدان رفتن با تیم ملی اسپاینا

قرمز، زرد و بنفش. این پرچم غریب و نامانوس، پرچمی است که بعد از قدرت گرفتن دومین جمهوری اسپانیا از روز 27 آوریل 1931 به عنوان پرچم رسمی این کشور مورد استفاده قرار گرفت. اسپانیا با همین پرچم، نخستین حضور خود در جام جهانی را جشن گرفت و راهی رقابت‌های جام جهانی 1934 در ایتالیا شد.

اسپانیا در دور نخست جام، برزیل را شکست داد و پس از یک تساوی مقابل ایتالیا، در دیدار تکراری مجدداً مقابل آتزوری به میدان رفت و با شکست (1-0) در این دیدار، از جام کنار رفت. آنچه از این نبردها در خاطره‌ها ماندگار شد، خشونت بی‌سابقه اسپانیا و ایتالیا در بازی نخست بود؛ تا جایی که اکثر نفرات اصلی دو تیم برای بازی تکراری مصدوم شدند و جای خود را به بازیکنان ذخیره دادند. علاوه بر آن، درخشش ریکاردو زامورا سنگربان اسپانیا که سرانجام عنوان بهترین بازیکن جام را نصیب او کرد، سایر نفرات را تحت‌الشعاع قرار داد؛ از جمله وینگر راست تیم ملی، مارتی ونتولرا، که تنها حضورش در جام جهانی، با شکست و حذف اسپانیا همراه شد.

مارتی ونتولرا و سکونت در مکزیک

مارتی در آن زمان 24 ساله بود و بعد از حضور در تیم‌های اسپانیول و سویا، یک سالی بود که برای بارسلونا به میدان می‌رفت. در حالی که تا سال 1936 در 12 بازی ملی، سه گل برای لاروخا به ثمر رسانده بود. به نظر می‌رسید که روزهای درخشان‌تری در انتظار او باشد اما با آغاز جنگ داخلی اسپانیا، همه چیز عملاً به پایان رسید؛ جمهوری جای خود را به دیکتاتوری ژنرال فرانکو داد و بسیاری از بازیکنان بارسلونا که در همان زمان، راهی مسابقاتی در مکزیک شده بودند، ناچار شدند در این کشور بمانند و هرگز به اسپانیا برنگردند. مارتی تا 43 سالگی به فوتبال ادامه داد و در تیم‌های رئال کلوب و آتلانته به میدان رفت. در مکزیک با خوسفینا کاردناس- نوه رئیس جمهور مکزیک لازارو کاردناس- ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد. دو تا از پسرهایش، مارتین و خوزه، فوتبالیست حرفه‌ای شدند و پیراهن باشگاه دپورتیوو تولوکا را به تن کردند. 14 سال پس از آن که مارتی فوتبال را کنار گذشت، پسرش خوزه، ملقب به په‌په، در 1963 برای نخستین بار پیراهن تیم ملی مکزیک را به تن کرد تا افتخارات این خانواده تکمیل شود. اما هنوز این داستان ادامه داشت.

مارتی ونتولرا و فرزندش خوزه، در دو تیم ملی مختلف

وقتی لیست تیم ملی مکزیک برای حضور در جام جهانی 1970 اعلام شد، خوزه ونتولرای 27 ساله هم یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی بود. او در جام جهانی عملکرد بهتری نسبت به پدر خود داشت و با شماره 13 در تمام رقابت‌ها یکی از مدافعان ثابت مکزیک به شمار می‌آمد. با چهار مسابقه‌ای که او در این جام انجام داد، تعداد بازی‌های ملی خود را به عدد 30 رساند و هر چند پس از آن، دیگر هرگز برای مکزیک به میدان نرفت، اما همراه با پدرش به تنها پدر و فرزند در تاریخ جام جهانی تبدیل شدند که برای دو کشور مختلف به میدان رفته‌اند.

پدرش مارتی هم تا روز 5 ژوئن 1977 زنده ماند و دو سال پیش از درگذشت خود، خبر مربوط به مرگ فرانسیسکو فرانکو دیکتاتور اسپانیا را شنید. خبری که نوید به پایان رسیدن روزهای تیره اسپانیا و کاتالان‌ها را می داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مارتی ونتولرا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مارتی ونتولرا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.