زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی لاژلو پاپ

بیوگرافی لاژلو پاپ

لاژلوپاپ از سال 1948 و در بازی‌های المپیك لندن نام خود را بر سر زبان‌ها افكند.

متولد 25 مارس 1926 در بوداپست مجارستان. در لندن او در میان وزن (وزن ششم) نماینده بوكس كشور خود بود و در اولین حضور المپیكی، نخستین مدال طلای خود را كسب نمود.

 یك سال بعد او به عنوان نماینده وزن ششم مجارستان در بوكس آماتوری اروپا مسابقه داد و مدال طلای دیگری را برای كشور خود به ارمغان آورد. پاپ در مسابقات اروپایی 1951 به وزن هفتم (سنگین وزن) صعود كرد و در این مسابقات نیز قهرمان شد.

 یك سال بعد او در سنگین وزن المپیك به میدان رفت و یك بار دیگر برنده مدال طلا شد. كاری كه در المپیك 1956 نیز تكرار شد تا پاپ نخستین بوكسوری لقب گیرد كه برنده سه مدال طلا از مسابقات المپیك شده است.

Laszlo Papp: 3-time gold medalist & the champ that never was -  ProBoxing-Fans.com

 در طول دورانی كه پاپ در بوكس آماتوری مسابقه می‌داد، هیچ رقابتی چون مسابقه فینال او در المپیك 1956 در یادها نماند. زیرا از یك سو او برای كسب سومین طلای المپیك نبرد می‌كرد و در طرف دیگر خوزبه تورس آمریكایی برای قهرمانی تلاش می‌كرد؛ بوكسوری كه بعدها قهرمان بوكس حرفه‌ای دنیا شد.

پاپ قدرت و مهارتی بی‌مانند در زدن ضربات با دست چپ خود داشت و به لطف این مهارت بدل به اولین بوكسور بلوك شرق گشت كه وارد دنیای بوكس حرفه‌ای شده است.

 او طی سال‌های 1962 تا 1965 در مسابقات بوكس حرفه‌ای اروپا در میان وزن وارد رینگ شد و 6 بار قهرمان اروپا شد. سرانجام در سال 1965 مسؤولین سیاسی مجارستان. مجوّز حضور پاپ در مسابقات حرفه‌ای را لغو كردند و بدین ترتیب او شانس حضور در بوكس حرفه‌ای قهرمانی جهان را از دست داد. مدّتی بعد دوران جدیدی از زندگی لاژلو آغاز شد و او از سال 1971 به عنوان مربیگری تیم بوكس مجارستان برگزیده شد. پاپ این پست را تا سال 1992 حفظ كرد! پایان كار بوكسور اسطوره‌ای مجار در 16 اكتبر 2003 رقم خورد.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی لاژلو پاپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی لاژلو پاپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.