زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی فلوهایمن

بیوگرافی فلوهایمن

فلورا هایمن ملقب به فلو یكی از بزرگترین والیبالیستهایی است كه در تاریخ این رشته ظهور كرده است.

متولد 29 جولای 1954 اینگلوود در ایالات متحده. آنچه موجب شهرت وی شد، توانایی در اسپك زدن، قدرت فوق‌العاده در دفاع، استیل مناسب و شخصیت با جذبه و متشخص او بود. فلو تنها بیست سال داشت كه پس از پایان فصل والیبال در دانشگاه هیوستون، برای بازی در تیم ملی، دانشگاه را ترك كرد.

طی دو سال بعد نیز هایمن دوبار دیگر دانشگاه را ترك كرد و در سومین بار (1976) این كار را بدین منظور انجام داد تا تمام وقتش را به تیم ملی والیبال اختصاص دهد. سازمان تیم ملی در كلرادو بود و كار خود را در 1975 بدون مربی آغاز كرد. این تیم سه ماه مربی نداشت! سرانجام نیز تیم آمریكا در مسابقات ورودی المپیك مونترآل شكست خورد و از صعود به المپیك بازماند.

پس از آن بود كه فلو وجود خود را وقف این تیم كرد و او و هم تیمی‌هایش سرانجام در مسابقات جهانی (1978) به عنوان پنجم دست یافتند. اما آنها باز هم المپیك را از دست دادند. این بار به علت تحریم المپیك مسكو (1980) توسط دولت ایالات متحده.

هایمن در سال 1981 و در مسابقات جهانی توكیو به عنوان بهترین آبشارزن مسابقات برگزار شد. ضمن آن كه وی اولین دختر آمریكایی بود كه نامش در بین تیم برگزیدة جام جهانی به چشم می‌خورد. مربی آمریكا آری سلینجر فلورا را فرمانده زمین می‌نامید و معتقد بود كه اگر هایمن خوب بازی كند، تیم هم به تبعیت از او درخشان ظاهر می‌شود.

 در سال 1984 فلو و یارانش سرانجام شانس حضور در المپیك را پیدا كردند. این بار در لس‌آنجلس و در حضور هموطنان خود تمام رقبا را شكست دادند و با شكست مقابل چین در فینال المپیك، صاحب مدال نقره شدند. مدالی كه پررنگ‌ترین مدال تاریخ والیبال دختران آمریكا در المپیك بود.

Yellowave celebrate Flo Hyman on International Women's Day — Volleyball  England Foundation

 پس از المپیك، فلو با سفر به ژاپن رسماً حرفه‌ای شد و بازی در لیگ ژاپن را آغاز كرد. اما در 24 ژانویه 1986 و در حالی كه تنها 31 سال داشت، به هنگام یك مسابقه، ناگهان از حال رفت و دیگر هیچ گاه به هوش نیامد. پزشكان علت مرگ ناگهانی ستارة مسابقات لیگ را Marfan's syndrome تشخیص دادند. عیبی مادرزادی در آئورت كه معمولاً در مردم بلندقامت و لاغر رخ می‌دهد. با این تفاوت كه نوع عیب فلو ناشناخته بود.

 یك سال پس از مرگ فلور، بنیاد ورزش‌ زنان، بنیانگذار جایزه فلو هایمن شد. این جایزه همه ساله به ورزشكاری تعلق می‌گیرد كه در حرفه‌اش یك نمونه باشد. نمونه‌ای با وقار و مشخص و پرتلاش برای كسب پیروزی درست همانند فلورا. دختر 6 فوت و 5 اینچی در دوران اوج خود می‌گفت:

من آموختم كه صادقانه مبارزه كنم. در هنگامی كه برای دفاع شیرجه می‌زدم و درد را احساس می‌كردم، به خودم قبولاندم كه با این كار استخوانم نمی‌شكند و باید خود را عادت بدهم. اگر غیر از این فكر كنم حماقت است. به هر حال اگر بخواهی در نبردی پیروز شوی. باید هزینه‌اش را بپردازی

نظر خود را درباره «بیوگرافی فلوهایمن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فلوهایمن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.