زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی اریك لمینگ؛ سلطان پرتاب نیزه

بیوگرافی اریك لمینگ؛ سلطان پرتاب نیزه

بهترین پرتابگر نیزه در اوایل قرن بیستم، در بیست و دوم فوریه 1880 در گوته‌بورگ سوئد متولد شد.

در سوئد نیز مثل تمامی كشورهای اسكاندیناوی، كمتر كسی پیدا می‌شود كه در یك رشته انفرادی ورزشی تخصص نداشته باشد. لمینگ هم از نوجوانی مهارت خود را در پرتاب نیزه نشان داد و در 19 سالگی با پرتاب نیزه به میزان 49.31 متر، ركورد جهان را شكست. یك سال بعد، دومین دوره المپیك در پاریس برگزار شد اما متأسفانه پرتاب نیزه در برنامه المپیك 1900 نبود. در هرحال این مانع از سفر قهرمان سوئدی به فرانسه نشد. لمینگ در پاریس در شش مسابقه شركت كرد. از جمله در پرش ارتفاع كه به مقام چهارم دست یافت و در پرش با نیزه، پرتاب چكش و پرتاب دیسك كه به مقام هشتم دست یافت.

 شش سال بعد و در بازی‌های المپیك غیررسمی آتن، نماینده سوئد بیشتر از هر زمان دیگری فعال بود و یك‌تنه در 9 مسابقه شركت كرد. او در پرتاب نیزه با شاهكار 53.90 متر قهرمان شد و در پرتاب وزنه نیز صاحب مدال برنز شد. لمینگ در مسابقه پنجگانه نیز سوم شد و با تیم‌ملی طناب‌كشی سوئد یك برنز دیگر به دست آورد. او دو عنوان چهارمی هم در پرتاب دیسك و پرتاب سنگ به دست آورد.

 سرانجام در مسابقات المپیك 1908 لندن، پرتاب نیزه رسماً به برنامه بازی‌های المپیك افزوده شد. در آن زمان اریك هنوز هم ركورددار جهان بود. او در این المپیك صاحب دو مدال طلا در پرتاب نیزه شد! دلیل این امر قوانین خاص پرتاب نیزه در آن زمان بود. یك مسابقه مطابق قواعد و محدودیت‌هایی خاص برگزار می‌شد و دیگری پرتاب نیزه به شكل آزاد بود. البته پس از این المپیك، رقابت‌های پرتاب نیزه به یك مسابقه محدود شدند. به هرحال آنچه جالب بود، اختلاف لمینگ با نفر دوم بود كه از چهار متر هم بیشتر بود! وی همچنین در پرتاب چكش هم هشتم شد و كار خود را با شركت در مسابقه پرتاب دیسك و پرتاب دیسك به روش یونانی خاتمه داد.

Gothenburg – stands up for Olympic history - AICO

 در سال 1912 در المپیك استكهلم سوئد، لمینگ 34 ساله در حضور هموطنان خود و در استادیوم بنفش رنگ المپیك، طلای دیگری در پرتاب نیزه كسب كرد. این نخستین باری بود كه یك پرتابگر، نیزه را بیشتر از 60 متر پرتاب كرده بود. مردم ورزشدوست و قدرشناس سوئدی نیز به پا خاستند و ایستاده این قهرمان بزرگ را تشویق كردند. آخرین مقام قهرمان سوئدی، پرتاب نیزه با هر دو دست بود و لمینگ در آن چهارم شد. لمینگ برای آخرین بار در پرتاب دیسك با هر دست دلخواه نیز شركت كرد و به دوران ورزشی خود خاتمه داد. او در این دوران ده بار ركورد جهان را بهبود بخشید كه اوج آن ركورد 62.32 متر پرتاب نیزه در المپیك 1912 بود. این سوئدی قهرمان بیش از 50 سال زندگی نكرد و در پنجم ژوئن 1930 درگذشت.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی اریك لمینگ؛ سلطان پرتاب نیزه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی اریك لمینگ؛ سلطان پرتاب نیزه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.