زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی آنتونین پوچ؛ مهاجم تیم طلایی چک

بیوگرافی آنتونین پوچ؛ مهاجم تیم طلایی چک

مهاجم اسبق چک ها، یکی از اولین بازیکنانی است که در فینال جام جهانی گلزتی کرده است.
نام و نام خانوادگی آنتونین پوچ (Antonín Puč)
تاریخ تولد 16 می 1907
محل تولد چكسلواكی
تاریخ فوت 18 آوریل 1988
حرفه بازیکن فوتبال
پست مهاجم

 

در مسابقات جام‌ جهانی 1934، تیم فوتبال چكسلواكی از همان آغاز به عنوان یك مدعی وارد مسابقات شد. امّا این تیم در اولین دیدار در برابر رومانی به مدت یك ساعت از زدن گل عاجز ماند. مسابقات در آن سال به صورت یك حذفی برگزار می‌شد و حریف به یك گل دست یافته بود. امّا پس از یك ساعت «آنتونین پوچ» مهاجم چكسلواكی گل مساوی را به ثمر رساند و با گل او، چكسلواكی گام اول را در راه پیروزی (2-1) برداشت.

درباره آنتونین پوچ

آنتونین پوچ متولد 16 می 1907 بود و از سال 1926 و در شرایطی كه تنها 19 سال داشت پیراهن تیم ملّی كشورش را به تن كرد. پوچ در بازی‌های بعدی چكسلواكی مقابل سوییس، آلمان و ایتالیا نیز در تمام زمان بازی در میدان حضور داشت. امّا آن چه نام وی را در تاریخ جام‌ جهانی جاودانه ساخت، در دقیقه 70 بازی فینال این جام رقم خورد. لحظه‌ای كه چک‌ها صاحب یک ضربه كرنر شدند، بازی مساوی پیش می‌رفت و بنیتو موسولینی دیكتاتور ایتالیا و سایر تماشاگران آتزوری شاهد آن بودند كه ایتالیا علی‌رغم میزبانی مسابقه از رسیدن به گل عاجز مانده است. برای زدن كرنر پوچ پشت توپ قرار گرفت و به توپ ضربه زد. لحظاتی بعد، توپ او وارد دروازه رقیب شد و چک‌ها تا آستانه قهرمانی پیش رفتند امّا سرانجام بازی به تساوی كشیده شد و ایتالیای میزبان در وقت اضافی (2-1) به پیروزی رسید.

File:Antonín Puč.jpg

آنتونین پوچ بازیكن تیم اسلاویا پراگ بود و بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در این تیم گذراند. چهار سال از جام‌ جهانی ایتالیا گذشت و پوچ بار دیگر به عنوان بازیكن اصلی در تمام بازی‌های چكسلواكی به میدان رفت. در نبرد 120 دقیقه‌ای مقابل هلند، چكها (3-0) پیروز شدند و در دیگر دیدار 120 دقیقه‌ای خود مقابل برزیل، كار  با نتیجه 1-1 خاتمه یافت تا بازی تكراری در انتظار دو تیم باشد. جایی كه تعداد فراوان مصدومین چک، كار دست این تیم داد و نایب قهرمان جام، پس از  باخت (1-2) مجبور به كنار رفتن از جام شد. سال 1938 آخرین سال بازی آنتونین پوچ در تیم ملّی بود و او با 60 بازی ملّی و 34 گل زده از تیم ملّی كناره گرفت. تا آن روز كسی موفق به ثبت چنین ركوردی در تیم ملّی چكسلواكی نشده بود. آنتونین پوچ در 18 آوریل 1988 از دنیا رفت. 17 سال بعد از مرگ او، یان کولر مهاجم چک، رکورد گلزنی مهاجم اسبق کشورش را شکست.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی آنتونین پوچ؛ مهاجم تیم طلایی چک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آنتونین پوچ؛ مهاجم تیم طلایی چک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.