زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی آدولف کیفر

بیوگرافی آدولف کیفر

آدولف کیفر شناگر آمریکایی که در رشته 100 متر کرال پشت در  المپیک 1936 بر این مدال طلا کسب کرد، آخرین بازمانده از المپیک برلین بود.

کیفر در ۹۸ سالگی در خانه خود در ایلینیویز آمریکا به دلیل ذات الریه جان خود را از دست داد. او در چند ماه اخیر از این بیماری رنج می‌برد. با این حال این شناگر تا آخرین روزهای عمر خود ورزش شنا را کنار نگذاشت.

 

کودکی آلمانی که از آب بدش می آمد

او  که متولد  27 ژوئن 1918 در شیکاگو واقع در ایالت ایلینویز بود، پدر و مادری آلمانی داشت که به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند. آدولف در کودکی بردن بینی‌اش به زیر آب را دوست نداشت و به همین دلیل به شنای کرال پشت علاقمند شد. او پس از دوران دبیرستان که در مدرسه روزولت سپری کرد، راهی دانشگاه تگزاس شد و در سال 1940 تحصیل خود را در دانشگاه کلمبیا ادامه داد.

 

رکورد شکنی های پیاپی در المپیک برلین

در المپیک برلین مسابقات شنا در 6 مسابقه مردان و 5 رقابت زنان برگزار شد که بیشترین مدالهای طلا به ژاپن و هلند( 4 طلا) رسید. آمریکا نیز با 2 طلا، 3 نقره و 3 برنز دیگر کشور پر افتخار این رقابت ها بود. در رقابت 100 متر کرال پشت کلنر که در روز  18 ژانویه همان سال با ثبت زمان 1:04:8 دقیقه رکورد جهان را به نام خود ثبت کرده بود، در دور اول مسابقات المپیک برلین،  زمان 1:06:9 دقیقه را به جای نهاد و پس از هشت سال رکورد المپیک را که به جورج کوجاک آمریکایی تعلق داشت، به نام خود ثبت کرد. در مرحله نیمه نهایی کیفر این بار مسیر را در زمان 1:06:8 دقیقه طی کرد و یک بار دیگر رکورد جدیدی در المپیک به نام خود ثبت کرد. اما این پایان کار او نبود و در روز 14 آگوست در فینال المپیک موفق شد زمان 1:05:9 دقیقه را ثبت کند. رکوردی جدید برای بازیهای المپیک که طلای او را در این مسابقات مسجل کرد. کیفر در سن ۱۷ سالگی قهرمان المپیک شد که در دوران خودش یک رکورد به حساب می‌آمد و تا ۲۰ سال این رکورد در دست او بود.

 

سد یک دقیقه

وقتی آدولف 16 ساله بود موفق شد سد شنای 100 یارد کرال پشت را شکسته و در مسابقات دبیرستان های الینویز رکورد 59.8 ثانیه را بر جای گذارد. یک سال بعد او در رقابت های دبیرستان ها رکورد خود را به 58.5 کاهش داد؛ اما معروف ترین رکورد او در مسابقه 100 یارد مربوط به 6 آوریل 1940 بود. جایی که موفق شد رکورد 57.9 ثانیه را از آن خود سازد. رکوردی که تا سال 1960 دست نخورده باقی ماند. کیفر همچنین اولین مردی بود که سد یک ‌دقیقه در ۱۰۰ متر کرال پشت را شکست. او پس از این رکوردشکنی آمار رکوردهای خود را به 23 بار رکوردشکنی افزایش داد.

 

تنها یک مدال؟!

وقوع جنک جهانی دوم برای ورزشکاران همدوره کیفر بدترین اتفاق ممکن بود. زیرا المپیک های 1940 و 1944 برگزار نشد و سرانجام وقتی که در سال 1948 المپیک از سر گرفته شدٰ، دیگر کیفر با 29 سال شناگری مسن محسوب می شد. در حالی که قهرمان مسابقات( آلن استاک آمریکایی) با زمان نازل 1:06:4 دقیقه قهرمان المپیک شد تا رکورد کیفر همچنان دست نخورده باقی بماند. در هنگام جنگ کیفر به نیروی دریایی پیوست. او بعد از جنگ و در سال ۱۹۴۷ کمپانی لوازم شنا را تاسیس کرد. در این کمپانی او با همکاری همسرش لوازم شنایی با خطر کمتر برای شناگران را تولید کرد که کارایی شناگران را افزایش به شکل قابل توجهی افزایش داد. او اولین تولید کننده مایوهای نایلونی بود که در تیم  المپیک آمریکا از آن استفاده شد.

 

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی آدولف کیفر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آدولف کیفر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.