زمان مطالعه: 1 دقیقه
بولتون و هت‌تریك نسل طلایی در جام حذفی 1929

بولتون و هت‌تریك نسل طلایی در جام حذفی 1929

در آخرین روز فصل 29-1928 و در فینال جام حذفی، چندان تفاوتی در ظاهر دو تیم فینالیست دیده نمی شد. بولتون پیراهن سفید پوشیده بود و شورت سورمه ای و پورتسموث برعکس.

در ترکیب بولتون 3 نفر اسکاتلندی بودند و آمار اسکاتلندی های پورتسموث 4 بود در حالی که به جز جک گیلفیلان- دروازه بان تیم-، سایر اسکاتلندی های پورتسموث کمربند خط میانی این تیم را تشکیل می دادند. در مقابل هر سه اسکاتلندی بولتون در خط حمله این تیم حضور داشتند.

بولتون در مسیر فینال دو بار ناچار به برگزاری بازی تکراری شد. این تیم در دور دوم در خانه لیورپول(0-0) و در دور ششم در زمین بلکبرن(1-1) مساوی کرد تا در بازی تکراری در خانه این تیمها را شکست دهد. لیورپول را با نتیجه(5-2) و بلکبرن را(2-1). پورتسموث هم در مسیر فینال تمام دیدارهای خود را با اختلاف یک گل خاتمه داد؛ این تیم مقابل چارلتون و بردفورد(2-1) برنده شد و پس از تساوی (1-1) در خانه چلسی، در مسابقه تکراری(1-0) به برتری دست یافت. برتری مقابل وستهام(3-2) و استون ویلا(1-0) بردهای بعدی پورتسموث بودند تا این تیم پای به ومبلی بگذارد.

در 27 آوریل، 92576  نفر در استادیوم ومبلی  شاهد آخرین روز طلایی باشگاه بولتون بودند. وقتی بولتون در فصل 26 ـ 1925 برای دومین بار فاتح جام حذفی شد، از یازده بازیكن این تیم، تنها یك نفر از ترکیب این تیم در اولین فینال ومبلی( در 1923)  حضور نداشت. به این ترتیب ده بازیكن بولتون، به پرافتخارترین بازیكنان ومبلی  بدل شدند. حالا در فصل 29 ـ 28  بولتون در حالی فینال را برگزار می‌كرد كه آلکس فینی هم به تركیب ثابت تیم بازگشته بود. دیک پایم دروازه بان، باب هاوُرث، هری ناتال، جیمی سدون- کاپیتان تیم- و بیلی باتلر نیز پنج بازیكنی بودند كه برای سومین بار در ومبلی  بازی می‌كردند. به نظر می‌رسید كه آن‌‌ها آمده‌اند تا تمام ركوردهای جام حذفی را از آن خود كنند. اولین فاتحان ومبلی ، اولین كسانی كه دوبار در ومبلی  جام را بالای سر برده‌اند و حالا... اولین كسانی كه در بازی در استادیوم جدید هت‌تریك كرده‌اند.

مسابقه تا دقیقه 79 بدون گل پیش می رفت تا این که بولتون توسط باتلر به گل دست یافت. در ادامه و در دقیقه 87 جیمی بلکمور گل بعدی را زد تا پیروزی (2 ـ 0) بولتون، بازیكنان این تیم را در تاریخ ومبلی  جاودانه سازد و آخرین افتخار از آن شاگردان چارلز فاوِرِیکر گردد، مربی 52 ساله تیم که از 1919 مربی بولتون شد و با حفظ این سمت تا سال 1944، پرسابقه ترین مربی تاریخ این باشگاه لقب گرفت. در این دوران بود که او ستارگان فراوانی را به فوتبال انگلیس معرفی کرد که مشهورترین آنها نت لوفتهاوس بود.

 پس از این عنوان، دوران طولانی غروب بولتون آغاز گردید

نظر خود را درباره «بولتون و هت‌تریك نسل طلایی در جام حذفی 1929» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بولتون و هت‌تریك نسل طلایی در جام حذفی 1929 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.