زمان مطالعه: 1 دقیقه
به بهانه حضور اینتر ایتالیا در جمع چهار تیم برتر اروپا

به بهانه حضور اینتر ایتالیا در جمع چهار تیم برتر اروپا

در دهه 60 میلادی اینتر ایتالیا با گروه ثابتی از بازیکنان بزرگ، برترین تیم فوتبال اروپا و جهان بود.

یك ضرب‌المثل فوتبالی می‌گوید :

 

تركیب تیم برنده را نباید تغییر داد!

 

واقعیت دیگری نیز می‌گوید: هماهنگی بین بازیكنان زمان می‌برد.  به این ترتیب حتی برای تغییر ساختار یك تیم شكست خورده نیز نباید یك شبه دست به تغییر زد بلكه باید به تدریج عمل كرد و ضعف‌ها را كمرنگ ساخت. این مسأله، یك امر كاملاً بدیهی است كه بسیاری از مدیران و مربیان ما از آن بی‌اطلاعند.  برای اثبات گفتار خود، مروری داریم به تیم‌های تاریخ‌ساز لیگ قهرمانان اروپا.  تشابهی آشكار می‌توان بین رئال‌مادرید، بنفیكا، اینتر، میلان، بایرن، یوونتوس، آژاكس، ناتینگهام فارست، لیورپول، بارسلون و ... پیدا كرد. این‌ها تیم‌هایی هستند كه دورانی پرشكوه را پشت سر گذاشتند و مهمترین دلیل این عظمت، تركیب ثابتی بود كه طی یك دوره طولانی استفاده كردند. در این بخش به اینتر هلنیو هررا می پردازیم.

Football Club Internazionale 1962-1963 - Wikipedia

اینتر 1964 تا 1972

عصر طلایی تیم اینتر ایتالیا با هلنیو هررا مربی آرژانتینی این تیم رقم خورد. هررا با ابداع سیستم كاتاناچیو(به گفته خودش)  و قرار دادن یك مدافع پوششی پشت سر چهار مدافع تیم، دفاع اینتر را مستحكم‌تر از همیشه كرد و برای بهبود ساختار حمله تیم، از بازیكنانی چون لوییس سوارز اسپانیایی و ژیر داكوستا برزیلی بهره برد. به این ترتیب تیم اینتر در 27 می 1964 رئال مادرید را  3ـ1شكست داد و اولین عنوان اروپایی خود را جشن گرفت. این تیم یك سال بعد و در روز 27 می 1965 در برابر بنفیكا به فینال رسید. در حالی كه جیولیانو سارتی، تارچیسیو بورگینش، آرماندو پیچی، جیاچنتو فاكتی، آریستیده گوارنری، ژیرداكوستا، ماندرو ماتزولا و لوییس سوارز همچنان در تركیب اصلی تیم قرار داشتند و تغییراتی كه در تیم اینتر پدید آمده بود، همه در بهبود شرایط تیم تأثیر گذار شدند. به طوری‌كه  اینتر در پایان این فصل، جام بین قاره‌ای را نیز از آن خود كرد. شاگردان هررا در سال 1967 نیز به فینال جام قهرمانان اروپا صعود كردند. هنوز هم مردانی چون سارتی، بورگینش، فاكنی، پیچی و ماتزولا در تركیب ثابت تیم حاضر بودند. اما دیگر تغییرات در جهت مثبت صورت نگرفته بود و تركیب صد در صد ایتالیایی اینتر نتوانسته بود به اقتدار تیم سه سال قبل دست یابد. دیدار روز 25 می 1967 آخرین روز اقتدار نسل هررا بود. دیداری كه با شكست (1-2) اینتر در برابر سلتیك گلاسكو همراه شد!

 پنج سال بعد اینتر با مربیگری جیووانی اینورنیزی بازهم به فینال بازی‌ها رسید در حالی كه هنوز هم مردانی چون ماتزولا، ژیر، فاكتی، و بورگینش در تركیب تیم حضور داشتند. شكست راه راه ‌پوشان در برابر آژاكس هلند. آخرین فینال اینتر تا 38 سال بعد بود!

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «به بهانه حضور اینتر ایتالیا در جمع چهار تیم برتر اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره به بهانه حضور اینتر ایتالیا در جمع چهار تیم برتر اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.