زمان مطالعه: 1 دقیقه
بلکبرن و ششمین قهرمانی در جام حذفی انگلیس

بلکبرن و ششمین قهرمانی در جام حذفی انگلیس

در فصل 28-1927 جام حذفی اتگلیس، تیم بلكبرن راورز با پیروزی (3 ـ 1) برابر هادرزفیلد برای ششمین بار فاتح جام شد.

در فصل 28 ـ 1927  رقابتها عموما پرگل بودند؛ به طوری که در شش دور اصلی مسابقات که با حضور تیمهای لیگی برگزار شد، تنها یک مسابقه مرحله چهارم بین داربی کانتی و ناتینگهام فارست بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. به این ترتیب تعداد گل‌های به ثمر رسیده در مجموع بازیهای این دوره به 2858  افزایش یافت.

دیدار نهایی در حضور جورج پنجم پادشاه انگلیس از ساعت 15 و در حضور 92041 تماشاگر در حالی شروع شد که تنها یک دقیقه پس از سوت آغاز، جک رُزکمپ برای بلکبرن سورمه ای پوش گلزنی کرد. هافبک راست و مهاجمی که عموما به خاطر بازی فیزیکی اش مورد توجه قرار می گرفت و بعد از دوران بازیگری اش هم متوجه شد که در مربیگری استعدادی ندارد و به تجارت روی آورد. تامی مک لین در دقیقه 22 اختلاف را دو برابر کرد تا بلکبرن در یک قدمی فتح جام قرار گیرد. در نیمه دوم و در دقیقه 55، آلکس جکسون گل اول هادرزفیلد را به ثمر رساند. مهاجم اسکاتلندی سفیدپوشان هادرزفیلد، بعدها راهی چلسی شد و در همان دوران، صاحب یک ستون ثابت در نشریه ای شد که به صورت هفتگی به چاپ می رسید. زندگی جکسون پایان غم انگیزی داشت و او در 40 سالگی در ایام خدمت در ارتش در یک سانحه رانندگی در قاهره مصر کشته شد. در مسابقه فینال هم او و هم تیمی هایش نتوانستند پایانی خوش برای تیم خود رقم بزنند و در دقیقه 85 مجددا دروازه خود را به روی رزکمپ باز شده دیدند.

این قهرمانی با هدایت باب کرامپتون به دست آمد؛ مربی 49 ساله ای که دوران 24 ساله بازی خود را در بلکبرن سپری کرد و تنها یک فصل به صورت قرضی به بلکپول پیوست. کرامپتون که در دوران بازیگری دو بار در سالهای 1912 و 1914 قهرمانی لیگ را با بلکبرن به دست آورده بود، یک دهه بعد از فتح جام حذفی به عنوان مربی، بلکبرن را قهرمان دسته دوم انگلیس در فصل 39-1938 کرد. تقدیر این بود که پایان کار او نیز با بلکبرن رقم بخورد. در 1941 وقتی دو تیم بلکبرن و برنلی با یکدیگر مسابقه می دادند، مربی بلکبرن دچار حمله قلبی شد و در شرایطی که تیمش آن مسابقه را (3-2) به سود خود خاتمه می داد، او در عصر همان روز- 16 مارچ 1941- از دنیا رفت. در حالی که 75 سال بعد، نام او در تالار افتخارات بلکبرن قرار گرفت و از او به عنوان چهره ای تاریخساز یاد شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بلکبرن و ششمین قهرمانی در جام حذفی انگلیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بلکبرن و ششمین قهرمانی در جام حذفی انگلیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.