زمان مطالعه: 2 دقیقه
چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

تابحال برای هر مسافری که بلیت پرواز گرفته این سوال پیش آمده که چند ساعت قبل از پرواز فرودگاه باشیم؟! مگر چه اشکالی دارد به موقع برویم به فرودگاه؟!

بسیاری از مسافرینی که خصوصاً بار اولشان بوده که باید به فرودگاه می رفتند از خود یا دیگران پرسیده اند که چند ساعت قبل پرواز باید در فرودگاه باشیم؟ اما خب بالاخره همیشه زمان عامل اصلی در زندگی ما انسان ها بوده و هست؛ اگر به موقع خود را به فرودگاه نرسانیم قطعاً ممکن است پرواز خود را از دست دهیم و متحمل ضرر زیادی شویم. برخی از افراد دقیقاً زمانی به فرودگاه می روند که طبق ساعت پروازشان است که بر روی بلیت درج شده! و همین امر باعث جا ماندن آنها از پرواز می شود. آسمونی در این بخش زمان دقیق حضور در فرودگاه و علت آن را برای شما همراهان گرامی توضیح می دهد.

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

این سوال مخصوصاً برای کسانی که زیاد از هواپیما استفاده نکرده اند یا بار اولشان است که پرواز دارند پیش آمده که باید از کی برویم به فرودگاه؟ قطعاً باید چندساعتی قبل از ساعت پرواز خود را به فرودگاه رساند؛ اما حالا دو سوال پیش می آید زیرا ساعت حضور در فرودگاه با توجه به نوع پرواز متفاوت است:

  • چند ساعت قبل از پرواز خارجی باید در فرودگاه باشیم؟

برای پروازهای خارجی باید 3 ساعت قبل برای پرواز بین المللی به فرودگاه رفت. این قوانین از سوی اداره امنیت حمل و نقل صادر شده که بهتر است مسافران به آن عمل کنند. سفرهای خارجی به دلیل چک کردن ویزا و گذرنامه زمان بیشتری لازم است تا از گیت عبور کنید بخاطر همین زمان بیشتری نیاز است. برخی از شرکت های ایرلاین ضوابط سختگیرانه ای برای تحویل گرفتن بار و چمدان دارند، به همین دلیل پذیرش چمدان ها بعد از زمان مشخصی صورت نخواهد گرفت.

  • چند ساعت قبل از پرواز داخلی فرودگاه باشیم؟

توصیه می شود برای پروازهای داخلی باید 2 ساعت قبل برای پرواز به فرودگاه رفت. البته بهتر است در ایام نوروز، مسافران حتی نیم ساعت بیشتر از زمان توصیه شده خود را به فرودگاه برسانند.

دلیل زودتر رسیدن به فرودگاه چیست؟

اصلاً علت زودتر رفتن به فرودگاه چیست؟ 2 دلیل دارد که آنها را نام می بریم:
گاهی تغییرات ناگهانی جوی یا حتی امنیتی پیش می آید که ممکن است هواپیما حتی زودتر از زمان تعیین شده در بلیت، حرکت کند. بنابراین بهتر است به منظور اطلاع از این تغییرات ناگهانی، زودتر در فروگاه حضور داشته باشید.
گیشه پرواز یا همان گیت پرواز داخلی یا خارجی چند دقیقه ای زودتر ار حرکت هواپیما بسته می شود. برای پروازهای داخلی حدود 30 تا 40 دقیقه قبل از حرکت هواپیما بسته خواهد شد؛ و برای پروازهای خارجی حدود 40 تا 45 دقیقه زودتر از حرکت هواپیما بسته می شود. اگر بعد از این زمان مقرر به فرودگاه برسید نمی توانید از آن عبور کنید زیرا گیت کاملاً بسته می شود و شما باید زودتر حضور داشته باشید تا کارت پرواز خود را بتوانید دریافت کرده و از گیت عبور کنید.

آیا هواپیما منتظر مسافر می ماند؟

جا ماندن از هواپیما
جا ماندن از هواپیما

باید بگویم که در هیچ کجای دنیا هیچ هواپیمایی منتظر مسافر نمی ماند! اگر بخواهد این کار را کند ساعت پرواز به شدت مختل خواهد شد. بنابراین حتما خود را پیش از زمان درج شده بر روی بلیت به فرودگاه برسانید.

اگر پرواز خود را از دست بدهیم چه اتفاقی می افتد؟

این موضوع به نوع شرکت ایرلاینی که از آن بلیت پرواز تهیه کرده اید مربوط می شود. برخی از ایرلاین ها امکان پرداخت هزینه اندکی را به مسافر می دهند تا او بتواند بلیت پرواز بعدی را تهیه کند. پس بهتر است بلیت های هواپیمای همان ایرلاین را در نظر بگیرید تا بتوانید بلیت خود را تهیه کنید. در برخی از موارد هم مبلغ بلیت مثلاً تا حدود 50% در بلیت های سیستمی مسترد می شود تا شخص جامانده بتواند مراحل خرید بلیت جدید خود را انجام دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.