زمان مطالعه: 4 دقیقه
بررسی تفاوت های بین گیتار مبتدی و حرفه ای

بررسی تفاوت های بین گیتار مبتدی و حرفه ای

سالیان سال است که گیتارها محبوب دل علاقه مندان به موسیقی شده اند و نوازندگان را جذب خود کرده اند. اگر مبتدی یا حرفه ای باشید در هر دو صورت شما نیاز به یک ساز ب

سالیان سال است که گیتارها محبوب دل علاقه مندان به موسیقی شده اند و نوازندگان را جذب خود کرده اند. اگر مبتدی یا حرفه ای باشید در هر دو صورت شما نیاز به یک ساز با کیفیت دارید. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی ویژگی‌های خاص گیتارهای مبتدی و حرفه ای را مرور و بررسی کنیم.

گیتار مبتدی:

این نوع از گیتارها همانطور که از اسمشان پیداست برای افرادی که به تازگی می‌خواهند نوازندگی ساز گیتار را شروع کنند طراحی شده است. گیتارهای مبتدی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد مبتدی است. در ادامه تعدادی از ویژگی‌های مهم آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1.      کم هزینه بودن:

 اکثرا گیتار های مبتدی را در رنج قیمتی مناسب ارائه می‌دهند تا افراد مبتدی بتوانند آن‌ها را تهیه کنند. کم هزینه بودن گیتار های مبتدی دلیل بر بی کیفیتی آن‌ها نیست و صدای ایجاد شده توسط آن‌ها نیز دارای کیفیت قابل قبولی می‌باشد.

2.      کیفیت ساخت:

 درست است که این گیتارها، کیفیت ساخت گیتارهای حرفه‌ای را ندارند اما بی کیفیت هم نیستند و از کیفیت ساخت محکمی برخوردارند. این گیتارها هم از مواد بادوام ساخته شده اند که در برابر سختی‌های تمرین‌های مکرر آسیب نبینند.

3.      قابلیت پخش:

برای اینکه نوازندگی با این گیتارها راحت باشد معمولا دسته آن‌ها را راحت و مناسب و همینطور با اکشن سیم پایین می‌سازند. اکشن پایین به این معنی است که فاصله سیم گیتار از دسته گیتار کمتر است که نوازنده به راحتی بتواند آکورد بگیرد و یا از یک آکورد به راحتی به اکورد دیگری برود.

4.      از نظر پخش صدا:

 این گیتارها دارای کیفیت صدای مناسب برای یادگیری و اجراهای معمولی است. هرچند که کیفیت صدا و پیچیدگی گیتارهای حرفه‌ای را ندارند اما برای نوازندگان مبتدی مناسب است.

نمونه های محبوب گیتار مبتدی:

1.      گیتار آکوستیک یاماها مدل F310 :

 این گیتار یاماها یک گیتار با قیمت مناسب و دارای یک صدای متعادل است. از چوب صنوبر و مرانتی در این گیتار استفاده شده است.

2.      گیتار الکتریک اسکوئر مدل Affinity Stratocaster:

این گیتار نیز یک گیتار مقرون به صرفه و راحت برای مبتدیان است که دسته آن به صورت C شکل است دارای پیکاپ های همه کاره است.

گیتار الکتریک اسکوئر مدل Affinity Stratocaster

بررسی گیتار های حرفه ای :

این گیتارها برخلاف گیتار های مبتدی که ساخت ساده ای داشتند، دارای ساختار پیچیده‌تر و باکیفیت‌تر اند. عملکرد این گیتارها فوق العاده است و تجربه ی هر نوازنده ی حرفه‌ای را بیشتر از قبل می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های این گیتارها می‌پردازیم:

1.      دست ساز:

این گیتار‌ها از قطعات و چوب‌های درجه یک و توسط هنرمندان با مهارت و زبده با دقت و توجه خاصی ساخته می‌شوند. نوازندگی با این گیتارها تمام خواسته‌های شمارا از یک قطعه خوب برآورده می‌کند.

2.      Tonal Excellence : 

یکی دیگر از ویژگی‌های گیتارهای حرفه‌ای این است که مجموعه گسترده ای از آهنگ‌های غنی و ظریف را در تمام طیف‌های صوتی ایجاد می‌کنند. حرفه‌ای بودن و با کیفیت بودن این سازها باعث می‌شود موسیقی خلاقانه ی بی انتهایی را تجربه کنید.

3.      ویژگی های پیشرفته :

بدلیل اینکه این نوع از گیتارها برای نوازندگان حرفه‌ای طراحی شده است، ممکن است ویژگی‌های خاص و امکانات پیشرفته‌تری داشته باشند. برای مثال برخی از این گیتارها از سیستم پیشرفته ی پیکاپ برخوردارند که در طول اجراهای زنده بسیار می‌تواند تاثیر گذار باشد و یا دارای بریدگی‌هایی برای دسترسی راحت‌تر نوازنده به فرت‌های بالاتر داشته باشند.

  1. دوام :

این گیتارها برای تمرین‌های سخت و حرفه‌ای و اجراهای پی در پی نوازندگان سطح بالا طراحی شده اند. همانند گیتارهای دیگر این گیتارها نیز نیاز به نگهداری دارند اما کیفیت آن‌ها تمرین‌های سخت و اجراهای زیاد را تضمین می‌کند.

نمونه های محبوب گیتار حرفه ای:

1.      گیتار الکتریک گیبسون مدل Les Paul Standard :

با این گیتار الکتریک، شما می‌توانید طیف وسیعی از آهنگ‌ها و همینطور سبک‌های متنوع را بنوازید. این گیتار الکتریک از بدنه ی ماهاگونی و رویه افرا ساخته شده و شامل پیکاپ‌های هامباکی با کیفیت است.

2.      گیتار آکوستیک Taylor 814ce :

 این گیتار به عنوان بالاترین گیتار از نظر کیفیت در صنعت گیتار اکوستیک شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های این گیتار می‌توان به تعادل تونال عالی، وضوح صدا و... اشاره کرد. این گیتار از رویه صنوبر و بدنه ای از جنس چوب رز ساخته شده است.

گیتار آکوستیک Taylor 814ce

تفاوت بین گیتار مبتدی و حرفه ای:

در ادامه به بیان تفاوت‌های بین انواع گیتار های مبتدی و حرفه‌ای می‌پردازیم و از جنبه‌های مختلف این دو گیتار را باهم مقایسه می‌کنیم.

1.      از نظر قیمت :

به طور کل گیتارهای مبتدی بدلیل امکانات کمتری که نسبت به گیتارهای حرفه‌ای دارند از قیمت کمتری برخوردارند. به همین دلیل است که افرادی که بودجه ی کمی دارند از این گیتارها استقبال می‌کنند.

2.      از نظر کیفیت ساخت :

 همانطور که می‌دانید گیتار های حرفه ای از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند. اما کیفیت بالای گیتار های حرفه ای دلیل بر بی کیفیتی گیتار های مبتدی نیست و این گیتارها نیز دارای کیفیت قابل قبولی هستند. اما در مقایسه این دو گیتار از نظر کیفیت، گیتار های حرفه ای برنده ی این مقایسه می‌باشند.

3.      از نظر کیفیت صدا:

باز هم گیتارهای حرفه‌ای برنده ی این مقایسه می‌شوند چرا که پیچیدگی تونال و دامنه داینامیکی بیشتری را ارائه می‌دهند در حالی که با اینکه گیتارهای مبتدی هم صدای دلنشینی تولید می‌کنند اما آن ظرافت و عمق گیتارهای حرفه‌ای را ندارند.

4.      از نظر ویژگی :

گیتار های مبتدی دارای ویژگی‌های اساسی ای هستند که برای سادگی و راحتی نوازندگی طراحی شده اند اما گیتار های حرفه ای، بیشتر دارای ویژگی‌های پیشرفته ای مانند کیفیت بالا و پیکاپ‌های حرفه‌ای و... هستند تا قابلیت پخش و عملکرد را بهبود و افزایش دهند.

سخن پایانی:

انتخاب گیتار مبتدی و یا حرفه ای به شما و اهداف بلند مدتتان بستگی دراد اما در کل گیتارهای مبتدی دریچه ای قابل دسترس‌تر نسبت به گیتارهای حرفه‌ای برای ورود به دنیای موسیقی می‌باشند. اگر هنوز اطلاعی از تئوری و نوازندگی گیتار ندارید، پیشنهاد ما به شما تهیه ی یک ساز گیتار مبتدی است تا در صورتی که وارد این عرصه شدید و متوجه شدید که علاقه ای در این زمینه ندارید، ضرر چندانی نبینید.

اما در صورتی که شما یک فرد حرفه‌ای هستید و به دنبال ارتقای گیتار خود هستید تا بتوانید حرفه‌ای‌تر به نوازندگی و تمرین‌های سخت بپردازید پیشنهاد ما به شما خرید گیتار حرفه ای و لذت بردن از کیفیت و امکانات خاص آن در مسیر حرفه‌ای‌تر شدن است.

نظر خود را درباره «بررسی تفاوت های بین گیتار مبتدی و حرفه ای» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بررسی تفاوت های بین گیتار مبتدی و حرفه ای فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.