زمان مطالعه: 2 دقیقه
برترین های ادوار مختلف جام جهانی فوتسال

برترین های ادوار مختلف جام جهانی فوتسال

در جام جهانی فوتسال نیز همچون سایر تورنمنتهایی که زیر نظر فیفا برگزار می شود، در پایان تورنمنت جوایز بهترین های جام اعطا می شود.

آنچه مشاهده می کنید، اسامی بازیکنانی است که در ادوار مختلف، جوایز بهترین های تورنمنت را از آن خود کرده اند. برخی از این جوایز تیمی است، مثل جایزه بازی جوانمردانه که به یک تیم اعطا می شود. در پایان این بخش نیز تیمهایی را می بینید که جایزه ای دریافت نکرده اند، اما افتخار حضور در جام جهانی را به دست آورده اند

برندگان توپ طلا

از سال 2008 به بهترین بازیکنان تورنمنت جایزه توپ طلا، توپ نقره و توپ برنز اهدا می شود. در اولین دوره اهدای این جایزه فالکائو برزیلی بهترین بازیکن تورنمنت شد و این جایزه را از آن خود ساخت. شوماخر و تیاگو دو هموطن وی هم موفق شدند در جایگاه دوم و سوم قرار گیرند. چهار سال بعد هم این جایزه به برزیل رسید. این بار نتو این جایزه را از آن خود کرد و کیکه از اسپانیا و ریکاردینیو از پرتغال دوم و سوم شدند.

در سال 2016 این جایزه باز هم به بازیکنان آمریکای جنوبی رسید؛ این بار فرناندو ویلهلم از آرژانتین، بازیکنی بود که عنوان بهترین بازیکن تورنمنت و جایزه توپ طلا را به خود اختصاص داد. ادر لیما از روسیه دوم شد و احمد اسماعیل پور از ایران نیز برنده توپ برنز تورنمنت شد.

برندگان جایزه بازی جوانمردانه

در سال 2008 برای اولین بار جایزه بازی جوانمردانه به صورت رسمی از طرف فیفا به تیم اسپانیا اهدا شد. چهار سال بعد این تیم مکزیک بود که موفق شد این جایزه را از آن خود سازد. در سال 2016 نیز ویتنام برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا در این مسابقات شد.

برندگان دستکش طلایی

 در طول مسابقات فوتسال قهرمانی جهان تنها سه دوره جایزه دستکش طلایی به بهترین دروازه بان تورنمنت اهدا شد. نفراتی که برنده این جایزه شده اند عبارت اند از:

2008: تیاگو( برزیل)

2012: استفانو مامارلا( ایتالیا)

2016: نیکُلاس سارمی یِنتو( ایتالیا)

مردانی که آقای گل جام جهانی فوتسال شده اند

اولین بازیکنی که آقای گل جام جهانی فوتسال شد،  لاژلو شادانیی از مجارستان بود که در سال 1989 در اولین دوره این بازیها با 7 گل زده آقای گل مسابقات شد. چهار سال بعد سعید رجبی از ایران طی 8 مسابقه 16 گل به ثمر رساند و بهترین گلزن دومین دوره رقابت ها شد. سایر گلزنان برتر هر دوره عبارت اند از:

1996: مانوئل توبیاس( برزیل)؛ 14 گل زده

2000: مانوئل توبیاس( برزیل)؛ 19 گل زده

2004: فالکائو(برزیل)؛ 13 گل زده

2008: پولا( روسیه)؛  16 گل زده

2012: ادر لیما( روسیه)، 9 گل زده

2016: ریکاردینیو( پرتغال): 12 گل زده

تازه واردهای رقابت های جهانی

در مسابقات 2021 سه کشور برای اولین بار در مسابقات جام جهانی حضور یافته اند. این تیم ها عبارت اند از لیتوانی، ونزوئلا، آنگولا. در دوره قبل تیمهای آذربایجان، موزامبیک، ویتنام و ازبکستان تیمهای تازه وارد تورنمنت بودند و این تعداد نسبت به رقابتهای 2012 دو عدد کاهش یافته بود. در سال 2012 شش تیمی که اولین حضور خود در این مسابقات را تجربه می کردند عبارت بودند از: کلمبیا، کویت، مکزیک، مراکش، پاناما، صربستان. در سایر ادوار تیم های تازه وارد هر تورنمنت، تیمهای زیر بودند:

1989( 16 تیم): الجزایر، آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا،  دانمازک، مجارستان، ایتالیا، ژاپن،  هلند، پاراگوئه، عربستان، اسپانیا، آمریکا، زیمباوه

1992( هفت تیم): ایران، چین، کستاریکا، هنگ کنگ،  نیجریه، لهستان، روسیه

1996( 5 تیم): کوبا، مصر، مالزی، اوکراین، اروگوئه

2000( 5 تیم): کرواسی، گواتمالا، قزاقستان، پرتغال، تایلند

2004( 2 تیم): چین تایپه، چک

2008( دو تیم): لیبی، جزایر سلیمان

2012( شش تیم): کلمبیا، کویت، مکزیک، مراکش، پاناما، صربستان

2016( کلمبیا): آذربایجان، موزامبیک، ازبکستان، ویتنام

2021( لیتوانی): لیتوانی، ونزوئلا، آنگولا

به این ترتیب تاکنون 50 کشور در رقابت های جام جهانی فوتسال حضور یافته اند.

 

 

نظر خود را درباره «برترین های ادوار مختلف جام جهانی فوتسال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برترین های ادوار مختلف جام جهانی فوتسال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.