زمان مطالعه: 2 دقیقه
فوتسال بانوان؛ نفراتی که ایران را دو بار قهرمان آسیا کردند

فوتسال بانوان؛ نفراتی که ایران را دو بار قهرمان آسیا کردند

به بهانه شروع تمرینات تیم فوتسال بانوان ایران، مروری داریم بر معرفی نفراتی که این تیم را به پرافتخارترین تیم بانوان ایران بدل ساختند.

مهدی زارعی- تیم ملی بانوان فوتسال ایران که در دوره نخست برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا، دو عنوان قهرمانی این رقابتها را از آن خود کرد، موفق ترین تیم بانوان ایران در دهه های اخیر بوده و نام تک تک بازیکنان آن در تاریخ ورزش بانوان ایران ماندگار خواهد ماند. از ستاره های این تیم نباید غافل شد. بازیکنانی مثل نسیمه غلامی که در هر دو دوره کاپیتان تیم ملی بوده و جام قهرمانی آسیا را قبل از سایرین بالای سرش برده است. غلامی متولد 27 تیر 1364 در تهران است و از سال 1392 کاپیتانی تیم ملی فوتسال ایران بر عهده وی بوده است.

فرشته کریمی هم مشهورترین چهره فوتسال دختران ایران است. متولد 17 بهمن 1367 و برنده دو بار جایزه بهترین بازیکن رقابتهای قهرمانی آسیا. کریمی در اولین دوره این رقابتها 6 گل زد و در بین سه گلزن برتر تورنمنت قرار گرفت. در سال 2018 هم 9 گل زد و در کنار سه بازیکن دیگر در صدر بهترین گلزنان تورنمنت قرار گرفت. کریمی یکی از لژیونرهای فوتسال زنان هم است و برای تیم سلوی الصباح کویت توپ می زند.

فرشته کریمی

سارا شیربیگی هم یکی از نفراتی بود که تاثیر زیادی در قهرمانی های ایران داشت. او که متولد 15 مرداد 1370 در اسلام آباد غرب است، سابقه زدن 67 گل در یک دوره لیگ برتر فوتسال را دارد. شیربیگی سال 1393 با این تعداد گل، بهترین گلزن لیگ ایران شد. شیربیگی در دومین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هم با 9 گل زده و با توجه به پاس گلهای بیشتری که نسبت به رقبایی مثل فرشته کریمی داشت، جایزه بهترین گلزن آن تورنمنت را هم از آن خود کرد.

سارا شیربیگی

فرزانه توسلی دروازه بان 169 سانتی متری تیم ملی هم از عوامل اصلی قهرمانی ایران بود. او متولد 25 دی 1369 است و دروازه بان ذخیره اش طاهره مهدی پور که متولد 29 مرداد 1375 بود. مهدی پور خوزستانی است و بعد از مسابقات آسیا در رقابت با توسلی، توانست دروازه بان اصلی تیم ملی شود. لیلا خدابنده لو دروازه بان 26 ساله تیم ملی، نفر سوم دروازه ایران در مسابقات 2018 بود.

فرزانه توسلی

فاطمه ارژنگی هم از نفرات این تیم بود که سابقه حضور در فوتبال را هم داشت. ارژنگی از 1385 در تیم ملی فوتبال زنان بازی کرد و از سه سال بعد برای تیم ملی فوتسال به میدان رفت و از 1391 بین فوتبال و فوتسال، دومی را انتخاب کرد.

فرشته خسروی بازیکن دیگر این تیم بود که سال 1375 در ایذه متولد شد و قهرمانی آسیا را در 22 سالگی به دست آورد.

فاطمه پاپی اهل اندیمشک و بازیکن ملی حفاری ، مهسا کمالی بازیکن زنجانی تیم مس رفسنجان، نسترن مقیمی بازیکن بابلی تیم نامی نو اصفهان، فهمیه زارعی بازیکن بشاگردی تیم صنعت نفت آبادان، فاطمه اعتدادی بازیکن تیم مس رفسنجان و ملقب به ماشین گلزنی و آرزو صادقیانی از نفرات دیگر این تیم بودند که قهرمانی آسیا را جشن گرفتند.

نظر خود را درباره «فوتسال بانوان؛ نفراتی که ایران را دو بار قهرمان آسیا کردند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فوتسال بانوان؛ نفراتی که ایران را دو بار قهرمان آسیا کردند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.