زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسکای دایوینگ چیست

اسکای دایوینگ چیست

اسکای دایوینگ یا همان پرش سقوط آزاد از هواپیما یک ورزش هوایی بسیار مهیج است که در ایران هم به افراد ماجراجو آموزش می دهند.

اسکای دایوینگ یا Skydive یکی از ورزش‌های محبوب و پرهیجان است که در آن افراد با استفاده از یک وسیله‌ی هوایی، به بالاترین ارتفاع مجاز می‌روند و سپس یک پرش آزاد یا به عبارتی سقوط آزاد را انجام می‌دهند. این ورزش در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و با فراهم شدن امکانات و زیر ساخت لازم در ایران نیز در سال‌های اخیر امکان‌پذیر شده و طرفداران زیادی در بین آقایان و بانوان ماجراجو پیدا کرده است. در ادامه مطلب آسمونی به معرفی ورزش اسکای دایوینگ می پردازیم.

آموزش چتربازی یا اسکای دایوینگ

برای این که اسکای دایو ( SKYDIVE) کنید، از ابتدا شمارا به آسمان نمی برند بلکه مراحل خاص و ویژه ای است ک باید آن ها را بر روی زمین بیاموزید و سپس به آموزش در آسمان برسید. خاطرتان جمع باشد، مربیانی که به شما اسکای دایو را یاد می دهند، از مربیان کار آزموده و مورد تایید AFF هستند و جز مربیان ارشد رشته ی خود محسوب می شوند.
یادگیری اسکای دایوینگ شامل 9 مرحله است که باید مرحله به مرحله ی آن را به خوبی فرا گیرید تا وارد مرحله ی بعدی شوید. مراحل اولیه اسکای دایو انفرادی است اما نگران نباشید، مربیانی که برای یادگیری این رشته انتخاب می شوند آن قدر شور و هیجان دارند و حرفه ای هستند که نمی گذارند شما اضطرابی را در خود حس کنید. پس از آن که تمرینات زمینی را به خوبی و جامع انجام دادید و نمره قبولی را از مربیان خود گرفتید، در اولین پرواز مربیان از شما می خواهند که پرواز را آغاز کنید. در این مرحله ارتفاع هواپیمای شما در فراز 4500 پایی آسمان است. چتر نجات خود را حتما امتحان کنید تا موقع سقوط به مشکل برنخورید.

اسکای دایوینگ دو نفره
اسکای دایوینگ دو نفره

تجهیزات اسکای دایوینگ

  1. چتر اصلی (کاناپی)
  2. چتر کمکی (چتر رزرو)
  3. صندلی فرود (هارنس)
  4. ارتفاع سنج (آلتی متر)
  5. فعال‌کننده اتومات (سایپرس، AAD )
  6. کلاه ایمنی (هلمت)

اسکای دایوینگ در ایران

اسکای دایوینگ ازجمله ورزش های گران قیمت اما خاطره انگیز است که می توانید در کیش نسبت به اسکای دایوینگ تهران اندکی قیمت بالاتری داشته باشد. اما این ورزش جمله ورزش های هوایی بسیار مهیج در ایران است که حداقل یک بار آن را امتحان می کنند.

اسکای دایوینگ دبی

اسکای دایوینگ در دبی
اسکای دایوینگ در دبی

اسکای دایوینگ در دبی یکی از هیجان انگیز ترین تجربه های زندگی شما خواهد بود. تمامی فعالیت های پرش از هواپیما در دبی توسط شرکت اسکای دایو دبی مدیریت می شود. این مجموعه دارای بزرگترین مدرسه آموزش چتربازی جهان است. پرش ها در دو مکان شگفت انگیز در دبی انجام می گیرد که یکی از آن ها دراپزون صحرا و دیگری دراپزون پالم نام دارد. دراپزون به معنای محل انجام پرش است.

شرایط ورزش اسکای دایوینگ

  • باید حداقل 18 سال داشته باشید.
  • حداکثر وزن خانم ها –90 کیلوگرم یا کمتر
  • حداکثر وزن آقایان – 100 کیلوگرم کمتر
  • قبل از شروع، یک صبحانه سبک و سالم میل کنید. 
  • شب قبل از برنامه خوب بخوابید.
  • از لباس مناسب و مطمئن استفاده کنید.
  • برای یک اسکای دایور بودن نیازی به ورزشکار بودن نیست.
  • آرامش داشته باشید، نفس بکشید و لذت ببرید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اسکای دایوینگ چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اسکای دایوینگ چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.