زمان مطالعه: 4 دقیقه
آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی از جذاب ترین و زیبا ترین مکان های واقع در جزیره کیش است که مورد توجه بیشتر مردم قرار گرفته است.

آکواریوم کیش یکی از جذاب ترین و زیباترین مکان هایی است که بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. این مکان جذاب واقع در یکی از جزیره های معروف و دیدنی ایران به نام جزیره کیش است. این جزیره در استان هرمزگان و دریای خلیج فارس واقع است که در آن جاهای دیدنی منحصر به فرد و مراکز خرید و تفریحی متعددی وجود دارد و هر سال گردشگران و مسافران بسیاری به این جزیره سفر می‌کنند. از مکان های دیدنی کیش می‌توان کشتی یونانی، شهر قدیمی حریره و شهر زیر زمینی کاریز را نام برد که بازدید از آن‌ها بسیار لذت بخش است. هم چنین مکان های تفریحی بسیار متعددی چون اسکی روی آب، جت اسکی، غواصی، پاراسل سواری، بانجی جامپینگ، کارتینگ، سافاری و شتر سواری در این جزیره زیبا وجود دارد. در این مقاله آسمونی ما قصد داریم شما را به صورت کامل با آکواریوم کیش آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

آکواریوم کیش
آکواریوم کیش

معرفی آکواریوم کیش

یکی از مکان های محبوب و دیدنی جزیره کیش، آکواریوم کیش نام دارد که یکی از جذاب ترین و معروف ترین آکواریوم های ایران به شمار می‌رود و هر ساله میزبان توریست ها و مسافران بسیاری از سر تا سر جهان می‌باشد. این آکواریوم در اعماق دریا قرار گرفته و افراد زیادی برای بازدید از موجودات دریایی متعدد به این مکان سفر می‌کنند.

آکواریوم کیش دارای انواع و اقسام جانوران آبزی متعدد می‌باشد که از لحاظ رنگ، شکل و ظاهر بسیار زیبا و متفاوت هستند. این آکواریوم طرفداران زیادی نسبت به بقیه مکان های تفریحی کیش داشته و بیشتر کودکان، محققان و دانشجویان علاقمند به بازدید از این مکان زیبا هستند.

معرفی آکواریوم کیش
معرفی آکواریوم کیش

آکواریوم کیش کجاست؟

این آکواریوم تقریبا به مرکز شهر نزدیک بوده و در جنوب شرقی جزیره کیش و در کنار پارک دلفین های کیش واقع است که با هر وسیله ای مثل تاکسی، ماشین شخصی و دوچرخه می‌توان به این مکان رفته و از آن لذت برد. لازم به ذکر است که این آکواریوم بخشی از مجموعه دلفین کیش نبوده و تنها در مجاورت آن قرار دارد.

آکواریوم کیش کجاست؟
آکواریوم کیش کجاست؟

قسمت های گوناگون آکواریوم کیش

آکواریوم کیش به سه بخش تقسیم شده که یک بخش آن دارای پنجاه لیتر آب است که در آن موجودات دریایی بزرگ مثل کوسه، تمساح و... قرار گرفته است. اما آکواریوم کوچک تر بیست لیتر آب دارد که توسط ماهی های کوچک و رنگارنگ پر شده است که بسیار زیبا و کمیاب هستند.

قسمت دیگری نیز در این آکواریوم قرار دارد که به عنوان بخش قدیمی، موجودات دریایی تاکسیدرمی در آن نگهداری می‌شود. این آکواریوم به دلیل داشتن موجودات عجیب، بسیار جذاب و هیجان انگیز می‌باشد، برای مثال لاک پشتی بزرگ به طول دو متر در آن وجود دارد که بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. علاوه بر ماهی ها، موجودات خزنده متعددی چون تمساح، مار، عقرب و... در این آکواریوم قرار دارند.

آکواریوم کیش
آکواریوم کیش

مقایسه آکواریوم کیش با کشتی های تفریحی کیش

جاذبه‌های کیش به قدری زیاد است که می‌تواند بازدید از آن ها به چندین روز زمان نیاز داشته باشد و با بازدید از این جا‌های دیدنی زیبا یک سفر فراموش‌ نشدنی برای شما رقم می‌زند. از جاذبه‌هایی که می‌توان آن را با آکواریوم کیش مقایسه نمود، کشتی‌های آکواریومی می‌باشند. درست است که این دو در ظاهر با یکدیگر شباهت دارند ولی در واقعیت با هم تفاوت های زیادی دارند. کشتی‌های آکواریومی فراوانی در کیش وجود دارند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها بازدید نمایید. در واقع می‌توان گفت که این کشتی‌ها یک مجموعه تفریحی می‌باشند که برای گردشگرها طراحی شده‌اند. از جمله این کشتی های آکواریومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشتی آکواریوم گردشگر
کشتی آکواریوم سیمرغ
کشتی آکواریوم تیکا کیش
کشتی آکواریوم طوطیا
کشتی آکواریوم نهنگ سفید

اما بعد از معرفی کشتی های آکواریومی باید به توضیح تفاوت های این دو بپردازیم. در مقایسه این دو باید بگوییم که آکواریوم یک ساختمان می‌باشد که به شکل خاص طراحی شده است و موجودات دریایی در آن نگهداری می‌گردند. به صورت کلی می‌توان گفت که آکواریوم‌ها سازه‌های مصنوعی بسیار بزرگی می‌باشند که با ظرفیت بالا ساخته شده‌اند.
اما کشتی‌های آکواریومی در داخل دریا قرار دارند و به کمک آن ها می‌توان موجودات آبزی مختلف را در محیط زندگی اصلی‌شان تماشا نمود. هم چنین به کمک کشتی های آکواریومی کیش می‌توان انواع پوشش‌های گیاهی داخل آب مانند مرجان‌ها و جلبک‌های دریای مختلف را نیز تماشا کرد.

کشتی آکواریومی کیش
کشتی آکواریومی کیش

اقامت در نزدیکی آکواریوم کیش

این جزیره چون مکانی توریستی به حساب می‌آید و گردشگران و مسافران بسیاری به کیش سفر می‌کنند، هتل ها و منزل های زیادی برای سکونت در آن قرار دارد. برای اینکه در کنار آکواریوم کیش سکونت کنید، توصیه می‌کنیم به یکی از هتل های سیمرغ، هتل کوثر، هتل مارینا پارک و هتل شباویز بروید چون از سایر هتل های دیگر به این مکان نزدیک تر هستند.

مکان های دیدنی نزدیک آکواریوم کیش

در مجاورت آکواریوم کیش، مکان های دیدنی بسیار زیبایی قرار دارد که می‌توانید پس از بازدید از آکواریوم کیش، به آن مکان ها رفته و با بازدید از آن ها نهایت لذت را ببرید. پارک دلفین و باغ پرندگان از اصلی ترین مکان های دیدنی و جاذبه های کیش می‌باشند که تقریبا یک کیلومتر با آکواریوم کیش فاصله دارند. پارک ساحلی سیمرغ نیز از دیگر جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود که دو کیلومتر با آکواریوم کیش فاصله دارد. هم چنین از دیگر مکان های تفریحی و دیدنی نزدیک به آکواریوم کیش می‌توان به پارک آهوان، پارک آبی اوشن، پارک هنگام، اسکله تفریحی و ساحل مرجان اشاره کرد.

مراکز خرید نزدیک به آکواریوم کیش

جزیره کیش علاوه بر مکان های تفریحی و جاذبه های دیدنی متعدد، مرکز های خرید بسیار زیاد و متنوعی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. که از جمله آن ها می توان به مرکز خرید کوروش، سارینا، مرجان، زیتون، پانیذ و میسا اشاره کرد. لازم به ذکر است که کیش دارای رستوران ها و کافی شاپ های بسیار شیک و با کیفیتی نیز می‌باشد.

آدرس آکواریوم کیش

 

آدرس ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر
ساعت بازدید شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب
لوکیشن گوگل مپ، بلد، نشان
نظر خود را درباره «آکواریوم کیش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آکواریوم کیش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.