زمان مطالعه: 8 دقیقه
آموزه های خرید بلیط چارتر استانبول

آموزه های خرید بلیط چارتر استانبول

پرواز استانبول یکی از پرطرفدارترین پروازهای خارجی از ایران است. در این مقاله با ما همراه باشید تا روش خرید بلیط چارتر استانبول را بشناسید

سفر به استانبول یکی از رایج‌ترین سفرهای خارجی برای ما ایرانیان است. استانبول فاصله کمی تا ایران دارد. حتی فاصله تهران تا استانبول از تهران تا کیش هم کمتر است. نرخ ارز ترکیه همانند اروپا یا آمریکا گران نیست. به همین خاطر مسافران ایرانی می‌توانند با حداقل هزینه سفر کنند. جاهای دیدنی استانبول بسیار تماشایی و بی‌نظیر هستند. مردم آذری می‌توانند تا حدودی با مردم استانبول ارتباط برقرار کنند. غذاهای مردم استانبول شباهت بسیاری به دست‌پخت ایرانیان دارد. استانبول از دریا تا مناظر طبیعی کوهستانی را در خود جای می‌دهد. همچنین می‌توانید از مراکز خرید استانبول خرید بسیار مقرون‌به‌صرفه و باکیفیتی را انجام دهید. بسیاری از نمایندگی‌های برندهای معروف دنیا در این شهر حضور دارند. در کنار همه این‌ها، قیمت بلیط هواپیما استانبول هم بسیار مناسب است. البته شاید تعجب کنید اگر بدانید که با خرید بلیط چارتر استانبول باز هم می‌توانید در هزینه‌های سفر به استانبول صرفه‌جویی کنید.

جاهای دیدنی استانبول

در ابتدا پیش از آنکه بخواهیم درباره خرید بلیط چارتر استانبول صحبت کنیم، بعد نیست تا کمی بیشتر با استانبول و جاهای دیدنی آن آشنا شویم. استانبول شهر بسیار بزرگی است. قدمت آن نیز به هزاران سال پیش باز می‌گردد. به همین خاطر جاهای دیدنی این شهر بسیار متنوع هستند. به این سادگی نمی‌توانید در عرض چند روز تمام جاهای دیدنی این شهر را ببینید. استانبول را می‌توان از نظر جاهای دیدنی به مناطق مختلف تقسیم کرد. برای مثال منطقه سلطان احمد جایی برای تماشای جاهای دیدنی تاریخی همانند مسجد سلطان است. همچنین مسجد آبی هم در همان نزدیکی قرار دارد. منطقه گالاتا منطقه‌ای دیگر برای دیدنی آثار تاریخی استانبول است. در این محله می‌توانید برج معروف گالاتا استانبول را ببینید. مساجد و کلیساهای تاریخی بزرگ و بسیار زیبایی در استانبول وجود دارند. مسجد آیاصوفیه معروف‌ترین مسجد در تمام استانبول محسوب می‌شود.
قصرهای تاریخی بسیاری نیز از دوران عثمانی به جای مانده‌اند. در این میان می‌توان به قصر زیبای توپکاپی اشاره کرد. همچنین باغ‌های سلطنتی بسیاری وجود داشتند که در حال حاضر به پارک‌های عمومی آن‌ها را تبدیل کرده‌اند. از همه این‌ها که بگذریم، تنگه بسفر یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول است. این تنگه ترکیه را به دو بخش اروپایی و آسیایی تبدیل می‌کند. منظره تنگه بسفر بسیار تماشایی و دیدنی است. اگر به‌دنبال بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب در بسفر هستید، باید خودتان را به تله کابین به ارتفاعات استانبول برسانید. در کنار تمام جاهای دیدنی خاص، می‌توانید همیشه سری به مراکز خرید لوکس و مدرن بزنید. بسیاری از برندهای لوکس دنیا در این مراکز خرید شعبه دارند. پس می‌توانید خرید رؤیایی و باکیفیت را تجربه نمایید.

حمل و نقل در استانبول

حمل و نقل در سفرهای خارجی همیشه یکی از دغدغه‌های مسافران محسوب می‌شود. در سفرهای خارجی معمولاً بسیاری دچار سردرگمی می‌شوند. همچنین هزینه‌های گزافی را برای حمل و نقل پرداخت می‌کنند. خوشبختانه در استانبول می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی با هزینه بسیار مناسب استفاده کنید. برای آنکه بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید، می‌توانید از استانبول کارت استفاده کنید. استانبول کارت همانند کارت مترو ایران است. این کارت را به‌صورت جداگانه تهیه می‌کنید و سپس باید آن را با مبالغ مختلف شارژ نمایید. زمانی که از استانبول کارت استفاده کنید، در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود. پس با همین کار ساده، هزینه کمتری را برای حمل و نقل پرداخت خواهید کرد. استانبول کارت را می‌توانید از فرودگاه و بادجه‌های اتوبوس نیز تهیه کنید.
در صورتی که قصد استفاده از تاکسی را داشته باشید، علاوه بر تاکسی‌های خیابان، می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده نمایید. جالب است بدانید که هم UBER و هم برنامه تاکسی اینترنتی محلی همانند اسنپ در ایران، در ترکیه هم فعالیت دارند. پس با دسترسی به اینترنت و گوشی موبایل، می‌توانید از تاکسی اینترنتی نیز استفاده کنید. مزیت تاکسی اینترنتی آن است که بدون احتیاج به تسلط بر زبان خارجی، می‌توانید در گوگل لوکیشن را پیدا کرده و وارد اپلیکیشن کنید. در نهایت مبلغ کل نیز نمایش داده می‌شود. پس نیازی به مکالمه و تسلط بر زبان نیست. همچنین مبلغ از سمت شرکت مشخص می‌شود و نیازی نیست که نگران گرفتن مبلغی بیش از اندازه باشید.

بلیط چارتر استانبول چیست؟

بلیط چارتر استانبول چیست

بلیط چارتر استانبول چیست

 

حال که قصد سفر به استانبول را دارید، بد نیست به شما راهی را نشان دهیم که با کمک آن می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. خرید بلیط چارتر یا بلیط لحظه آخری، بهترین روش برای کاهش هزینه‌های سفر محسوب می‌شود. با این کار می‌توانید هزینه‌های خود را به شکل چشم‌گیری کاهش دهید. خب داستان از این قرار است که ایرلاین‌ها باید با تمام ظرفیت خود و بدون صندلی خالی حرکت کنند. یک هواپیما باید در زمان مقرر پرواز کند. یعنی نمی‌تواند منتظر بماند تا تمام بلیط‌های آن فروخته شود. به همین خاطر در ایام کم‌تردد، امکان این وجود دارد که تعداد مسافران به حدنصاب نرسد. زمانی که یک هواپیما پرواز می‌کند، یک سری هزینه‌های ثابت برای ایرلاین وجود خواهد داشت. برای مثال هزینه سوخت، هزینه پرسنل، بیمه، ترانزیت و .... را باید ایرلاین پرداخت کند. پس به این خاطر ایرلاین‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با تمام ظرفیت پرواز کنند.
حال سؤال اینجاست که چطور ایرلاین‌ها مسافران را مجاب می‌کنند تا بلیط آن‌ها را بخرند؟ چه روشی بهتر از تخفیف وجود دارد؟ از حدود 48 تا 24 ساعت مانده به پرواز هواپیما، ایرلاین‌ها شروع به ارائه تخفیف می‌کنند. هرچه به زمان پرواز نزدیک شوند، این تخفیف‌ها را بیشتر می‌کنند. به این ترتیب تا دقایق آخر تلاش خواهند کرد تا آخرین بلیط خود را هم بفروشند. البته همان طور که اشاره کردیم، این موضوع مربوط به دوران کم‌تردد است. در دوران پرتردد، اصلاً بلیط پیدا نمی‌شود! مگر اینکه یک نفر بلیط خود را کنسل کند. در این حالت هم به دلیل تقاضای بالا، قیمت بلیط چارتر استانبول از بلیط‌های معمولی بیشتر هم می‌شود!

بهترین زمان خرید بلیط چارتر استانبول

همه ما عاشق تخفیف هستیم. مگر می‌شود که کسی از تخفیف خوشش نیاید؟ بلیط چارتر استانبول یکی از پرطرفدارترین بلیط‌های هواپیما است. حال سؤال اینجاست که بهترین زمان خرید بلیط چارتر استانبول چه وقتی است؟ خب گفتیم که این بلیط‌ها فقط در دوران کم‌تردد پیدا می‌شوند. برای مثال در دورانی که تعداد مسافران از حد معمولا کاهش پیدا می‌کند، بلیط چارتر استانبول نیز راحت‌تر پیدا می‌شود. استانبول شرایط مختلفی دارد. اول از همه اینکه استانبول زمستان‌های سردی دارد. از اواسط پاییز، هوای استانبول سرد می‌شود. بسیاری از گردشگران هم برای تفریحات آبی به استانبول سفر می‌کنند.
به همین خاطر از اواسط پاییز تا واخر زمستان، به دلیل سرمای هوا، تعداد مسافران کاهش پیدا می‌کند. پس می‌توانید بلیط چارتر استانبول را پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که ایام کریسمس اینطور نیست. در حقیقت استثنا این موضوع، ایام کریسمس است. در ایام کریسمس به دلیل جشنواره‌های خاص، قیمت بلیط هواپیما استانبول افزایش پیدا می‌کند و خبری از بلیط چارتر نخواهد بود. در ایام تعطیلات نورورز و تعطیلات تابستانی ایران نیز نباید خودتان را برای پیدا کردن بلیط چارتر استانبول خسته کنید. چون معمولاً نمی‌توانید بلیط با قیمت کم پیدا کنید!

روش خرید بلیط چارتر استانبول

حال که می‌دانیم بلیط چارتر استانبول چیست و چه مزایایی دارد و می‌دانیم که چه زمانی بهترین وقت برای خرید این نوع بلیط است، باید به شما روش خرید بلیط چارتر را نشان دهیم. برای خرید بلیط چارتر استانبول باید ابتدا به سایت یک شرکت توریستی معتبر همانند ره بال آسمان مراجعه نمایید. به فیلد بلیط هواپیما خارجی بروید. سپس مبدا و مقصد را مشخص کنید. همان طور که اشاره کردیم، بلیط‌های چارتر حداکثر 48 ساعت مانده به پرواز شامل تخفیف می‌شوند. پس برای خرید بلیط چارتر استانبول، تاریخ را روی همان روز یا نهایتاً دو روز بعد قرار دهید. سپس به‌دنبال بلیط‌هایی بگردید که کنار آن‌ها به جای لیبل سیستمی، لیبل چارتر خورده باشد. این بلیط‌ها قیمت کمتری دارند و این نیز مشخصه آن‌ها محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین بلیط‌های چارتر استانبول

بلیط چارتر همیشه در مسیرهایی پیدا می‌شود که تردد بسیاری در آن وجود دارد. در حقیقت همیشه به خاطر تعداد بالای مسافران در یک مسیر، پروازهای مختلفی برای آن قرار می‌دهند. به این خاطر احتمال یافتن بلیط چارتر استانبول نیز در این مسیرها بیشتر می‌شود. در ادامه شما را با دو تا از پرترددترین مسیرهای استانبول آشنا می‌کنیم که می‌توانید بلیط چارتر را با قیمت مناسب در آن‌ها پیدا کنید.

بلیط چارتر تهران استانبول

بلیط چارتر مسیر تهران به استانبول
بلیط چارتر مسیر تهران به استانبول

 

تهران با حدود 9میلیون نفر جمعیت، یکی از قطب‌های گردشگری ایران است. به همین خاطر بسیاری از پروازهای خارجی ایران از تهران انجام می‌شود. پروازهای استانبول از مبدا تهران نیز بسیار متنوع هستند. تقریباً تمام ایرلاین‌های معروف ایرانی، در این مسیر فعالیت می‌کنند. همچنین می‌توانید بلیط تهران استانبول را از پروازهای خارجی نیز تهیه کنید. مسیر تهران استانبول بسیار پرتردد است. به همین خاطر احتمال اینکه بتوانید بلیط چارتر استانبول را از مبدا تهران پیدا کنید، زیاد است. همه روزه ده‌ها پرواز تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند. به همین خاطر حق انتخاب بسیار گسترده‌ای نیز خواهید داشت.

بلیط چارتر مشهد استانبول

بعد تهران، مشهد جزو شهرهای محسوب می‌شود که تعداد مسافران فراوانی دارد. همه روزه ده‌ها پرواز خارجی از مشهد انجام می‌شود. بیشتر این پروازها به مقصد ترکیه و مخصوصاً استانبول هستند. به همین خاطر می‌توان گفت که پرواز مشهد به استانبول یکی از پرترددترین پروازهای خارجی است. در این مسیر تردد بسیاری انجام می‌شود. تقریباً اکثر ایرلاین‌های بزرگ در این مسیر فعالیت می‌کنند. علاوه بر ایرلاین‌های داخلی، ایرلاین‌های خارجی متعدد نیز در این مسیر حضور دارند. پس می‌توانید به‌دنبال بلیط چارتر مشهد استانبول از پروازهای داخلی و خارجی بگردید.

اقامت در استانبول

استانبول یک شهر توریستی بسیار بزرگ است. همه ساله صدها هزار نفر از سراسر دنیا به استانبول سفر می‌کنند. به همین خاطر هم در هر گوشه از این شهر، می‌توانید یک هتل را پیدا کنید. هتل‌های مختلفی در استانبول با کیفیت و قیمت‌های متنوع وجود دارند. اول از همه باید بدانید که در کدام محله هتل بگیرید. قیمت هتل در مناطق اروپایی از مناطق آسیایی بیشتر است. برخی مناطق همانند محله کمال پاشا، محله آکساری و ... جزو مناطق خطرناک و بدنام هستند. پس حتی اطراف این محله‌ها هم بهتر است اقامت نداشته باشید. ترجیحاً نزدیک محله‌های شلوغی همانند تکسیم و سلطان احمد به‌دنبال هتل بگردید. به این ترتیب دسترسی شما به جاهای دیدین استانبول هم راحت‌تر خواهد بود. پس هزینه کمتری را هم برای حمل و نقل در شهر پرداخت خواهید کرد.
از نظر ستاره و قیمت نیز می‌توانید هتل‌های مختلفی را انتخاب کنید. برای مثال هتل‌های 5ستاره معروفی همانند هتل دیوان، هتل شانگری و هتل رافلز در استانبول وجود دارند. این هتل‌ها گران‌ترین هتل‌های استانبول محسوب می‌شوند. در عین حال می‌توانید با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر، در هتل‌های باکیفیت 3 ستاره‌ای همانند هتل آدا استانبول اقامت داشته باشید. در حقیقت در استانبول می‌توانید بر اساس بودجه خود، یک محل اقامت مناسب پیدا کنید. تنوع عالی هتل‌ها به شما این امکان را می‌دهند. پس با خیال آسوده به‌دنبال هتل‌های مختلف بگردید که با شرایط و بودجه شما مطابقت دارند.

خب دوستان عزیز، دیگر برای سفر به استانبول آماده هستید. برای سفر به استانبول می‌توانید کمی صبور باشید و به‌دنبال بلیط چارتر استانبول بگردید. با این کار در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی می‌شود. پس می‌توانید این هزینه صرفه‌جویی شده را صرف اقامت، خورد و خوراک، خرید سوغات و .... کنید. به یاد داشته باشید که برای خرید بلیط چارتر استانبول ، باید در سایت ره بال آسمان به‌دنبال بلیط‌هایی باشید که لیبل چارتری داشته باشند.

نظر خود را درباره «آموزه های خرید بلیط چارتر استانبول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزه های خرید بلیط چارتر استانبول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.