زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ مکزیک ; ال تری و داستان 24 ساله

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ مکزیک ; ال تری و داستان 24 ساله

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیال تری و داستان 24 ساله مكزيك در...

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

ال تری و داستان 24 ساله

مکزیک در یک نگاه

لقب: ال‌‌تری‌کولور(سه‌رنگ)، ال‌تری(سه‌)، لاورده بالاترین سازمان فوتبالی: فدراسیون فوتبال مکزیک (Mexican Footbal Federatron) استادیوم اصلی: آزتکا رنکینگ فیفا: 20 بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: چهارم (فوریه و ژوئن 1998 و می و ژوئن 2006) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 33 (جولای 2009) تعداد حضور در جام جهانی: 15 بهترین پیروزی: مکزیک (13ـ0) هندوراس (28 آوریل 1987 در «تولوکا» مکزیک) بدترین شکست: مکزیک (0ـ8) انگلستان (10 می 1961 در «لندن» انگلستان) سرمربی: خوآن کارلوس اوسوریو علامت اختصاری تیم در فیفا: MEX

mexico-national-football-team
mexico-national-football-team

به گزارش آسمونی ، تیم ملی مکزیک امسال بدون تکرار دردسرهای دوره قبل راهی جام جهانی شده است. در فاصله یک ماه تا جام جهانی لیست اولیه این تیم برای جام جهانی اعلام شد که در این فهرست 28 نفره حضور رافائل مارکس برجسته است. کاپیتان مکزیک در 4 دوره اخیر جام های جهانی احتمالا پنجمین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. فهرست اولیه تیم‌ ‌ملی مکزیک به شرح زیر است: دروازه‌بانان: خسوس گورونا، آلفردو تالاورا و گیرمو اوچوآ مدافعان: ادسون آلوارس، اوسوالدو آلانیس، نستور آرائوخو، اوگو آیالا، خسوس گایاردو، میگل لایون، اکتور مورنو و دیگو ریس و کارلوس سالسدو. هافبک‌ها: خسوس کرونا، یورگن دام مارکو فابیان، جیوانی دوس سانتوس، جاناتان دوسانتوس، آندرس گواردادو، اریک گوتیرس، اکتور اررا، رافائل مارکس و خسوس مولینا. مهاجمان: خاویر آکینو، خاویر ارناندس، رائول خیمنس، ایروینگ لوسانو، اوریبه پرالتا و کارلوس ولا.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

31 بازی در کمتر از 2 سال!

در تیم کنونی مکزیک، نفرات با تجربه زیادی حضور دارند. از ارناندس( چیچاریتو) مهاجم 29 ساله وستهام گرفته با 100 بازی ملی تا جیوانی دوس سانتوس هافبک 29 ساله لس آنجلس گلکسی آمریکا. گواردادو 31 ساله هافبک بتیس اسپانیا با 144 مسابقه کاپیتان تیم است و البته رافائل مارکز که از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرده، 143 بازی ملی در کارنامه دارد. گیرمو اوچوآ سنگربان 32 ساله استاندارد لیژ بلژیک هم با 92 مسابقه ملی در آستانه ورود به کلوپ صدتایی هاست. در کنار مردانی که همگی با مکزیک در جام جهانی قبل درخشیدند و تیمهایی چون برزیل میزبان و هلند را آزار دادند، کمیت بازیهای تیم نیز فوق العاده بوده است. به طوری که وقتی ال تری سال گذشته در دیدار رده بندی جام کنفدراسیون ها با پرتغال بازی کرد و (2-1) باخت، به فاصله یک روز در سوی دیگر دنیا، دیگر تیم ملی مکزیک در دیداری دوستانه(2-1) پاراگوئه را شکست داد. به این ترتیب ال تری در سال 2017 در 25 مسابقه به میدان رفت که شامل رقابت های کنفدراسیون ها، جام طلایی کونکاکاف، مقدماتی جام جهانی و مسابقات دوستانه بوده است. از جمله برتری در دیدارهای دوستانه مقابل ایسلند(1-0)، ایرلند(3-1)، غنا(1-0)، لهستان(1-0)، بوسنی(1-0)، ایسلند(3-0) و دو باخت (2-1) و (1-0) از کرواسی. اما بازیهای این تیم همچنان ادامه دارد و تا قبل از جام جهانی، مکزیک به مصاف ولز، اسکاتلند و دانمارک نیز خواهد رفت! مکزیک از جام جهانی 1994 تا امروز همواره در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی حذف شده و رسیدن به دور دوم، حداقل چیزی است که از این تیم انتظار می رود.

چیچاریتو-مهاجم باسابقه تیم ملی مکزیک
چیچاریتو-مهاجم باسابقه تیم ملی مکزیک

چیچاریتو-مهاجم باسابقه تیم ملی مکزیک

آغاز فوتبال در مکزیک

به گزارش آسمونی ، فوتبال در مکزیک برای نخستین بار در اوایل قرن بیستم و به وسیله گروه‌های مهاجر اروپایی سازماندهی شد. در میان این مهاجران، معدنچیان کورنوال (محلی در جنوب غربی انگلستان) بیش از سایرین در توسعه فوتبال تلاش کردند. در سالهای پس از آن نیز نوبت به اسپانیایی‌هایی رسید که به هنگام جنگ داخلی دهه 30، ناچار شدند از کشور خود فرار کنند. چندی پیش از ورود این خارجی‌های فوتبالدوست، کشور مکزیک نخستین بازی ملی خود را انجام داد؛ در روز اول ژانویه 1923 و در گوآتمالا پایتخت کشور گوآتمالا که به پیروزی (3ـ2) مکزیکی‌ها منجر شد.  

تنها 14 بازیکن

در اواخر همان سال 14 بازیکن برای سفری مجدد به گوآتمالا انتخاب شدند. قرار شد که تیم در روزهای نهم، دوازدهم و شانزدهم دسامبر در سه دیدار دوستانه در استادیوم «پارک اسپانیا » مقابل گوآتمالا به میدان برود. «رافائل گارزا گویتیرز« (ملقب به «رکورد») و دستیارش «آدولفو فریاس» پس از دو پیروزی (2ـ1) و (2ـ0) در سومین دیدار به تساوی (3ـ3) دست یافتند و آن‌گاه به خانه بازگشتند. بازی‌های دوستانه مکزیک در سال 1927 از سرگرفته شد. در دوازدهم ژوئن 1927 تیم مکزیک مقابل تیم «ب» اسپانیا (4ـ2) پیروز شد. هفت روز بعد، نماینده‌ای دیگر از بازیکنان منتخب اسپانیا مقابل مکزیک ایستاد که کار با تساوی (3ـ3) خاتمه یافت. مکزیکی‌ها آن‌گاه در برابر باشگاه «ناسیونال» اروگوئه ایستادند که (1ـ3) شکست خوردند.

لباس اصلی مکزیک در جام جهانی
لباس اصلی مکزیک در جام جهانی

لباس اصلی مکزیک در جام جهانی

آغاز کار فدراسیون

در نهم آگوست 1927 فدراسیون فوتبال مکزیک با نظارت حکومت وقت تأسیس شد و سازماندهی و هزینه‌های مربوط به مسابقات داخلی و خارجی را برعهده گرفت. یک سال بعد مکزیک با حضور در المپیک آمستردام، اولین تورنمنت بین‌المللی خود را تجربه کرد. مکزیکی‌ها با پیراهن سرخ و شورت و جوراب آبی رنگ در مسابقه‌ای دوستانه برابر اتریش و دو دیدار مقابل اسپانیا به میدان رفتند که با دو تساوی و یک شکست خاتمه یافت. مکزیک در المپیک، یک بار دیدار حریف اسپانیا شد که با نتیجه (7ـ1) درهم کوبیده شد.  

جام جهانی 1930

مکزیکی‌ها در روز 13 جولای 1930 در نخستین مسابقه جام جهانی فوتبال، در استادیوم «پوسیتوس» مونته ویدئو رو در روی فرانسه قرار گرفتند. دیداری که (4ـ1) به سود فرانسه خاتمه یافت تا نام «خوان کارنو » به عنوان اولین مکزیکی گلزن در جام جهانی جاودانه شود. مکزیک آن‌گاه در استادیوم «گران پارک سنترال» سه گل از شیلی خورد و سرانجام در برابر آرژانتین و در دقیقه 42 صاحب اولین پنالتی تورنمنت شد. به گزارش آسمونی ، ضربه‌ای که توسط «مانوئل روساس Manuel Rosas» به گل بدل شد. در این دیدار سرانجام آرژانتین (6ـ3) به پیروزی رسید.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ مکزیک ; ال تری و داستان 24 ساله
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ مکزیک ; ال تری و داستان 24 ساله

آغاز عصر کارباخال

در سال 1934 مکزیک در مرحله مقدماتی جام جهانی ایتالیا، با نتایج (3ـ2) و (5ـ0) کوبا را شکست داد و پس از برد (4ـ1) در دیدار سوم مقابل کوبا، راهی ایتالیا شد. اما هنوز مرحله مقدماتی تمام نشده بود و در حالی که سه روز به آغاز جام مانده بود، مکزیک (2ـ4) از آمریکا شکست خورد و آمریکا تنها با همان یک مسابقه به جام جهانی صعود کرد! در سالهای پس از جنگ جهانی دوم، مکزیک حضوری همیشگی در جام جهانی داشت. در روز 24 ژوئن 1950 و در شکست (4ـ0) مقابل برزیل، جوانی به نام «آنتونیو کارباخال» درون دروازه مکزیک ایستاده بود که در سالهای 1954، 1958، 1962 و 1999 نیز عضوی از بازیکنان اعزامی به جام جهانی شد و با حضور در پنج جام جهانی، رکوردی ماندگار از خود به جای نهاد. به گزارش آسمونی ، در این مدت در رنگ پیراهن تیم ملی نیز تغییراتی ایجاد شد. پیراهن دوم تیم در جام جهانی 1950 دقیقاً مثل لباس آرژانتینی‌ها راه‌راه آبی و سپید شد. از جام جهانی 1958 به بعد نیز تیم مکزیک سبز پوش شد و از شورت سپید و جوراب سرخ استفاده کرد و پیراهن قرمز و شورت آبی به لباس دوم تیم بدل شد. اما نتایج تیم تغییری نکرد و در تمام این سالها، تیم تنها یک پیروزی (3ـ1) در برابر چکسلواکی در سال 1962 کسب کرد!!

سرمربی تیم خوآن کارلوس اوسوریو
سرمربی تیم خوآن کارلوس اوسوریو

سرمربی تیم خوآن کارلوس اوسوریو

میزبانی و افتخار

به گزارش آسمونی ، دو سال پس از میزبانی المپیک 1968، کشور مکزیک جام جهانی را در خاک خود برگزار کرد. ارتفاع هولناک این کشور و برگزاری مسابقات در ساعات میانی روز، کار را برای رقبا به شدت مشکل کرده بود. با این حال مکزیکی‌ها نیازمند کمک‌های آشکار داوران نیز بودند تا به جمع بزرگان پای نهند. در جام جهانی 1970 مکزیک ابتدا با شوروی به تساوی (0ـ0) دست یافت و آن‌گاه 44 دقیقه برای رسیدن به گل اول مسابقه در برابر السالوادور انتظار کشید. گل «خاویر والدیویا» کاملاً غیرقانونی بود و به جز «علی حسین قندیل» داور مصری، همگان آن را می‌دانستند! حتی بازیکنان السالوادور حاضر نبودند توپ را به مرکز زمین برده و بازی را ادامه دهند. اما همین گل شرایط بازی را تغییر داد و مکزیک پس از برد (4ـ0)، به لطف پنالتی دقیقه 14 «گوستاوو په‌نا» بلژیک را شکست داد. در حالی که باز هم این برد به لطف داور به دست آمد. مکزیک سرانجام به جمع هشت تیم برتر جام رسید هرچند که در برابر ایتالیا (1ـ4) شکست خورد. 16 سال بعد نیز مکزیک میزبان شد و باز هم به جمع هشت تیم برتر جام رسید. اما این‌بار نیز نتوانست از این مرحله پا فرا نهاد. حتی با این‌که آلمان‌ها حدود یک ساعت ده نفره در برابر آنها بازی کردند. پس از آن، مکزیک هرگز به جمع هشت تیم برتر نرسید. بلغارستان، آلمان، آمریکا و آرژانتین (2 بار) و هلند ترمز سبزپوشان را در مرحله یک هشتم نهایی کشیدند. این بار هم کار آسانی پیش روی مکزیک نیست. ابتدا نبرد با آلمان و سوئد در مرحله گروهی و سپس مسابقه با تیمهایی از بین برزیل، سوییس و صربستان نمی تواند چندان آسان باشد.  

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ مکزیک ; ال تری و داستان 24 ساله» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ مکزیک ; ال تری و داستان 24 ساله فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.