زمان مطالعه: 1 دقیقه
برای کار از شهرستان بیایم تهران؟!

برای کار از شهرستان بیایم تهران؟!

تهران یکی از کلانشهرهای ایران است که از موقعیت مراکز تجاری و خدمات برخوردار است.

تهران یکی از کلانشهرهای ایران است که از موقعیت مراکز تجاری و خدمات برخوردار است. شاید شما جزو آن دسته از کارجویانی باشید که برای یافتن کار به این شهر مهاجرت می‌کنید. با آسمونی همراه باشید.

زندگی در تهران

زندگی در تهران
زندگی در تهران

تهران پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایران است که به‌عنوان مهاجرپذیرترین شهر کشور نیز شناخته می‌شود و جمعیت مرکز و حومه آن روزبه‌روز در حال افزایش است. تهران، شهری که قلب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور و پایتخت ایران است. شهری که بسیاری از مردم ایران، رویایشان را زندگی در این کلان‌شهر تصور می‌کنند. این شهر که بیست‌وچهارمین شهر پرجمعیت جهان محسوب می‌شود، اقوام و قشرهای مختلف مردم را در خود جای داده است.

مشکلات زندگی و مهاجرت به تهران

  • آلودگی هوا
  • آلودگی صوتی
  • درهم آمیختگی فرهنگی فرهنگ اقوام مختلف
  • هزینه های بسیار سنگین زندگی در تهران نسبت به شهرستان ها
  • فاصله گرفتن میان نسل ها و خانواده ها
  • حجم جرم و جنایت
  • طلاق و جدایی

آیا زندگی در تهران باعث پیشرفت خواهد شد؟

بسیاری از امکانات در تهران وجود دارد و شاید در هیچکدام از شهرستانها و حتی شهرهای پیشرفته کشور این امکانات با این کیفیت وجود ندارد. از کیفیت آموزش تا خدمات پزشکی، درمانی و رفاهی... اغلب بیمارستانهای خوب در تهران است ، سفارتخانه و مجلس و دولت و وزارتخانه و دانشگاه های معتبر در تهران هستند. ولی استفاده از این امکانات نیاز به داشتن درآمد بالا می باشد و با درآمد متوسط شرایط سخت خواهد بود.

هزینه‌های زندگی در تهران

یکی از معایب زندگی در تهران هزینه‌های زندگی در این شهر است. قیمت خرید مسکن در این شهر بسیار بالا بوده و قیمت‌ها برای خرید خانه از یک منطقه به منطقه دیگر بسیار متفاوت است. یکی از موضوعاتی که امروز موجب مهاجرت معکوس شهروندان تهرانی شده است، قیمت بسیار بالایی است که برای خرید خانه یا اجاره مسکن در تهران وجود دارد.

جمع بندی

زندگی با کیفیت ارزشمند تر از هر چیز دیگری است، ما نباید به هر قیمتی در تهران زندگی کنیم بلکه باید بیشتر به این توجه کنیم که کیفیت زندگی مان در تهران بالاتر است یا در شهرستان؟ اگر کسی کار خوب و زندگی خوبی در شهرستان دارد چنین تفکری که اگه در تهران به زندگی خود ادامه دهد بیشتر پیشرفت می کند کاملا اشتباه می باشد. چون می توان با زندگی در شهرستان از مزایای فرهنگی و گردشگری استان برای کسب درآمد استفاده کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «برای کار از شهرستان بیایم تهران؟!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره برای کار از شهرستان بیایم تهران؟! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.