زمان مطالعه: 4 دقیقه
چک لیست لوازم آرایشی بهداشتی و زیبایی آقایان

چک لیست لوازم آرایشی بهداشتی و زیبایی آقایان

لوازم مراقبت از پوست و مو فقط برای بانوان نیست. برخی از محصولات آرایشی بهداشتی نیز مخصوص آقایان، به منظور مراقبتهای پوست و مو تولید می شود.

چک لیست لوازم آرایشی بهداشتی آقایان را شاید کمتر کسی شنیده باشد، حتی برخی از آقایان که نام آن را شنیده اند متاسفانه اهمیتی به این موضوع نمی دهند. در هرحال، زیبایی و سلامت پوست و موی خود بیشتر و بهتر اهمیت دهند.

سلامتی پوست و مو و جوان ماندن ارتباطی به جنسیت ندارد. اگر شما آقایان می خواهید از پوست و مو و ظاهر خود مراقبت کنید باید یک سری لوازم را برای روتین پوست و موی خود تهیه و استفاده کنید. در بخش زیر چند مورد از این اقلام معرفی می شوند.

ژل صورت و فیس واش

ژل صورت و فیس واش مردانه
ژل صورت و فیس واش مردانه

بهتر است موقع بازگشت به خانه، به منظور از بین بردن آلودگی ها بر روی پوست از ژل شستشوی صورت یا فیس واش همراه با فیس براش استفاده کنید. باقی ماندن این آلودگی ها باعث جوش صورت و پیری زودهنگام پوست می شود. پس برای داشتن پوستی سالم و زیبا هر روز این کار را انجام دهید.

کرم آب رسان و کرم دست

کرم آبرسان و مرطوب کننده مردانه
کرم آبرسان و مرطوب کننده مردانه

کرم فقط مخصوص بانوان نیست! پوست تمام انسان ها در طول روز مخصوصاً روزهای سرد خشک می شود و نیاز به چربی یا آب رسانی دارد. پس بهتر است از کرم آب رسان و مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کند.

کرم دور چشم

کرم دور چشم مردانه
کرم دور چشم مردانه

شب های قبل از خواب، بهتر است از کرم دور چشم استفاده کنید، خصوصاً اگر هنوز چروکی دور چشم هایتان ایجاد نشده است. چنانچه هر شب از کرم دور چشم استفاده کنید از چروک شدن اطراف چشم بطور موثری جلوگیری می کند. این کرم در انواع ایرانی و خارجی برای انواع پوست در بازار موجود است.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب مردانه
کرم ضد آفتاب مردانه

برخی کرم های ضدآفتاب مختص آقایان هستند. کرم ضدآفتاب هم مانند کرم مرطوب کننده اصلاً مختص بانوان نیست. مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب کاری ضروری برای هر انسانی است. پس استفاده از کرم ضدآفتاب را هنگام بیرون رفتن فراموش نکنید.

وسایل اصلاح صورت

وسایل اصلاح صورت مردانه
وسایل اصلاح صورت مردانه

وسایل بسیار مختلفی برای اصلاح صورت وجود دارد. از انواع وسایل اصلاح گرفته تا متریال مخصوص هنگام اصلاح و پس از اصلاح. بر حسب اصلاح به شیوه های سنتی یا مدرن می توانید محصولات مورد نظر خود را تهیه و استفاده کنید. هنوز هم برخی از آقایان از تیغ یا ژیلت استفاده می کنند. این کار بیشتر برای کسانی است که پوستشان حساس نیست. اما برای کسانی که پوست حساسی دارند بهتر است از ماشین اصلاح استفاده کنند. ماشین اصلاح حتی برای اصلاح موهای سر هم قابل استفاده است. پس بهتر است کالاهایی را خریداری کنید که منجر به تحریک پوستتان نشود.

انواع ژل یا کرم ها هم مخصوص قبل و بعد از اصلاح در بازار وجود دارد. بهتر است از موارد سازگار با پوست خود استفاده کنید. برای کاهش تحریک پوست بهتر است این آیتم را نادیده نگیرید.

ماسک و اسکراب صورت

ماسک و اسکراب مردانه
ماسک و اسکراب مردانه

ماسک و اسکراب مخصوص بانوان و آقایان است. از انواع ماسک ها می توان برای نوع پوست خود استفاده کنید تا از چروکی زودهنگام پوست جلوگیری شود. حتما باید نوع پوست خود را بشناسید سپس برای خرید ماسک اقدام نمایید. اسکراب هم مانند ماسک باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. پوست حداقل هفته ای یک بار نیاز به لایه برداری دارد. این کار برای جلوگیری از تجمع چربی در زیر پوست انجام می شود. بنابراین منجر به کاهش تعداد جوش ها خواهد شد.

ناخنگیر و سوهان ناخن

ست مانیکور مردانه
ست مانیکور مردانه

علاوه بر ناخنگیر، باید از سوهان هم استفاده کرد. ناخن هایتان پس از چیده شدن ممکن است تیز و برنده شوند و حتی منجر به نخکش شدن لباستان شود. پس استفاده از سوهان ناخن پس از چیدن ناخن ها را فراموش نکنید. با استفاده از سوهان ناخن نیز می توانید به ناخن های خود حالت و فرم یکسانی دهید. زیبایی دستان به فرم ناخن ها نیز بستگی دارد.

شامپو و نرم کننده

شامپو و نرم کننده مردانه
شامپو و نرم کننده مردانه

خوشبختانه شامپوهای بسیار گوناگونی در بازار وجود دارد که برخی از آنها مختص آقایان هستند. پوست و موی آقایان دارای چربی بیشتر نسبت به خانم ها است. پس سعی کنید از شامپوهای مردانه استفاده کنید. اگر هر روز استحمام می کنید بهتر است از شامپوهای روزانه مختص آقایان استفاده کنید. داشتن نرم کننده نیز بعد از شامپو را فراموش نکنید تا به خوش حالت شدن موهایتان کمک کند.

موزن بینی

موزن بینی مردانه
موزن بینی مردانه

موزن بینی با قیمت های مختلف در بازار وجود دارد. بهتر است بصورت منظم از موزن برای اصلاح موهای اضافی بینی خود استفاده کنید تا ظاهر بدی به صورت شما ندهد. از دستگاه موزن بینی می توان برای موهای اضافی درون گوش و حتی زیر ابرو هم استفاده کرد.

دئودورانت و عطر

عطر مردانه
عطر مردانه

انواع دئودورانت، مام، عطر و اسپری با رایحه ها و قیمت های مختلف مخصوص آقایان تولید می شود. استفاده همیشگی از آنها باعث بالا رفتن پرستیژ یک آقا در جمع می شود. سعی کنید از رایحه های مناسب، به طوری که بوی بسیار تیز برای دیگران نداشته باشند استفاده کنید. خوشبختانه عطرهای مردانه رایحه های بسیار بهتری نسبت به عطرهای زنانه دارد و امروزه بسیاری از خانم ها نیز از عطرهای مردانه استفاده می کنند.

بادی اسپلش

بادی اسپلش مردانه
بادی اسپلش مردانه

امروزه استفاده از بادی اسپلش رونق بسیاری گرفته است. استفاده از بادی اسپلش را پس از استحمام در برنامه خود داشته باشید. این کار باعث جلوگیری از تعرق و بوی عرق می شود. بادی اسپلش نیز در انواع زنان و مردانه در اختیار همگان قرار دارد.

بالم لب

بالم لب مردانه
بالم لب مردانه

اگر شما هم در فصل پاییز و زمستان دچار خشکی لب می شوید بهتر است از بالم های بی رنگ برای لب استفاده کنید. بالم لب نیز برای همگان است و جنسیت ندارد. داشتن لب هایی با طراوت و سالم و بدون خشکی به ظاهر زیبای شما کمک موثری می کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چک لیست لوازم آرایشی بهداشتی و زیبایی آقایان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چک لیست لوازم آرایشی بهداشتی و زیبایی آقایان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.