زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی ماریو کولونا( بخش دوم)

بیوگرافی ماریو کولونا( بخش دوم)

زیر نظر بلا گوتمان مربی نامدار مجاری، ستاره ماریو کولونا روز به روز پرفروغ تر شد و او بدل به مرد شماره یک بنفیکا در ابتدای دهه 60 میلادی گشت.

ستاره ای که روز به روز درخشان تر شد

کم کم کولونا از نوک حمله به عقب آمده و شهرت گل زنی خود را با شهرت اداره تیم در خط میانی تعویض کرد. کمی بعد، او در تیم ملی پرتغال انتخاب شد و در طی مسافرت های فراوان با تجربیات بسیار، صاحب روشن بینی و احاطه کامل به میدان شد؛ به طوری که کم کم به صورت یک مهره غیر قابل بحث در تیم ملی و تیم بنفیکا در آمد. پس از آن زیر نظر بلا گوتمان مربی نامدار مجاری، ستاره اش روز به روز پرفروغ تر شد. وجود کولونا برای بلا گوتمان مجددا مسئله ای شد. در تیمی که سانتانا، اوزه بیو و کولونا بودند، کولونا نمی توانست در پست هافبک بازی کند بلکه باید اندکی جلوتر می رفت و نزدیک آگواس بازی می کرد، زیرا یارگیری سانتانا در دفاع بهتر از کولونا بود. کولونا این نظر را، راه تازه ای برای پیروزی بیشتر دانست و سخت به روباه مکار بوداپستی علاقه مند شد. نام کولونا با بنفیکا در یک اتمسفر بالاتر و در سطح اروپایی قرار گرفت. او هرچند یک بازیکن جادوگر و تماشاگرپسند نبود، اما صاحب پشتکاری مداوم و پرثمر در میان میدان بود و مددکار هر بازیکن درمانده می شد. او مسئولیت بزرگ سازماندهی، مدیریت و رهبری تیم را بر دوش گرفته بود و همچنین صاحب نقشی بزرگ در فوتبال پرتغال شد. در هر بازی تیم ملی یا در هر بازی تیم بنفیکا او همیشه بهترین یا یکی از بهترین بازیکنان تیم یا مسابقه بود.

ستاره دو فینال و مصدوم فینال سوم اروپایی

نامش در نظر منتقدین بین المللی کم کم بزرگ شد. در برن در فینال جام باشگاه های اروپا مقابل بارسلونا، او با یک شوت عالی راماله دروازه بان بزرگ اسپانیا را به زانو در آورده، بنفیکا را به سوی پیروزی رهبری کرد و سال بعد درآمستردام باز هم او بود که با گل خود مسابقه را مقابل رئال 3-3 مساوی و پس از آن با رهبریش تیم را در برابر رئال پیروز کرد. پس از آن و باز هم در فینال ومبلی در برابر میلان کولونا، مسئله بزرگ در مسابقه رخ داد؛ آسیبی که در این مسابقه دید درهای پیروزی را برای میلان بازتر کرد، برای علت شکست بنفیکا در صحبتهای تمام بازیکنان و عقاید تمام منتقدین، نامی هم از آسیب دیدن کولونا برده شده بود. در نیمه نخست مسابقه فینال ویمبلی بعد از گل اوزه بیو دومین صحنه خطرناک را کولونا در برابر گِزی دروازبان میلان بوجود آورد: شوت او از فاصله 25 متر از گوشه چپ دروازه به واسطه دخالت انرژیک و ماهرانه گزی به کرنر رفت در حالیکه همه گل را مسلم می دانستند.

Mario Coluna, ancienne légende de Benfica et de l'équipe du Portugal, est  décédé à 78 ans - L'Avenir

با این وجود، کولونا آن طوری که سزاوار بود شهرت نیافت. این درست که در هر مسابقه از او سخن می گفتند، این درست که برای او یک کلاس بزرگ بین المللی قائل بودند، اما نه با آن شدت که کلاس حقیقیش و تلاش شایانش سزاواری او را محقق می کرد. بعد از ژرمانو سنترهافبک بزرگ بنفیکا کاپیتانی به آگواس رسید و سپس کولونا بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. کولونا با بنفیکا 10 بار قهرمان پرتغال شد؛ بنفیکا غول دهه 50 پرتغال و قهرمان 2 ساله جام باشگاه های اروپا.

Coluna. O Monstro foi para Lyon, zangado, pendurar as botas que já pesavam

هافبک 173 سانتی متری فوتبال پرتغال، 57 بار برای تیم ملی کشورش بازی کرد و 8 بار نیز موفق به گلزنی شد. در بنفیکا هم 89 بار موفق به گلزنی شد و این آمار را طی سالهای 1954 تا 1970 و در 384 مسابقه برجای نهاد. کولونا که روز 6 آگوست 1935 در اینهاکا واقع در موزامبیک متولد شده بود، در روز 25 فوریه 2014 در مابوتو واقع در موزامبیک از دنیا رفت.  

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی ماریو کولونا( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ماریو کولونا( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.