زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی خوزه ناسازی  

بیوگرافی خوزه ناسازی  

خوزه ناسازی از بزرگان تاریخ فوتبال بود که علاوه بر توانایی بازی در قلب دفاع،می‌توانست در گوش راست، مرکز خط هافبک و پشت مهاجمان نیز بهترین بازی ممکن راانجام دهد

اولین کاپیتان فاتح جام‌جهانی در ۲۴ می ۱۹۰۱ در مونته ویدئو متولد شد. ناسازی فوتبال را از باشگاه لیتو آغاز کرد و پس از بازی از رولاندمور به تیم ناسیونال  پیوست. قدرت بالای او در هدایت تیم از میانه میدان سبب شد که به او لقب El Gren Mariscal (مارشال) داده شود.

Lot Detail - 1930 World Cup Fixture Card With Facsimile Jose Nasazzi Note

اولین افتخار بین‌المللی ناسازی در سال ۱۹۲۳ دست آمد. جایی که او با تیم‌ملی اروگوئه قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد. این عناوین در سال‌های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۶ هم در کویاآمه‌ریکا تکرار شد و در تمام این مسابقات خوزه عضو جدایی‌ناپذیر تیم بود. تیم‌ملی اروگوئه در دوران اوج فوتبال خود، راهی بازی‌های المپیک شد تا کاپیتان ناسازی اولین کاپیتان غیراروپایی باشد که همراه با تیم خود، قهرمانی المپیک را از چنگ اروپاییان خارج ساخته است. نخستین قهرمانی در سال ۱۹۲۴ و با پیروزی (۳ـ صفر) مقابل سوئیس در فینال المپیک پاریس رقم خورد و بار دوم در سال ۱۹۲۸ بود که اروگوئه با پیروزی (۲ـ یک) در برابر آرژانتین، فاتح المپیک آمستردام شد. در همین سال بود که شکل‌گیری جام‌جهانی فوتبال به تصویب مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال رسید و اروگوئه اولین میزبان جام‌جهانی شد.

File:José Nasazzi y Nolo Ferreira - El Gráfico 1901.jpg - Wikimedia Commons

ناسازی همچنان کاپیتان بود و اروگوئه با اقتدار و پس از پیروزی بر پرو، رومانی، یوگسلاوی و آرژانتین، نخستین فاتح جام‌جهانی لقب گرفت. پس از آن هم دوران اقتدار مارشال ادامه پیدا کرد. لقب جدید او ماشین بود که پس از فتح لیگ اروگوئه با ناسیونال در ۱۹۳۴ به او اعطا شد. متأسفانه مدافع عنوان قهرمانی جام‌جهانی از شرکت در جام ۱۹۳۴ خودداری کرد تا شانس درخشش از ستارگان این تیم گرفته شود. پس از آن کم‌کم دوران پایان فوتبال فرا رسید. بازی در باشگاه بلاویستا،

آخرین قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا (۱۹۳۵) و سرانجام کناره‌گیری از فوتبال در سال ۱۹۳۷. مارشال بزرگ فوتبال اروگوئه در ۱۷ ژوئن ۱۹۶۸ درگذشت. به پاس قدردانی از تلاش‌های او برای فوتبال اروگوئه، جایزه‌ای به نام عصای ناسازی در نظر گرفته شد که در پایان هر فصل فوتبال اهدا می‌گردد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی خوزه ناسازی  » در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی خوزه ناسازی   فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.