زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهی به انیمیشن زورو، بازگشت به آینده

نگاهی به انیمیشن زورو، بازگشت به آینده

زورو، شخصیتی داستانی که جانستون مک‌کالی در سال 1919 ان را خلق کرد که فیلم و کتاب‌های زیادی از آن تا بحال منتشر شده‌است.

اختصاصی آسمونی نوشته چکاوک شیرازی

زورو، شخصیتی داستانی که جانستون مک‌کالی در سال 1919 ان را خلق کرد که فیلم و کتاب‌های زیادی از آن تا بحال منتشر شده‌است. زورو که در زبان اسپانیایی معنای روباه دارد، نام هویت مخفیِ دون دیه گو دلاوگا است، نجیب‌زاده‌ای که در دوران سلطهٔ اسپانیا بر کالیفرنیا زندگی می‌کند.

نگاهی به انیمیشن زورو، بازگشت به آینده
نگاهی به انیمیشن زورو، بازگشت به آینده
دون دیه گو در کالیفرنیای 1790 زندگی می‌کند؛ زمانیکه این قسمت ازآمریکا متعلق به مکزیک و خود مکزیک هم مستعمرهٔ اسپانیا بوده‌است. دون دیه گو اصلیتی اندلسی دارد و یک برادر خواندهٔ کوچک به نام برنارد (که در بعضی نسخه‌ها تبدیل به نوکر لال و وفادار او شد) و یک اسب سیاه و تیزتک به اسم تورنادو و نامزدی به نام لولیتا بولیدو دارد. او بافرمانده کالیفرنیا، پدرو فاگس (این شخصیتی واقعی در تاریخ است) مبارزه می‌کند. این قصه قدیمی مکزیکی که تا به حال 19 بار به صورت فیلم و سریال در آمده و بازیگران زیادی در جلد این عیار اسپانیایی رفته‌اند؛ از آنتونی هاپکینز تا آلن دلون و آنتونیو باندراس و حتی در 1944 یک زن به ناملیندا استیرلینگ نقش او را بازی کرد.
در انیمیشن زورو، بازگشت به آینده که در سال 2007 تولید شده، هر چند از لحاظ تکنیکی بسیار ساده و پیش پا افتاده است، اما با جایگزین کردن نمادهای اصلی شخصیت زورو ، در زوروهای کلاسیک با نوع مدرنش توجه مخاطب را برانگیزد. مثلا به جای اسب سیاه زورو از موتور استفاده کرده و به جای شمشیر نک تیزش، شمشیری ساخته که شبیه شمشیر مبارزین جنگ ستارگان است. یا مثلا نوکر لال در کارهای کلاسیک با دوستی باهوش اما هم چنان ناتوان در حرف زدن تبدیل شده که با استفاده از هوش و کامپیوتر به زورو کمک می کند.

zorro-animation
zorro-animation

لطف این کار این است که زورو در میان ابرقهرمان های امروزی از یادها نمی رود هر چند که قدرت ابرقهرمان های امروزی زیاد باشد و رسانه ها مثل کوه پشت آن ها ایستاده باشند و مجالی به گذشتگان ندهند.
این انیمیشن هم مانند باقی آنها شخصیت های ساده و بدون پیچیدگی دارد، آدم سیاه، آدم سفید. و در داستانی خطی اتفاق می افتد که قهرمان با آدم بدها مبارزه می کند و با کمک متحدانش پیروز می شود.

نظر خود را درباره «نگاهی به انیمیشن زورو، بازگشت به آینده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به انیمیشن زورو، بازگشت به آینده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.