زمان مطالعه: 1 دقیقه
مورچه های زامبی در دنیای واقعی

مورچه های زامبی در دنیای واقعی

یک قارچ انگلی مورچه ها را به زامبی تبدیل می کند. هنگامی که قارچ ها با مورچه ها مواجه می شوند به سرعت آن ها را آلوده کرده و در سراسر بدنشان پخش می شوند و سیستم

 

در آخرین شماره مجله گزارش‌های علمی (Scientific Reports journal) تحقیق جدیدی منتشر شده است مبنی بر این که دانشمندان نوعی انگل کشف کرده اند که بر مغز مورچه ها تاثیر می گذارد و آن ها را به زامبی تبدیل می کند! با آسمونی همراه باشید.

 

در اغلب فیلم ها و داستان ها واژهقارچ انگلی که نام علمی آن the lancet liver fluke است، نوعی کرم نواری پهن می باشد که میزبانان مختلفی را مانند مورچه انتخاب می کند. این قارچ به صورت نهفته در بدن مورچه رشد می کند و کنترل بدن آن را به دست می گیرد. نکته قابل توجه این است که مورچه های آلوده در یک کلونی معمولا شناسایی شده و از کلونی اخراج می شوند تا باعث آلودگی سایر مورچه ها نگردند، اما در این مورد، مورچه های آلوده به این قارچ تشخیص داده نمی شوند.

مورچه های زامبی در دنیای واقعی
مورچه های زامبی در دنیای واقعی

روند آلودگی به این صورت است که پس از چند روز قارچ با ترشح ماده شیمیایی کنترل بدن مورچه را بدست می گیرد، طوری که مورچه از کلونی خارج شده و از گیاهی بالا می رود و وقتی به برگ گیاه رسید آن را گاز می گیرد. جالب است که مورچه آلوده معمولا تا ارتفاع 20 تا 30 سانتیمتر از گیاه بالا می رود و بیشتر به آوند گیاه حمله می کند و سپس در جهت خاصی متوقف می شود. ظاهرا این کار برای منتشر شدن هاگ های خارج انجام می شود. مورچه پس از گاز گرفتن آوند می میرد و قارچ با ترشح موادی بدن مورچه را به برگ می چسباند، در این مرحله ساقه قارچ روی سر مورچه رشد کرده و هاگ های خود را منتشر می کند تا مورچه های دیگر نیز آلوده شوند و این چرخه تکرار شود.

 

نظر خود را درباره «مورچه های زامبی در دنیای واقعی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مورچه های زامبی در دنیای واقعی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.