زمان مطالعه: 1 دقیقه
جاهای دیدنی زیبا کنار

جاهای دیدنی زیبا کنار

زیباکنار یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است. این شهر ساحلی مکان های دیدنی بسیاری دارد که هر ساله جمعیت...

زیباکنار یکی از شهرهای زیبای گیلان بوده و در آغوش جنگل های سرسبز و زیبای شمال و در جوار سواحل لاجوردین دریای خزر قرار دارد. این مجموعه تفریحی در 37 کیلومتری شمال شرق رشت واقع است.

بندر علی آباد، نام قدیمی زیبا کنار است و جزء بخش لشت نشاء می باشد. مردم زیبا کنار اغلب صیاد و برنج کار هستند. زیبا کنار در گذشته های نه چندان دور یکی از بنادر کشتیرانی و باربری دریایی مهم استان بشمار می رفت.

در حال حاضر این منطقه یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور بشمار می آید و همچون نگینی در جوار دریای خزر می درخشد و هر ساله گردشگران زیادی را پذیراست. تالاب زیبا کنار و منطقه وحشی بوچاق که در مجاورت دریا قرار گرفته است این منطقه را از دیگر مناطق دیدنی تر کرده است.

بندر ساحلی زیبا کنار بدلیل ویلاسازی های چند سال اخیر توسط افراد غیر بومی و همچنین وجود پادگانهای آموزشی نظامی و هتل های متعدد کمی بافت محلی و سنتی خود را ازدست داده است.

از جمله بنا های مهم منطقه در گذشته را می توان به هتل زیبا کنار که در اوایل حکومت پهلوی برای سکونت خوانین و پذیرایی از مهمانان اشرافی ساخته شده بود و همچنین کاخ قطبی با معماری مدرن که در زمان پهلوی توسط رضا قطبی دایی فرح ساخته شده است اشاره نمود.

جاهای دیدنی زیبا کنار : امکانات رفاهی مجموعه تفریحی زیبا کنار

این مجتمع 60 هکتاری شامل 47 دستگاه ویلای مجهز، برج های آفتاب و مهتاب، مرکز آموزش شهید مطهری، مرکز اقتصادی ستاره، کانون فرهنگی ورزشی نور، بازیکده کودک، زمین های ورزشی، دریاچه ساحلی تالاب، رستوران های مجهز، کلبه جنگلی، مسجد علی ابن ابیطالب (ع) سالن اجتماعات و ساحلی زیباست. ظرفیت پذیرش این مجتمع آموزشی رفاهی روزانه در حدود 1500 گردشگر است.

سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجموعه زیباکنار شامل تور تفریحی انزلی، تور تفریحی ماسوله، قطار تفریحی، اسب سواری در حاشیه ساحل، تاکسی سرویس، واحد مخابرات، درشکه سواری، تالار شهید آوینی، کفاشی، خشکشویی، تالار جام جم، آرایشگاه، کلینیک تخصصی پزشکان و وجود دستگاه عابربانک و کارتخوان در فروشگاهها می باشد.

جاهای دیدنی زیبا کنار : امکانات ورزشی مجموعه تفریحی زیباکنار

از امکانات ورزشی زیباکنار میتوان به زمین فوتبال، زمین والیبال ویژه خواهران و برادران، زمین تنیس ویژه خواهران و برادران، پیست دوچرخه سواری ویژه برادران، قایق کانو در تالاب آیینه، موتور کارتینگ ویژه نوجوانان و جوانان، مجموعه فرهنگی نور ویژه برادران شامل شطرنج و پینگ پنگ و بازیهای یارانه ای و فوتبال دستی و شطرنج خیابانی اشاره نمود.

لازم به توضیح است که مجموعه تفریحی دیگری به نام مجموعه زیباکنار در خرم آباد استان لرستان وجود دارد

جاهای دیدنی زیبا کنار : رودخانه اوشمک

جاهای دیدنی زیبا کنار
جاهای دیدنی زیبا کنار

جاهای دیدنی زیبا کنار : پارک ملی بوجاق

ziba-kenar-tourist-attractions
ziba-kenar-tourist-attractions

جاهای دیدنی زیبا کنار : بندر ساحلی زیباکنار

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جاهای دیدنی زیبا کنار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جاهای دیدنی زیبا کنار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.