زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه زنجان

معرفی دانشگاه زنجان

معرفی دانشگاه زنجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه زنجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه زنجان
معرفی دانشگاه زنجان



معرفی دانشگاه زنجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه زنجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه زنجان مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه زنجان شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه زنجان می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه زنجان بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه زنجان و تاریخچه دانشگاه زنجان و آدرس سایت دانشگاه زنجان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه زنجان

دانشگاه زنجان، یکی از دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی دولتی است که در شهر زنجان و در کیلومتر 6 جاده زنجان - میانه واقع گردیده‌است. این دانشگاه در حال حاضر دارای 4 دانشکده، حدود 400 عضو هیئت علمی و بیش از ده هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکتری است.

پایگاه رتبه‌بندی تایمز که یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است در رتبه‌بندی سال 2016–2017 دانشگاه زنجان را جز 13 دانشگاه برتر ایران در جهان معرفی نمود

شورای گسترش آموزش عالی در جلسه آموزش عالی در جلسه 97 مورخ 15/5/1353 تأسیس مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری را در رشته‌های مدیریت کشاورزی و دامپروری (سطح کارشناسی) در شهر زنجان تصویب کرد. به دنبال آن در 14 اسفندماه سال 1353 اولین جلسه هیئت امنای مدرسه عالی زنجان تشکیل و مقرر گردید که از اول مهرماه سال 1354 فعالیت آموزشی خود را با پذیرش 72 دانشجو از طریق کنکور سراسری در دو رشته مدیریت کشاورزی و مدیریت دامپروری آغاز کند. بدین ترتیب کار آموزشی دانشگاه زنجان (مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری) رسماً از سال 1354 آغاز شد.

مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری زنجان حدود دو سال پس از تأسیس از سوی شورای گسترش آموزش عالی به دانشکده کشاورزی زنجان با دو رشته کشاورزی و دامپروری در سطح کارشناسی، تغییر نام پیدا کرد. ستاد انقلاب فرهنگی در مصوبه 25/5/1361 درخصوص تغییر نظام آموزش عالی کشاورزی، دانشکده کشاورزی زنجان، به آموزشکده کشاورزی استان زنجان تبدیل گردید؛ ولی بر اثر تلاش عده‌ای از مسئولین استان و دانشگاهیان و با توجه به داشتن امکانات خوب موجود، موضوع تغییر نام آن مجدداً در جلسه مورخ 11/3/1364، شورای بازگشایی وزارت فرهنگ و آموزش عالی مطرح و به دانشکده کشاورزی زنجان تغییر نام پیدا کرد.

باتوجه به موافقت مورخ 5/2/1366 شورای گسترش آموزش عالی، مبنی بر پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی زنجان، شورای مذکور با تبدیل دانشکده کشاورزی زنجان به مجتمع آموزش عالی زنجان (شامل آموزشکده فنی و دانشکده کشاورزی) در تاریخ 19/2/1366 نیز موافقت نمود.

متعاقباً با تأسیس دانشکده علوم در سال 1369 و دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال 1370، از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، سرانجام در تاریخ 15/11/1370، با تبدیل وضعیت مجتمع آموزش عالی زنجان به دانشگاه زنجان موافقت به عمل آمد.

اهداف و وظایف دانشگاه زنجان

اهداف دانشگاه زنجان



  • پرورش استعدادها از طریق آموزش و پژوهشهای علمی به منظور کمک به تجهیز و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور
  • ایجاد امکانات پژوهشی به منظور شناخت عوامل بالقوه ناشناخته و در جهت افزایش توان علمی در زمینه علوم مختلف
  • وظایف:
  • آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف
  • برقراری روابط دانشگاهی با دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور از طریق قراردادهای فرهنگی و دانشگاهی
  • تشکیل سمینارها و کنفرانسهای علمی و آموزشی
  • ترجمه و تألیف کتب و نشریات در زمینه‌های مختلف علمی

نام آوران دانشگاه زنجان



  • محمود درگاهی، نویسنده، پژوهشگر و استاد گروه ادبیات پارسی
  • مهدی محبتی، نویسنده، پژوهشگر و دانشیار گروه ادبیات پارسی
  • سعدالله نصیری قیداری، نماینده استان زنجان در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم و استاد گروه فیزیک
  • علی رمضانی، استاد برجسته گروه شیمی
  • مرحوم دکتر کاوه نظامی زاده، پدر برق زنجان
  • دکتر حق نظری استاد رشته کشاورزی

سایت دانشگاه زنجان

www.znu.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه زنجان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه زنجان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.