زمان مطالعه: 5 دقیقه
هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت

هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت

شرکت هواپیمایی زاگرس یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی است که از سال 84 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. برای...

شرکت هواپیمایی زاگرس یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی است که از سال 84 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. برای آشنایی بیشتر با شرکت هواپیمایی زاگرس، این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید



هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال 1384 با ثبت در منطقه آزاد اروند و با ورود دو فروند هواپیمای توپولوف فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1386 دو فروند هواپیمای بویینگ MD به ناوگان خود اضافه کرد. اولین پرواز بین‌المللی زاگرس در سال 1387 با پرواز در مسیر تهران – دمشق انجام شد. در حال حاضر این شرکت یکی از هواپیماهای خود با کد ثبتی EP-ZAD را از خط پرواز خارج نموده و از قطعات آن برای سایر هواپیماهای MD استفاده می‌نماید. در حال حاضر این شرکت دارای 20 فروند هواپیما، شامل 7 فروند ایرباس ای320، 1 فروند ایرباس ای319، 2فروند ایرباس ای321، 4 فروند مک‌دانل داگلاس ام‌دی83 و 6 فروند مک‌دانل داگلاس ام‌دی-82 است. همچنین این شرکت در 1 تیر ماه 1396 تفاهم‌نامه اولیه برای خرید 28 فروند هواپیمای جدید را با ایرباس منعقد نمود.

مقصدهای پروازی هواپیمایی زاگرس

آبادان

استانبول

اصفهان

اهواز

بندرعباس

بوشهر

تبریز

تهران

جزیره کیش

جزیره قشم

چابهار

شیراز

کرمان

کرمانشاه

ماهشهر

مشهد

نجف

تفلیس

تاخیرهای پروازی هواپیمایی زاگرس

بر طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمایی زاگرس یکی از شرکت‌های پر تأخیر فعال در کشور می‌باشد. به عنوان مثال در تیرماه سال 1396 بیش از 61 درصد از پروازهای این شرکت در تمامی مقاصد با تأخیر همراه بوده‌است. در همین دوره شرکت زاگرس با انجام 607 سورتی پرواز رتبه چهارم انجام پرواز در بین ایرلاین‌های داخلی را داشته‌است.

ناوگان هواپیمایی زاگرس

ایرباس 211–320

ایرباس 214–320

ایرباس 212–320

ایرباس 319

ایرباس 321

مک‌دانل داگلاس ام‌دی83

مک‌دانل داگلاس ام‌دی-82

هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت
هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت

حوادث هواپیمایی زاگرس

در 16 بهمن 1390، پرواز مسیر تهران ـ کیش، دقایقی پس از از برخاستن به دلیل آنچه که فشار داخل هواپیما اعلام شد، فرود اضطراری کرد.

در 2 تیر 1391، پرواز 4050 کیش-تهران پس از 6 ساعت تأخیر در پرواز، دقایقی پس از برخاستن دچار نقص فنی شد و مجبور به بازگشت به فرودگاه کیش شد.

در 29 دی 1393، یک فروند هواپیمای MD متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس، قبل از پرواز از تبریز به سمت مشهد در ابتدای باند و به هنگام دور زدن جهت انجام پرواز، از مسیر خارج و وارد شانه خاکی باند شد. در این سانحه به کسی آسیبی نرسید.

در 7 اسفند 1393، پرواز شماره 4040 کیش - تهران با ایرباس 320 این شرکت، پس از نیم ساعت از پرواز به علت نقص فنی و با تصمیم خلبان دوباره به جزیره کیش بازگشت.

در 5 اردیبهشت 1394، یک فروند هواپیمای بویینگ MD83 که از نجف عازم تهران بود از مسیر تاکسی وی فرودگاه نجف، خارج شده و متوقف شد. در این حادثه به مسافران آسیبی نرسید.

در 20 خرداد 1394، پرواز بوشهر-مشهد این شرکت که با 150 مسافر در روی باند فرودگاه آماده پرواز بود به دلیل وجود نقص فنی توسط خلبان آن متوقف شد.

در 15 تیر 1394، پرواز شماره ZV4159 هواپیمایی زاگرس که از تهران عازم استانبول بود پس از ساعتها تأخیر، در هنگام تیک آف و در حالی که چرخ‌های هواپیما روی باند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بود هواپیما پس از تکانه‌های شدید در گوشه‌ای از باند توقف کرد. کاپیتان با ابراز پوزش از مسافران به دلیل نقص فنی و عمل نکردن هیدرولیک ادامه پرواز را غیرممکن اعلام کرد.

در 16 تیر 1394 پرواز شماره 4014 اهواز- تهران این شرکت با هواپیمای ام دی پس از برخاستن از فرودگاه اهواز، به علت از کار افتادن یکی از موتورها و مشکل هیدرولیک و بسته نشدن چرخ‌ها پس از اعلام وضعیت اضطراری مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در اهواز شد.

در 8 بهمن 1394 یک فروند هواپیمای بویینگ MD83 با شماره پرواز 4010 متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس با154 مسافر در ساعت18:30 دقیقه که از اصفهان به مقصد مشهد پرواز نموده بود در ساعت 19:40دقیقه هنگام فرود روی باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعلت لغزندگی زمین از انتهای باند خارج شد و چرخ هواپیما شکست ویکی از بالهای هواپیما بعلت برخورد با زمین آسیب دیدو دچار خسارت مالی شد. دراین سانحه به154مسافر و خدمه آسیب جدی نرسیدو مسافرین در هوای سرد و برفی مشهد خروج اضطراری را تجربه کردند.

در 22 تیر 1395 پرواز شماره 4065 تهران- ماهشهر با هواپیمای MD به دلیل هشدار آتش‌سوزی در سیستم ایمنی هواپیما از ناحیه موتور سمت راست در فرودگاه اهواز به‌طور اضطراری به زمین نشست. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

در 24 مرداد 1395 پرواز اهواز - تهران مدتی پس از پرواز به دلیل نقص فنی و افت فشار کابین خلبان مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در اهواز می‌شود.

در روز 5 شنبه 4 شهریور 1395 پرواز شماره 4019 تهران - شیراز ابتدا به دلیل آنچه نقص فنی در سیستم موتور هواپیما اعلام شده بود مجوز پرواز نگرفت و مسافران مجدداً در فرودگاه مهرآباد تهران پیاده شدند. پس از اعلام رفع نقص و سوار شدن مجدد مسافران و Take-off از باند فرودگاه مهرآباد، به دلیل آنچه که از سوی خدمه هواپیما، نقص فنی در سیستم هیدرولیک هواپیما اعلام شده بود، خلبان با تغییر مسیر مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهراباد گردید.

در روز 6 بهمن 1395، یک فروند هواپیمای بوئینگ MD 82 به شماره پرواز 4085 در مسیر تهران - قشم بعد از حدود 40 دقیقه پرواز، به دلیل ایجاد مشکل در سیستم ناوبری هواپیما، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.

در 30 تیر 1396، پرواز 4066 در مسیر اصفهان- تهران پس از برخاستن از باند فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با اعلام خلبان مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری و نقص فنی در چرخ جلو، مجبور به بازگشت به فرودگاه اصفهان شد.

در 11 شهریور 1396، پرواز 4025 شرکت هواپیمایی زاگرس که با هواپیمای مدل ام. دی 80 از بوشهر به مقصد تهران برخاسته بود، چند دقیقه پس از برخاستن خلبان آن با اطلاع از کنده شدن لایه یکی از لاستیک‌های چرخ جلویی هواپیما تصمیم به فرود اضطراری در بوشهر گرفت.

در 27 مهر 1396، پرواز شماره 4013 شرکت زاگرس در مسیر تهران - اهواز بعد از 10 دقیقه پرواز در آسمان تهران، به دلیل نقص فنی در یکی از بال‌ها به سمت فرودگاه تهران بازگشت. در حین فرود این هواپیما، لاستیک یکی از چرخ‌ها دچار ترکیدگی می‌شود و خلبان مجبور به توقف در باند پرواز می‌شود.

در 6 اسفند 1396، پرواز تهران - اهواز پس از حدود نیم ساعت پرواز با توجه به نقص فنی و تکان‌های شدید هواپیما ناچار شد به فرودگاه مبدأ بازگردد.

1397/03/17: یک فروند هواپیمای مسافربری مسیر اهواز ـ مشهد که ساعت 23:20 پنجشنبه با 161 مسافر، فرودگاه اهواز را ترک کرد به محض برخاستن یکی از موتورهای آن با آتش‌سوزی مواجه شد.به محض مطلع شدن خلبان از این وضعیت، فورا درخواست فرود اضطراری می کند و بلافاصله هواپیما در فرودگاه اهواز به زمین می نشیند

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هواپیمایی زاگرس ؛ از کیفیت تا امنیت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.