زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه زابل

معرفی دانشگاه زابل

معرفی دانشگاه زابل یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه زابل یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه زابل
معرفی دانشگاه زابل



معرفی دانشگاه زابل یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه زابل یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه زابل مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه زابل شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه زابل می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه زابل بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه زابل و تاریخچه دانشگاه زابل و آدرس سایت دانشگاه زابل می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه زابل

دانشگاه زابل یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه در شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان واقع است. مدیریت این دانشگاه در چند سال اخیر با آقایان دهمرده، نوری، قنبری و اوکاتی بوده‌است.

دانشگاه زابل در حال حاضر دارای 9 دانشکده، 2 آموزشکده، 5 پژوهشکده، 1 مرکز تحقیقاتی، 81 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی، دوره‌های روزانه و شبانه، تحصیلات تکمیلی می‌باشد که حدود 15000 نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

آموزش عالی در سیستان با تأسیس دانشکده کشاورزی در سال 1358 با پذیرش 50 دانشجوی بومی استان فعالیت خود را در شهرستان زابل آغاز نمود. با بازگشایی مؤسسات آموزش عالی پس از انقلاب فرهنگی فعالیت خود را در سال 1362 با عنوان آموزشکده کشاورزی با پذیرش 40 نفر در رشته امور زراعی ادامه داده و در سال 1366 رشته امور دامی نیز به این مجموعه افزوده شد. در سال 1368 با توجه به نیاز مبرم منطقه، مجوز تبدیل آموزشکده به دانشکده صادر و از مهر ماه 1369 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دو رشته دامپروری و زراعت و اصلاح و نباتات وارد مرحله جدیدی گردید. در سال 1378 با مساعدت مسولان، به خصوص وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی و آقای دکتر دهمرده استاندار قبلی استان سیستان وبلوچستان، جهت تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز و توسعه همه‌جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه دانشگاه زابل با امکانات و تجهیزات اولیه تأسیس گردید.

سایت دانشگاه زابل

www.uoz.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه زابل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه زابل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.