درج نظر
مطالعه: 1 دقیقه
12 آوریل؛ جشنهای شب یوری

12 آوریل؛ جشنهای شب یوری

شبِ یوری نام جشنی بین‌المللی است که در 12 آوریل هر سال در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. این جشن یادواره ای است از اولین انسانی که به فضا سفر کرد.

جشنهای شب یوری - Yuri's Night این جشن برای بزرگداشت دو رخداد بزرگ و مجزا از هم در عرصه فضانوردی برگزار می‌شود. دلیل اول، بخاطر ورود یوری گاگارین به فضا در 12 آوریل 1961 است. وی نخستین انسانی بود که وارد فضا شد و در مدت 108 دقیقه مدار زمین را یک دور به‌طور کامل پیمود. دلیل دوم بخاطر پرتاب نخستین شاتل فضایی به فضا(اس‌تی‌اس-1) در 21 آوریل 1981 می‌باشد.

در برخی از این مراسم علاوه بر علاقه‌مندان به سفرها و اکتشافات فضایی، فضانوردان سرشناس نیز شرکت می‌کنند. در سال 2008 در شب یوری، 49 کشور جهان میزبان 168 جشن بودند. در سال 2011، در 50 امین سالگرد سفر انسان به فضا، بیش از 100 هزار نفر در 75 کشور و در 7 قاره جهان در 567 برنامه‌ای که رسماً معرفی شده بود شرکت کردند.

این در حالی بود که هزاران نفر نیز برنامه‌های شب یوری را که به صورت 12 ساعته در جهان و به‌طور زنده پخش می‌شد، نگاه می‌کردند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «12 آوریل؛ جشنهای شب یوری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 12 آوریل؛ جشنهای شب یوری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.