زمان مطالعه: 2 دقیقه
12 آگوست؛ روز جهانی جوان

12 آگوست؛ روز جهانی جوان

در 17 دسامبر 1999، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 12 آگوست را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد.

روز جهانی جوان با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملا در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند.

سازمان ملل می‌گوید جوانان امروز با شرایط سخت استخدام، امنیت پایین شغلی و کنار گذاشته شدن از تصمیم گیرهای مهم و حتی شراکت در امور، دچار ضعف در باورها و ضعف در اعتماد به نفس خودشان شده‌اند. بنابراین دولت‌ها، نهادهای خصوصی، دانشگاه‌ها و افراد خیرخواه، می‌توانند با فراهم آوردن شرایط کار و دادن فرصت به جوانان، اعمال نفوذ در مؤسسات و … به این قشر مهم و مالک آینده کشور کمک کنند.

دوران جوانی، ارزنده‌ترین دوران زندگی است. این هنگام، دوران درخشندگی و بالندگی است. جوانان، سرمایه های عظیم هر کشورند و رشد و تعالی هر جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد. از این رو، این قشر ارزشمند جامعه، همواره مورد توجه بزرگان دین و اندیشمندان جهان بوده‌اند.

وجود جوانان، سرشار از پاکی، صداقت و جوان مردی است. آن‌ها نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب‌ها و نیازها و پاسخ صحیح به آن‌ها توسط عوامل تأثیرگذار در امر تربیتِ جوانان، نقش بسیار موثری در راه رشد و تعالی آنان خواهد داشت. از آن جا که از سوی سازمان ملل متحد، روز 21 مردادماه هرسال به عنوان روز جهانی جوان معرفی شده، ضروری است تا در خصوص جوانان، مسائلی اعم از ویژگی‌ها، نیازها، مشکلات، آسیب‌ها و راهکارهای مقابله با آن مطرح شود تا از این سرمایه های ملی، به خوبی در راه رشد و تعالی جامعه استفاده گردد.

در 17 دسامبر 1999، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 12 آگوست را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد. روز جهانی جوانان با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» یا "Building a Better World Partnering with Youth " ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند.

سازمان ملل می‌گوید جوانان امروز با شرایط سخت استخدام، امنیت پایین شغلی و کنار گذاشته شدن از تصمیم گیرهای مهم و حتی شراکت در امور، دچار ضعف در باورها و ضعف در اعتماد به نفس خودشان شده‌اند. بنابراین دولت‌ها، نهادهای خصوصی، دانشگاه‌ها و افراد خیرخواه، می‌توانند با فراهم آوردن شرایط کار و دادن فرصت به جوانان، اعمال نفوذ در مؤسسات و … به این قشر مهم و مالک آینده کشور کمک کنند.

روز جوان، روزی که در آن قرار است از جوان تکریم شود؛ در هر کشور روز خاصی برای این مناسبت در نظر گرفته شده و در جمعه بیست و شش آذر 1378 (17 دسامبر 1999)، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه 54/120، ضمن تأیید توصیه‌هایی که سال قبل از آن در کنفرانس جهانی وزیران مسئول امور جوانان بیان شده بود،21 مرداد ( 12 آگوست) را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد.

در بعضی از کشورها مثل مراکش و تایلند سالروز تولد پادشاهان به عنوان روز جوان شناخته می‌شود و در بعضی کشورها مثل ونزوئلا و چین سالروز جنگ و یا قیام ملی که متشکل از جوانان بوده است به این عنوان شناخته می‌شود.

اما در ایران اوضاع متفاوت است، روز جوان نه روز تولد سران کشور است و نه سالروز عملیات و یا انقلاب. تولد جوانی که 1400 سال پیش در پیروی از پدر، در سرزمینی دیگر و مظلومانه به شهادت رسیده، روز جوان نامیده می‌شود!

شاید توضیح دلیل این نام‌گذاری برای کسی که «ایران» و «ایرانی» را نشناسند کمی دشوار باشد! قرار است جوانی الگوی جوان ایرانی قرار بگیرد که از خود گذشته است، کسی که برای آرمان‌هایش حاضر است جانش را فدا کند، کسی که از حق عقب نمی‌نشیند، ظلم نمی‌کند و تن به ذلت نمی‌دهد.

علی اکبر(ع) تنها جنگاور خوبی نبود، او با پدرش رابطه‌ی بسیار خوبی داشت، هم او همیشه همراه و یاور پدر بود و هم پدر برای او کم نمی‌گذاشت. علی اکبر(ع) پدر را علاوه بر پدر، امام هم می‌دانست و او همیشه پشتیبان امام زمانش بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «12 آگوست؛ روز جهانی جوان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 12 آگوست؛ روز جهانی جوان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.