زمان مطالعه: 1 دقیقه
زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز

زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز

شهداي بزرگي چون یوسف کلاهدوز به عنوان طلايه داران جبهه و جنگ، در سپاه، ارتش و بسيج درخشيدند و صداقت و گمنامي...

شهدای بزرگی چون یوسف کلاهدوز به عنوان طلایه داران جبهه و جنگ، در سپاه، ارتش و بسیج درخشیدند و صداقت و گمنامی از ویژگی های بارز شهید یوسف کلاهدوز بود. آسمونی در این بخش زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز را شرح می دهد.



زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز

سرلشکر یوسف کلاهدوز (زاده 1 دی 1325، قوچان – درگذشت 8 مهر 1360، تهران) قائم مقام سپاه پاسداران بود.

دوران تحصیل یوسف کلاهدوز

کلاهدوز پس از دریافت دیپلم، علی‌رغم انتظار نزدیکانش، در تاریخ 1344 وارد دانشگاه افسری ارتش شد. او به دلیل تیزهوشی و استعداد فراوان در ارتش توانست به گارد شاهنشاهی منتقل شود. در بخش‌هایی از زندگینامه وی آمده است: «از او پرسیدند چرا با توجه به موقعیتی که داری، شاه را نمی‌کشی؟ وی در پاسخ گفته بود باید دستور برسد، نباید خودسرانه عمل کرد و بی گدار به آب زد، زیرا من از آیت‌الله خمینی دستور می‌گیرم»

زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز
زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز

اقدامات یوسف کلاهدوز

از جمله اقدامات وی پس از انقلاب تشکیل سپاه پاسداران به فرمان آیت‌الله خمینی و راه‌اندازی واحدهای آموزشی سپاه و توسعه آن بود همچنین ایشان در تدوین اساسنامه سپاه نقش اساسی داشت. آخرین مسؤولیت وی، قائم مقامی فرماندهی سپاه بود. وی در کنار این وظیفه حساس، در شورای عالی دفاع نیز نقش مؤثری را بر عهده داشت.

yousef-kolahdouz
yousef-kolahdouz

درگذشت یوسف کلاهدوز

سرانجام در روز هفتم مهر ماه 1360 هنگامی که با گروهی نظامی و غیر نظامی در پرواز هرکولس سی-130 نیروی هوایی ارتش ایران 1360 عازم تهران بودند بر اثر سقوط این هواپیما کشته شدند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه شهید یوسف کلاهدوز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.