زمان مطالعه: 11 دقیقه
بیوگرافی یون ایون هه

بیوگرافی یون ایون هه

یون ایون هه یکی از بازیگران بسیار معروف کره جنوبی است. او بخاطر بازی درخشانی که در سریال روزگار شاهزاده داشت به شهرت رسید.

یون ایون هه (yoon eun hye) یکی از بازیگران معروف کره جنوبی است. او با سریال روزگار شاهزاده به اوج رسید. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی یون ایون هه را ببینید.

یون ایون هه در هشدار عشق
یون ایون هه در هشدار عشق

یون ایون هه در هشدار عشق

یکی از سریال های یون ایون هه که تا اوایل سال 2019 ادامه داشت هشدار عشق(love alert) نام دارد. چا وو هیون (چون جونگ میونگ) یک متخصص پوست و مردی جذاب است که در میان زنان محبوبیت زیادی دارد اما مایل به برقراری رابطه با آنها نیست. روزی او با بازیگری محبوب و مشهور به نام یون یو جونگ (یون ایون هه)، زنی که 15 سال است درگیر هیچ رابطه ای نبوده، ملاقات می کند. وو هیون و یو جونگ گرفتار یک رسوایی می شوند که نتیجه آن یک قرارداد توافقی بین آنها است که طبق این قرارداد آنها باید مثل یک زوج عاشق رفتار کنند.

بیوگرافی یون ایون هه
بیوگرافی یون ایون هه

بیوگرافی یون ایون هه

یون ایون‌ هه بازیگر، خواننده و مدل اهل کشور کرهٔ جنوبی است. او 3 اکتبر 1984 در سئول، کرۀ جنوبی به دنیا آمد . وی در ابتدا به عنوان عضوی از گروه «Baby V.O.X» آغاز بکار کرد و از سال 1999 تا 2005، همراه این گروه به فعالیت پرداخت.

دنیای بازیگری یون ایون هه
دنیای بازیگری یون ایون هه

دنیای بازیگری یون ایون هه

ایون هه با ایفای نقش در دو سریال «روزگار شاهزاده» و «کافه پرنس» وارد عرصهٔ بازیگری شد. اواخر سال 2005 ، وقتی به یون ایون هه پیشنهاد بازی در اولین نقش بزرگش در سریال روزگار شاهزاده داده شد، قراردادی را با کمپانی جدید Eight Peak امضا کرد. یون نقش اصلی را به عنوان شاهزاده Shin Chae Kyung بازی کرد که باعث شهرت و محبوبیت سریعش در آسیا شد. درابتدا، طرفدارهای مانهوای Goong ( کتاب کمیک که شبیه به مانگاست) از یون ایون هه سوالاتی را درباره ی توانایی بازیگریش کردند و بعد از آن هم درخواستی را علیه ایون هه به عنوان بازیگر نقش اول فرستادند و خواستند که کسی جایگزینش بشود. آن‌ها حتی صفحه ی Cyworld ایون هه را با کلمات و الفاظ زشت و زننده پر کرده بودند.

بیوگرافی یون ایون هه ، بازیگر روزگار شاهزاده + جدیدترین سریال او
ایون هه

در ابتدا یون میخواست از نقشش دست بکشد ولی بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن نوشته بود که او نهایت سعیش را می‌کند تا بهتر بازی کند، و با این گفته اش نشان داد که برای ثابت کردن خودش مصمم است. قسمت اول سریال با رتبه ی متوسط پخش شد ولی وقتی جلو رفت، تعداد بینندگانش در سراسر کشور به 28.3 درصد افزایش پیدا کرد. این محبوبیت بیش از اندازه باعث افزایش تعداد قسمت‌های سریال شد( از 20 قسمت به 24 قسمت) و به‌علاوه ی یک قسمت ویژه "Special 1.5" که در ام بی سی پخش شد.هرچند که از یون و بقیه ی بازیگران اصلی برای کار در فصل دوم سریال دعوت شده بود ولی فقط یک نفر از آن‌ها به‌طور رسمی قبول کرد. سرانجام ،سریال جدید با شخصیتهای جدید فیلم برداری شد که به اسم Goong S شناخته شده و در واقع طرح اصلی نبود که کارگردان و کمپانی به آن فکر میکردند.

یون ایون هه در سریال روزگار شاهزاده
یون ایون هه در سریال روزگار شاهزاده

یون ایون هه در سریال روزگار شاهزاده درپی موفقیتش در اولین سریالش (روزگار شاهزاده)، یون نقش اصلی بعدیش را در سریال مرد تاکستان برداشت که در جولای 2006 و از شبکه ی کی بی اس پخش شد. در ابتدا این سریال به خاطر رقابتش با سریال محبوب آن روزهای شبکه ی ام بی سی یعنی Jumong رتبه ی خیلی کمی را از نظر تعداد بینندگان داشت. با این وجود، داستان تأثیربرانگیز و بازی متقاعدکننده ی یون در نقش Lee Ji Hyun، رفته رفته در دل بیننده‌ها جا پیدا کرد و در آخر ،15.6 درصد را به دست آورد. بازی یون در The Vineyard Man نه فقط برنده ی بهترین بازیگر تازه وارد در جشنواره ی سریالهای کی بی اس سال 2006 شد بلکه جایزه ی بهترین بازیگر زن در جوایز Grimae 2006 را در کنار سونگ ایل گوک به عنوان بهترین بازیگر مرد به دست آورد.

yoon-eun-hye
yoon eun hye

سومین نقش اصلی یون برای سریال روزهای دوشنبه/پنجشنبه ی ام بی سی یعنی کافه پرنس بود که پخشش از جولای 2007 شروع شد. او در نقش Go Eun-Chan کارگر کافی شاپ بازی کرد. صاحب کافی شاپ به خاطـــر موهای کوتاهش و رفتار خشنش ، احتمال داد که پسر باشد و همین باعث شد که سریال به سمت یک سری مشکلات عاشقانه پیش برود.

بیوگرافی یون ایون هه ، بازیگر روزگار شاهزاده + جدیدترین سریال او
بیوگرافی یون ایون هه

این سریال با رتبه ی بالایی از لحاظ تعداد بیندگان روبه رو شد تا جایی که رتبه ی بیننده‌ها در سئول به بیش از 32.1 درصد و در 29.9 درصد در سراسر کشور بود و این سریال را در زمان پخشش به بالاترین برنامه از نظر تعداد بینندگان تبدیل کرد. این موفقیت بزرگ Coffee Prince یون را به بازیگری بدل کرد که بیشترین دستمزد را می‌گیرد و ام بی سی برای هر قسمت این سریال به او 20 میلیون وون پرداخت میکرد. بازی موفق یون در Coffee Prince باعث شد که او را جزو لیست بهترین بازیگران زن در عرصه ی هنر کره قرار بدهند. از 19 تا 27 نوامبر سال 2007 ، StarNews جشنواره ی جوایز بازیگری خودش را برگزار کرد که شامل سه شبکه ی کی بی اس، ام بی سی و اس بی اس میشد و در مجموع 17 محصول از این شبکه‌ها برای دریافت جایزه کاندید شدند( 5 تا از کی بی اس، 7 تا از ام بی سی و 5 تا از اس بی اس). در این جوایز،یون ایون هه به خاطر بازیش در Coffee Prince " بازیگر زن ممتاز" نامیده شد. موفقیت Coffee Prince نه تنها باعث بیشتر شدن طـــرفداران یون در کره بلکه در سایر کشورها هم شد. در 25 سپتامبر ،یون دعوت نامه‌ای شخصی را از خانه ی مد Blufin ایتالیا برای حضور در مجموعه مد بهاره ی سال 2008 که در میلان برگزار میشد، دریافت کرد.حتی Anna Molinari شخصاً لباسی را به عنوان هدیه به یون تقدیم کرد. در ماه آوریل،یون ایون هه در بخش سریـال‌های تلویزیونیِ چهلمین جشنواره ی هنرهای PaekSang،برای نقش گو ایون چان درThe 1st Shop of Coffee Prince برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر زن شد. یون با این موفقیت از بازیگران کهنه کاری مانند کیم هی ئه و پارک جین هی پیشی گرفت و تبدیل به جوانترین بازیگر زنی شد که این جایزه را از آن خودش کرده‌ است.

yoon-eun-hye
yoon

یون قبل از آن هم توانسته بود رکورد جوانترین بازیگری را که موفق به دریافت جوایز بهترین بازیگر زن در جشنواره ی Grimae سال 2006 و عالیترین بازیگر زن در جشنواره ی سریـال کانال MBC در سال 2007 شده بود را بزند. در ماه فوریه،یون ایون هه بعد از سه سال غیبت،به عرصه ی موسیقی بازگشت و صدایش را به یک گروه هیـپ هاپ تازه‌کار،Mighty Mouth،قرض داد. آهنگی که توسط آن‌ها و با اسم "Saranghae"(دوستت دارم) منتشر شد توجه زیادی را هم از طرف مردم و هم رسانه‌ها به خودش جلب کرد و در صدر چارت‌های موسیقی کره ی جنوبی قرار گرفت. در آوریل 2008، مجله ی Elle لیستی از 100 نفر منتشر کرد که به عنوان قدرتمندترین و تواناترین اشخاص در تاریخ عرصه سرگرمی کره شناخته شده بودند. در این لیست یون ایون هه در رتبه ی 44ام بود. یون به همراه چهار نفر دیگر( Rain،جون دو یون،بـه یونگ جون و سونگ کانگ هو) تنها کسانی بودند که بین 50 نفر اول این لیست، توسط کارگردانان یا کمپانی‌های سرگرمیِ کره به شهرت رسیده بودند.

بیوگرافی یون ایون هه ، بازیگر روزگار شاهزاده + جدیدترین سریال او
بیوگرافی یون ایون هه

در اکتبر، یون ایون هه به پروژه ی هنرهای معاصرِ برند Chanel در نیویورک دعوت شد و در آنجا همردیف بسیاری از سوپرمدل‌های دنیا و ستاره‌های هالیوودی قرار گرفت. یون تنها نماینده ی آسیا در این مراسم بود. در سپتامبر 2008،بعد از به پایان رسیدن مدت قراردادش با کمپانی Kraze Entertainment،یون ایون هه کمپانی مستقل خودش را به نام The House Company راه اندازی کرد. او به تنهایی پایه ریزیِ کمپانیش را به عهده گرفت و همهٔ جزئیاتش را از برنامه‌ها گرفته تا طـراحی لوگو و مسائل داخلی،خودش انجام داد. با وجود اینکه این یک کمپانی تک نفره بود،یون برنامه‌های زیادی برای نشان دادن استعدادهای جدیدش داشت. سال 2009 ، یون ایون هه یک همکاری را با خانه ی مد کره‌ای JOINUS داشته تا یک سری از لباسها را به نام خودش برای JOINUS طراحی کند. 30آوریل 2009 ، به یون ایون هه جایزه ی " بهترین خانم جواهرسال2009 " را اهدا شد. این جایزه به وسیله ی نمایندگان کمپانی‌های عالی و همچنین طراحهای مشهور و حرفه‌ای در عرصه ی جواهرات پیشنهاد شده بود. جایزه ی یون یک نشان و مجموعه از جواهرات بود که مخصوصاً برای خودش طراحی کرده بودند. یون ایون هه بعد از دو سال وقفه ، از بازگشت خودش با سریال بانوی زیبای من خبر داد. یون نقش Kang Hye Na را بازی کرد که دختری متکبر، سنگدل که وارث ثروت و تجارت خانوادگیش بود . سریال شروع خوبی داشت و در چارت سریالهای چهارشنبه- پنجشنبه با رتبه بندیه 17.4 درصد در راس بود. یون در مصاحبه‌ای گفته بود" صداهای زیادی هستند که من را تشویق و ستایشم می‌کنند. من با انتقاد بیننده‌ها روبه رو شدم که میگفتند نباید متکبر و مغرور باشم. من به آن سنی رسیدم که مثل یک بازیگر و یک خانم بالغ شده باشم. من میخوهم کم کم استعداد و تواناییهایم را نشان بدهم ولی مایه ی تاسف است که خیلی از مردم زمانی را برای شکست به من نمی‌دهند. من میخواهم با تجربه ی شکستها هم چیزهای بیشتری یاد بگیرم.امیدوارم برای یک اشتباه مردم روی من به عنوان بازیگری که شکست میخورد ، برچسب نزنند." ژانویه سال 2010 ، یون اولین پروژه ی خیریه خودش را شروع کرد و به بچه‌هایی که مشکل بیانی داشتند کمک کرد تا کیفهای دستی چاپ شده را درست کنند. این کیفها در مغازه‌های ELBON به نمایش گذاشته شد تا درباره ی بچه‌های با مشکل بینایی به مردم آگاهی بدهند. در فوریه سال 2010 ، یون ایون هه به عنوان سفیر حسن نیت برای "کمپین حقوق بشر بالهای صورتی" توسط Vogue Girl انتخاب شد. این کمپین خیریه برای کمک به آن دسته از دخترانی برپا شده بود که سرپرست خانوار بودن و منافع حاصل از فروش هم برای کمک هزینه ی درسی و چیزهای دیگر به این دختران نیازمند خرج میشد.در ماه مارچ، یون ایون هه و کیم هیون جونگ همکاری مشترکی را برای کمپانی Basic House داشتند تا به کودکان آفریقایی کمک کنند. همهٔ سود حاصل از فروش تی شرتهای “Never Alone” به نیازمندان آفریقایی اهدا شد. یون ایون هه همینطور سفیر کمپین خیریه دیگری هم بود به نام "Hope Angel" که در واقع یک برنامه برای جمع‌آوری پول بود تا به کودکانی که از بیماریهای لاعلاج رنج میبرند کمک شود.

این پروژه توسط بنیاد خیریه Make-A-Wish طراحی شده بود که در 2 مارس آغاز به کار کرد و واکنش‌های سریعی را از طرف کاربران اینترنتی جذب کرد. یون در کمتر از دو ساعت 82 درصد از 500 درخواست امضا را دریافت کرد . در ماه فوریه، آگهی تجاری با مدت زمان 12 دقیقه برای آبجــوئه Cass با عنوان Temptation منتشر شد.در این آگهی بازرگانی ، تکیون، جونسو، ویوونگ و نیکون از 2 پی ام هم حضور داشتند .یون نقش طراح نیکون رو بازی کرد که عاشــق او بوده. موزیــک ویدیو خیلی سریع توجه مردم رو به خودش جلب کرد و به موضوع داغ تبدیل شد. در کنار آگهی بازرگانی، تک‌آهنگش هم با عنوان "Tik Tok" منتشر شد. به خاطر موفقیت تک‌آهنگ به‌علاوه ی حضور قبلی یون در موزیــک ویدیو گــروه Mighty Mouth به نام "Saranghae"، رسانه‌ها به یون لقب "جادوگر خوش شانس" رو دادند . در ماه می یون حضوری افتخاری را در کنار لی مین هو در سریال Personal Taste تجربه نمود . در 28 ژوئن سال 2010 خبر دادند که یون ممکن است در سریال Love Song که بازسازی فیلم هنگ کنگی سال 1996 به نام Comrades: Almost a Love Story هست ، بازی کند. در این سریال یون قرار بود نقش Yu Chae-hwa خانمی که برای زندگی در کره از چین مهاجرت کرده را به تصویر بکشد. 22 آگوست، یون به همراه اعضای گــروه V.O.X برای اولین بار و بعد از 6 سال از منحل شدن گــروه دوباره اجرا کرد. در ماه نوامبر، صنعت تبلیغات کره روش‌های علمی را برای پیش‌بینی کردن رتبه‌ها و تصمیم‌گیری درباره ی بهتر سرمایه‌گذاری روی سریالها ، ارائه کرد. در این مقاله یون رتبه ی اول را برای مهمترین بازیگر در رتبه بندی و صنعت تبلیغات به دست آورد. بر طبق مقاله ی" روش‌های عملی صنعت تبلیغات کره" یون ایون هه بازیگر قابل توجهی هستش که از سال 2005 تا 2010 وقتی که همه چیز در شرایط یکسان و برابری بوده ،بر رتبه بندی سریالهای تلویزیونی اثر گذاشته است . یون برای اولین مینی البوم Kan Mi Youn همگــروهی سابقش در Baby V.O.X جلد آلبوم را طـــراحی کرد و طـــراح تصویر کلیه آلبوم بود.این آلبوم در 17 فوریه منتشر شد و به دنبال آن یون را به خاطـــر احساسات مدگرایانه اش تحسین کرده بودند .

بیوگرافی یون ایون هه ، بازیگر روزگار شاهزاده + جدیدترین سریال او
بیوگرافی یون ایون هه

یون بعد از پنج سال با فیلم My Black Mini Dress که براساس رمانی به همین نام نوشته ی Kim Min Seo بود به صفحه ی بزرگ سینماها بازگشت. یون در نقش اصلی به اسم Yoo Min بازی کرد که 2 درصد در ظـاهر ، امکانات مالی و مردها کمبود داشت .این فیلم چهار دختر"نسل 88" را نشان میداد که بعد از فارغ‌التحصیل شدن به دیواری از واقعیات برخورد می‌کنند .این فیلم سینمایی حتی قبل از اکرانش در سینماها به موضوع داغ آن روزها تبدیل شد و رتبه ی اول را در جستجوی کلمات در موتورهای جستجوگر مختلف به دست آورد. این فیلم 24 مارس در سینماها اکران شد و جایگاه دوم را در رتبه بندی فروش به دست آورد. در کمتر از 6 روز از اکرانش هم بیش از 200.000 تماشاچی را جذب خودش کرد. 7 آوریل سال 2011 ، اس بی اس خبر از بازگشت یون بعد از دو سال به تلویزیون داد.در سریال به من دروغ بگو یون نقش Gong Ah-Jung را بازی کرد که آدمی سرزنده بود که کارمند رده پنجم وزارت فرهنگ و ورزش بود. صداقت و درست کاری Gong Ah-Jung بعد از یک دروغ مسخره به رسواییهایی تغییر پیدا کرد. شروع پخش این سریال از 19 آگوست بود و تا 8 اکتبر هم ادامه پیدا کرد. اکتبـرِ 2012 ٬ یـون بـازی در سـریال دلم برات تنگ شده را در نقـش لـی سویون پذیـرفت و به دنبـال آن پارک یوچان نقـش مقـابلش یعنی هـان جونگ وو و یو سئونگ هو نقش کانگ هیونگ جون را در این درامِ ام بی سی بعهـده گرفتن که بازی در این سـریال ٬ بازگشت ایون هه به تلویزیون را بعد از 17 مـاه رقم میـزد. جونگ وو و سویون زوجِ دبیرستـانی بودند که برخورد با یک سری مشکلات هولناک آن‌ها را تا بزرگسـالی درگیـر میکنـد و حالا کـارآگاه ما یعنی جونگ وو سالهـاست که با ناامیدی به دنبال سویـون میگـردد اما درست زمـانی که سرنوشت راه آنـها را با هم یکی میکنـد سویـون ٬ دخترِ همیشگی نیست و با هویت دیگری زندگی میکند. سریال 2013 او «اگر جرات داری با او ازدواج کن» نام دارد . سال 2015 فیلم «بعد از عشق» را بازی کرد . اواخر سال 2018 هم سریال هشدار عشق را بازی کرد. یون ایون هه در سالهای اخیر، تبدیل به یک سوپر مدل شده است.

yoon-eun-hye
eun-hye
نظر خود را درباره «بیوگرافی یون ایون هه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی یون ایون هه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.