زمان مطالعه: 2 دقیقه
بلوک یونولیت ساختمانی

بلوک یونولیت ساختمانی

بلوک سبک ساختمانی یونولیتی پلی استایرن مدتی است که برای ساختمان سازی در کشور و در آپارتمان های بلند به دلیل...

بلوک یونولیت ساختمانی
بلوک یونولیت ساختمانی

بلوک سبک ساختمانی یونولیتی پلی استایرن مدتی است که برای ساختمان سازی در کشور و در آپارتمان های بلند به دلیل سبکی و کم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفته است. این بلوک ها در دو نوع «قابل اشتعال» و « غیر قابل اشتعال » در بازار عرضه می شوند. وزن هر قطعه بلوک سیمانی که درساختمان سازی به کار می رود، 15 کیلوگرم است، در حالی که وزن بلوک های یونولیت ساختمانی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود. با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده است، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوک ها تنها تا 20 دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ایمنی اماکن مسکونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است که باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یک ساختمان موارد زیادی نقش دارد که می توان به مصالح به کار رفته در آن به عنوان یکی از مهم ترین موارد اشاره کرد.

بلوک های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.  بلوک های مذکور نقش باربری ندارند و به همین دلیل در برابر زلزله ایمن هستند.

تصاویری از نمای سبک یونولیتی استاندارد در ساختمان سازی:

yonolit-building-block
yonolit-building-block

بلوک یونولیت ساختمانی
بلوک یونولیت ساختمانی

yonolit-building-block
yonolit-building-block

اما این بلوک ها، در برابر آتش به راحتی حجم خود را از دست می دهند و تنها اشکال این بلوک ها، مقاومت کم در برابر حرارت و شعله وری آنها است. در صورتی که از جنس مرغوب این بلوک ها در ساختمان سازی استفاده شود، در برابر آتش مقاوم تر خواهند بود. در ایران نه تنها این نوع از مصالح ساختمانی بلکه تعداد بی شماری از مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. که از استانداردهای اجباری برخوردار نیستند. و همچنان در ساختمان سازی به کار می روند. با توجه به بحران خیز بودن کشورمان در ساختمان سازی، نباید از بلوک های قابل اشتعال استفاده شود. و نوع غیرقابل اشتعال این بلوک ها نیز با رعایت ضوابط محدود شود، تا از حریق های گسترده در ساختمان ها جلوگیری شود. انواع قابل اشتعال برای استفاده در نمای ساختمان نیز غیراستاندارد بوده و نوع غیرقابل اشتعال این بلوکها بایستی در ساختمان سازی به کار رود.

تصاویر زیر مربوط به بلوک های پلی استایرن و دستگاه تولیدکننده این بلوک ها می باشد:

بلوک یونولیت ساختمانی
بلوک یونولیت ساختمانی

yonolit-building-block
yonolit-building-block

بلوک یونولیت ساختمانی
بلوک یونولیت ساختمانی

همچنین انبار و نگهداری این مواد به دلیل واکنش هایی که ممکن است داشته باشند، بسیار خطرناک است و تاکنون شاهد مواردی از حریق انبار این بلوک ها بوده ایم. جالب اینکه این بلوک ها برخلاف تصور و ذهنیت برخی از کارشناسان، به دلیل یکپارچه نبودن در برابر ضربه. کوبه ای اثرات مثبت ندارند و بر عکس در تقویت صدا اثرگذار خوبی هستند. یونولیت جاذب صوتی بهتری نسبت به بتن است و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل یونولیت به تنهایی تاثیری در افت صوت ندارد. به گفته کارشناسان تنها در صورتی که بین دیوار دو جداره یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد. همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که داخل سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بلوک یونولیت ساختمانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بلوک یونولیت ساختمانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.