زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن

معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن

معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی یمن و حسرت یک امتیاز در مسابقات بزرگیمن...

معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

یمن و حسرت یک امتیاز در مسابقات بزرگ

یمن در یک نگاه

لقب : الیمن السعید ( یمن شادمان ) ، لشیاطین الحمر ( شیاطین سرخ ) ، اعراب قحطانی کد فیفا : YEM اولین بازی ملی : سودان (9 - 0) یمن شمالی ( 5 سپتامبر 1965 ؛ مصر ) اولین بازی ملی با نام یمن : یمن (1 - 0) مالزی ( 8 سپتامبر 1990 ، کوآلالامپور ، مالزی ) بهترین برد : یمن (11 - 2) بوتان ( 18 فوریه 2000 ، کویت سیتی ، کویت ) سنگین ترین شکست : یمن شمالی (1 - 16) لیبی ( آگوست 1965 ، قاهره ، مصر ) بیشترین گل ملی : علی النونو ( 24 گل ملی ) رنکینگ کنونی در فیفا : 135 بهترین رده در فیفا : 90 ( آگوست - سپتامبر 1993 ، نوامبر 1993 ) بدترین عنوان در فیفا : 186 ( فوریه 2014 )

yemen-national-football-team
yemen-national-football-team

لوگوی فدراسیون فوتبال یمن رقابت های پان عرب ، مسابقاتی بود که به سبک بازیهای المپیک در رشته های مختلف ورزشی و با حضور تیمهای عربی برگزار می شد . اما اگر به اسامی تیمهای شرکت کننده در این مسابقات نگاهی بیندازیم ، حتی می توان نام اندونزی را در رقابتهای سال 1965 مشاهده کرد . در این سال تیم یمن شمالی هم در مسابقات فوتبال شرکت کرد تا تیم ملی فوتبال این کشور متولد شود . در همان حال تیم عدن هم به صورت جداگانه در این رقابت ها حضور یافته بود . تیم یمن شمالی به بدترین شکل ممکن مسابقات خود را آغاز کرد . بعد از باخت با 9 گل مقابل سودان ، نوبت به شکست (1 - 16) در برابر لیبی رسید و آن گاه شکست (4 - 0) در برابر سوریه . اما در ادامه یک برد در انتظار این تیم بود و یمنی ها موفق شدند (2 - 1) عمان را شکست دهند تا به اولین برد تاریخ خود دست یابند .

معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن
معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن

یان کوچیان مربی یمن

یک دهه انتظار

یک سال گذشت اما عملکرد تیم یمن شمالی با تغییر خاصی روبه رو نشد . این تیم در برابر سوریه (4 - 1) ، فلسطین(7 - 0) و لیبی (13 - 0) شکست خورد . این مسابقات از سری بازیهای قهرمانی کشورهای عرب برگزار شد . در همان سال نتایجی سنگین تر در انتظار یمن بود . به این ترتیب این فوتبال تازه تاسیس برای حضور در اولین تورنمنت رسمی خود ناچار شد تا سال 1976 منتظر بماند .

اولین حضور در جام ملتهای آسیا

یمنی ها یکی از تیمهایی بودند که برای حضور در جام ملتهای 1976 ثبت نام کردند . ایران ، بحرین ، کویت ، لبنان ، پاکستان ، یمن جنوبی و سوریه تیمهایی بودند که در منطقه غرب آسیا خواهان حضور در مسابقات نهایی شدند . در این میان ایران به عنوان میزبان ، به صورت اتوماتیک راهی مرحله نهایی شد و سایر تیمها به جز کویت و یمن جنوبی از حضور در مسابقات مقدماتی انصراف دادند تا یمن برای اولین بار افتخار حضور در جام ملتها را به دست آورد . این تیم در روز 6 ژوئن 1976 مقابل عراق قرار گرفت و با تک گلی که در دقیقه 84 دریافت کرد ، باختی آبرومندانه به دست آورد . عراق پیش از این از ایران باخته بود و مشخص بود که تیم یمن دیگر شانسی برای صعود ندارد . اما باخت (0 - 8) یک شکست تلخ بود . به این ترتیب یمن جنوبی سنگین ترین باخت تاریخ مسابقات را از آن خود ساخت .

yemen-national-football-team
yemen-national-football-team

نقشه و پرچم یمن

ورود به بازیهای آسیایی

اولین حضور یمن جنوبی در بازیهای آسیایی هم بدون کسب هیچ موفقیتی سپری شد . حضور در کنار کره‌جنوبی ، ایران و ژاپن با سه شکست (3 - 0) ، (2 - 0) و (3 - 1) همراه شد و یک بار دیگر یمن از مسابقات کنار رفت . هشت سال بعد ، این تیم باز هم در بازیهای آسیایی قعرنشین گروه خود شد اما این بار دو تساوی بدون گل مقابل کویت و تایلند به دست آورد تا پس از شکست (0 - 2) از هنگ کنگ بدون گل زده تورنمنت را ترک کند . آخرین حضور آنها در این بازیها به سال 1994 بازمی‌گردد که یک بار دیگر با 4 شکست متوالی راهی به دور دوم پیدا نکردند و در ازای 14 گل خورده، حتی یک گل هم نزدند .

ناکامی های پیاپی در مسیر جام جهانی

پس از اتحاد یمن ، این تیم برای نخستین بار در رقابتهای انتخابی جام ملت‌های 1994 به میدان رفت اما 3 برد ، 2 تساوی و 3 شکست سبب شد که این تیم راهی به دومین مرحله انتخابی جام جهانی نداشته باشد و از دور مسابقات کنار رود . این نتیجه بهترین نتیجه یمن در انتخابی جام جهانی بود و یمنی ها حتی موفق نشدند این رکورد خود را تکرار کنند . آنها تا امروز در شش دوره دیگر مسابقات انتخابی جام جهانی به میدان رفته اند و در انتخابی جام جهانی 2018 طی ده مسابقه تنها صاحب دو برد و یک تساوی شدند . هشت دوره حضور آنان در مسابقات جام خلیج فارس هم روندی مشابه داشته است . یمنی ها حتی یک بار هم از مرحله گروهی مسابقات صعود نکرده اند ! حضور آنها در سه دوره مسابقات کشورهای عربی هم شرایطی کاملا مشابه داشته است و آنها هرگز از گروه خود به مرحله بعد نرسیده اند !

معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن
معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن

علا الصاصی کاپیتان یمن

یمن در مسیر امارات

تیم یمن برای رسیدن به جام ملت‌ها مسابقات مقدماتی را با ضعیف ترین نتایج ممکن آغاز کرد . نتایج این تیم در دور گروهی چنین بود : یمن (1 - 3) ازبکستان / یمن (0 - 3) کره شمالی / یمن (0 - 2) فیلیپین / یمن (0 - 4) بحرین ازبکستان (1 - 0) یمن / کره شمالی (1 - 0) یمن / فیلیپین (0 - 1) یمن / بحرین (3 - 0) یمن یمنی ها در این مرحله قعرنشین گروه شدند و بدتر آن‌که از سوء مدیریت رنج بردند به طوری که بعد از باخت مقابل کره شمالی مشخص شد که مدیرالرضایی بازیکن این تیم حق بازی مقابل کره را نداشت و به این ترتیب باخت (1 - 0) یمن ، به شکست (3 - 0) تبدیل شد . به این ترتیب یمن مجددا در مسابقات گروهی به میدان رفت و به لطف قرار گرفتن در گروهی آسان، راهی جام ملتها شد : یمن (1 - 1) فیلیپین / یمن (2 - 1) تاجیکستان / یمن (2 - 1) نپال فیلیپین (2 - 2) یمن / تاجیکستان (0 - 0) یمن / نپال (0 - 0) یمن    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیمهای جام ملتهای آسیا 2019 ؛ یمن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.