زمان مطالعه: 1 دقیقه
پارک ملی یلوستون آمریکا

پارک ملی یلوستون آمریکا

پارک ملی یلواستون که در کشور آمریکا واقع است دارای اکوسیستم‌ های متنوعی است و جنگل‌ های کوهستانی آن باعث...

yellowstone-national-park13
yellowstone-national-park13

پارک ملی یلواستون که در کشور آمریکا واقع است دارای اکوسیستم‌ های متنوعی است و جنگل‌ های کوهستانی آن باعث تمایز و جذابیت بیشتر آن شده است. یکی از مناظر خیره کننده در پارک ملی یلوستون، چشمه آب گرم است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می کند. آسمونی در این بخش علاوه بر معرفی پارک ملی یلواستون، عکس های زیبایی از این پارک را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می بینید و می خوانید.

پارک ملی یلواستون در 1 مارس 1872 به وسیله کنگره ایالات متحده آمریکا و به عنوان یک پارک ملی در ایالت وایومینگ بنا نهاده شد و سپس در ایالت‌های مونتانا و آیداهو گسترش یافت.این پارک نخستین پارک ملی جهان محسوب می‌گردد و شهرتش را مدیون حیات وحش و ویژگی‌های انرژی زمین‌گرمایی خود و به خصوص جلوه محبوب آن، آبفشان الد فیثفول است. این پارک ملی دارای اکوسیستم‌های متنوعی است ولی جنگل‌های کوهستانی اکوسیستم غالب را شکل می‌دهد.

بومیان آمریکا بیش از 11٬000 سال پیش در منطقه یلوستون زندگی می‌کردند.این منطقه در اوایل سده 19 میلادی در جریان سفرهای لویس و کلارک کشف شد، گذشته از این مردان کوهستان (mountain men) در میانه سده 19 میلادی بازدیدهایی را از منطقه داشتند ولی سازماندهی یلوستون تا دهه 1860 عملی نشد.بعد از تاسیس پارک مسئولیت نگهداری از آن به ارتش ایالات متحده آمریکا سپرده شد، مدیریت پارک تا سال 1917 در اختیار ارتش باقی‌ماند و در آن سال به سازمان تازه تاسیس پارک‌های ملی منتقل گردید.صدها بنا در این منطقه ساخته شدند که به واسطه اهمیت تاریخی یا معماری مورد حفاظت قرار دارند، همچنین محققین بیش از 1٬000 محدوده باستانی را در محدوده پارک کشف کرده و مورد مطالعه قرار دادند.

yellowstone-national-park0
yellowstone-national-park0

آب و هوا

بیشترین و کمترین دمای جو پارک ملی یلوستون در صد سال گذشته

بیشترین دمای جو پارک ملی یلوستون در صد سال گذشته: حدود 37 درجه سلسیوس، در سال 1936.

کمترین دمای جو پارک ملی یلوستون در صد سال گذشته: حدود 54− درجه سلسیوس، در سال 1933.

وضع هوای یلوستون در فصلهای سال

بهار: دمای هوای روز روشن در این فصل میان 0 درجه سلسیوس و 15 درجه سلسیوس متغیّر است، امّا دمای هوا در شب معمولاً کم تر از نقطه انجماد آب و در میان 5− درجه سلسیوس و 20− درجه سلسیوس است.

تابستان: تابستان در این پارک از اواسط ژوئن آغاز شده و در اوایل سپتامبر پایان می‌یابد. دمای عادّی جو در روزهای روشن تابستان میان 25 درجه سلسیوس و 20 درجه سلسیوس است.

yellowstone-national-park14
yellowstone-national-park14

yellowstone-national-park11
yellowstone-national-park11

yellowstone-national-park12
yellowstone-national-park12

yellowstone-national-park1
yellowstone-national-park1

yellowstone-national-park2
yellowstone-national-park2

yellowstone-national-park4
yellowstone-national-park4

yellowstone-national-park7
yellowstone-national-park7

yellowstone-national-park8
yellowstone-national-park8

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پارک ملی یلوستون آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پارک ملی یلوستون آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.