زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه یاسوج

معرفی دانشگاه یاسوج

معرفی دانشگاه یاسوج یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه یاسوج یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه یاسوج
معرفی دانشگاه یاسوج



معرفی دانشگاه یاسوج یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه یاسوج یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه یاسوج مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه یاسوج شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه یاسوج می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه یاسوج بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه یاسوج و تاریخچه دانشگاه یاسوج و آدرس سایت دانشگاه یاسوج می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه یاسوج

دانشگاه یاسوج بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این دانشگاه هم‌اکنون دارای 4 دانشکده و 2 پردیس می‌باشد.

این دانشگاه در سال 1362 فعالیت خود را تحت نام آموزشکده فنی وابسته به دانشگاه شیراز با پذیرش دانشجو در دو رشته عمران روستایی و مکانیک – جوشکاری در مقطع کاردانی آغاز کرد.

تا سال 1371 سالانه 100 نفر دانشجو در این آموزشکده پذیرش می‌شدند که مجموع آمار دانشجویان هر سال تحصیلی حدود 250 نفر بوده‌است و هر سال حدود 70 نفر فارغ‌التحصیل داشته‌است که مجموعاً تا سال 1371 حدود 600 نفر فارغ‌التحصیل گردیده‌اند. از سال 1372 این آموزشکده با اضافه شدن آموزشکده کشاورزی تبدیل به مجتمع آموزش عالی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز گردید و در سال 1373 در رشته‌های کاردانی مکانیک گرایش تأسیسات آبرسانی و گاز رسانی و عمران گرایش زیرسازی راه پذیرش دانشجو صورت گرفت.

پس از آن در سال 1374 تبدیل وضعیت این مجتمع به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی مورد موافقت اصولی قرار گرفت و سرانجام در سال 1375 این مجتمع فعالیت خود را به‌طور مستقل از دانشگاه شیراز ادامه داد. سپس به منظور رشد، تعالی و توسعه آموزش عالی در منطقه واستان تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا اینکه در تاریخ 1 خرداد 1378 تبدیل وضعیت قطعی مجتمع آموزش عالی به تصویب رسید و سرانجام در خردادماه 1379 به وسیلهٔ وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری رسماً به دانشگاه یاسوج ارتقا یافت.

پس از تبدیل وضعیت، دانشگاه یاسوج با سه دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، و کشاورزی، چند گروه آموزشی و یک واحد دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی وابسته به دانشگاه به فعالیت علمی، تحقیقاتی و آموزشی خود ادامه داد و هم‌اکنون این دانشگاه با شش دانشکده (فنی و مهندسی-علوم انسانی-کشاورزی-علوم پایه-صنعت نفت گچساران-صنعت و معدن چرام) و سه پژوهشکده منابع طبیعی و محیط زیست - گیاهان دارویی و اسانس دار و مطالعات اجتماعی و زبان شناختی بومی و یک دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی وابسته به دانشگاه، 22 گروه آموزشی (50 کدرشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سه دوره روزانه، نوبت دوم و نیمه حضوری و 120کدرشته کارشناسی ارشد و 40کدرشته دکتری با تعداد بالغ بر 6000 دانشجو در راستای اهداف برنامه‌ریزی شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در سال 1390 رشتهٔ ریزکرم‌شناسی یا نماتدشناسی در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه توسط دکتر محمد عبداللهی استاد گروه گیاهپزشکی در دانشگاه یاسوج مطرح و راه اندازی گردید و نخستین دانش‌آموخته این رشته در سال 1392 فارغ‌التحصیل شد.

دکتر محسن عسکریان، دکتر اردوان ارژنگ، دکتر شاپور رمضانی و دکتر محمودرضا رحیمی و دکتر احمد عریان در ادوار مختلف ریاست این دانشگاه را عهده‌دار بوده‌اند.

دانشکده‌های دانشگاه یاسوج



  • دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده فنی مهندسی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده منابع طبیعی و جنگلداری
  • دانشکده نفت و گاز گچساران (تأسیس 1391)
  • دانشکده صنعت و معدن چرام (تأسیس 1391)

سایت دانشگاه یاسوج

www.yu.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه یاسوج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه یاسوج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.