شب یلدا یکی از خاطره انگیر ترین شب های ایرانیان است و بانوان ایرانی با درست کردن دسر های مخصوص این شب به سفره های خود رنگ و بوی یلدایی می دهند.در این قسمت از آسمونی ما برای شما بانوان ایرانی تعدادی از دسرهای شب یلدا را قرار داده ایم. با آسمونی همراه باشید.

دسر ساده و شیک یلدایی

این دسر زیبا را برای شب یلدا، تولد و یا مهمانی هایی که تعداد مهمانان زیاد هستند می توانید آماده کنید.

 مواد لازم برای تهیه ژله:

  • 2 بسته ژله با رنگ های مختلف
  • 1 لیوان شیر
  • 2 عدد موز
  • 1 عدد انار
  • 3 عدد کیوی
  • چند تا شوکورول برای تزئین

ژله انار
ژله انار

یه بسته ژله را می توانید با یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد درست کنید. ژله را به اندازه 1 سانت کف هر لیوان بریزید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود. بسته دوم را با یه لیوان آب جوش حل کنید و وقتی کاملا شفاف و کمی خنک شد و یک لیوان شیر در آن بریزید و فوری محلوط کنید. توجه داشته باشید که حتما لازم نیست شیر سرد باشد. یک لایه حدودا 1 سانتی را به آرامی روی لایه قبلی که کاملا سفت شده بریزید و توجه کنید که گرم نباشد، زیرا گرمی لایه های زیرین را خراب می کند. وقتی لایه دوم هم سفت شد میوه ها را برش بزنید، اول حلقه های موز را کنار لیوان ها بچینید و بعد مخلوط کیوی و دانه های انار و در آخر برای تزئین یه شوکورول یا یک ویفر کنارش قرار بدید.

دسر پاناکوتا با ژله انار

 

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا:

  • خامه صبحانه 400 گرم
  • شیر 1 لیوان .
  • پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • ژله انار 2 بسته
  • آب جوش 2 لیوان
  • دانه های انار 1 لیوان
  • چوب دارچین 1 تکه کوچک

پاناکوتا
پاناکوتا

طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله انار:

پودر ژلاتین را داخل شیر بریزید و صبر کنید تا ژلاتین داخل شیر حل شود (مخلوط نکنید).

خامه و عسل را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید ، خامه را هم بزنید تا بپزد ، چوب دارچین را نیز اضافه کنید ، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید ، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید ( دقت کنید خامه نجوشد ، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید ).

لیوان های دسر را بصورت کج داخل قالب های کاپ کیک قرار دهید ( میتوانید از هر وسیله دیگری برای کج قرار دادن لیوان ها استفاده کنید ) ؛ پاناکوتا را تا نیمه داخل لیوان ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود. برای تهیه ژله ابتدا 2 بسته پودر ژله انار را در 2 لیوان آب جوش حل کنید ، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس 2 لیوان آب سرد به ان اضافه نمایید ، لیوان های پاناکوتا که بسته شده اند را از یخچال خارج کنید و به آرامی ژله انار را روی آنها بریزید ، چند دانه انار داخل هر لیوان بریزید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند. پس از اینکه دسر آماده شد از یخچال خارج کنید ، روی هر لیوان چند دانه انار برای تزئین قرار دهید و سرو کنید.

نکته: در صورتی که میخواهید ژله انار سفت تری داشته باشید میتوانید برای حل کردن 2 بسته ژله فقط از 2 لیوان آب جوش استفاده کنید، همچنین می توانید بجای عسل از همان مقدار شکر استفاده کنید.

ژله بستنی

 

طرز تهیه ژله بستنی

بیسکوئیت ساقه طلایی: 1 بسته

 کره: 100 گرم

 ژله تمشک:1 بسته

 بستنی وانیلی: 1 لیوان

 ژله انار:1 بسته

انار دانه شده: به مقدار دلخواه

دسر شب یلدا
دسر شب یلدا

طرز تهیه دسر ویژه شب یلدا:

ابتدا ته قالب را یک کیسه پهن می کنیم و بیسکوئیت را پودر می کنیم و با  کره  مخلوط می کنیم داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم تا حالت چسبندگی پیدا کند ، داخل یخچال می گذاریم به مدت یک ساعت سپس پودر ژله تمشک را ابتدا با یک لیوان آب جوش و سپس با یک لیوان بستنی خوب مخلوط می کنیم . کمی که خنک شد داخل قالب روی بیسکوئیت ها می ریزیم و دوباره داخل یخچال تا بسته شود و در آخر پودر ژله انار را با یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد مخلوط می کنیم. زمانی که به غلظت سفید تخم مرغ رسید دانه های انار را به ژله اضافه کرده و داخل قالب می ریزیم و به مدت 4 ساعت داخل یخچال می گذاریم. می توانیم به راحتی این دسر را برگردانیم بشقابی را روی قالب می گذاریم و قالب را برمی گردانیم سپس کیسه را به آرامی جدا می کنیم و دوباره بشقابی می گذاریم بر روی بیسکوئیت ها و به آرامی بر می گردانیم.

نظر خود را درباره «دسرهای ویژه شب یلدا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دسرهای ویژه شب یلدا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.