زمان مطالعه: 2 دقیقه
سامانه 124؛ مرکز پاسخگویی یکپارچه

سامانه 124؛ مرکز پاسخگویی یکپارچه

هموطنان محترم می توانند از طریق تماس با شماره 124 در سراسر کشور و یا مراجعه به درگاه اینترنتیwww.124.ir  از خدمات پاسخگویی یکپارچه بهره مند شوند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور و جنوب کرمان مستقر هستند تقسیم می شود با توجه به گستردگی وظایف محول شده به وزارت صمت، علاوه بر ارائه خدمات عمومی از طریق بخش های ستادی که  عمدتاً مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان ذینفعان در سه بخش صنعت، معدن و تجارت را بر عهده دارند، واحدهای تابعه و حوزه سازمانهای استانی نسبت به ارائه خدمات اختصاصی و صدور مجوز  برای کسب و کارهای مردمی در هریک از  بخش های فوق الذکر اقدام می نمایند. در ادامه مطلب آسمونی با سامانه 124 (سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات) بیشتر آشنا می شویم.

سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت (سامانه 124)

با توجه به موارد فوق و تنوع خدمات قابل ارائه به مردم از ابتدای آبان ماه سال 1400 با دستور وزیر صنعت، معدن وتجارت سامانه پاسخگویی وزارت صمت با هدف ارائه خدمات با کیفیت و پر سرعت به مردم، همسو سازی مناسب تر فرآیندهای کسب و کار با نیازهای شهروندان و دریافت بازخورد از ذینفعان و در دسترس قراردادن اطلاع صحیح و بروز از بخشنامه ها، دستورالعمل ها و قوانین عملکردی بدون نیاز به داشتن دانش و تخصص خاص ساماندهی و در دسترس ذینفعان و شهروندان  قرار گرفته است.

عموم مردم میتوانند با اتصال به آدرس اینترنتی www.124.ir و ورود به سامانه پاسخگویی بدون محدودیت و واسطه از آخرین وضعیت درخواست های خود آگاه شوند. ازجمله خدمات سامانه 124 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت کالا و خدمات
  2. وضعیت ثبت و پیگیری شکایات های صنفی و غیر صنفی
  3. وضعیت کسب و کار مورد درخواست
  4. پشگیری شکایت های قدیمی
  5. استعلام گارانتی

نحوه ثبت نام در سامانه 124

ثبت نام در سامانه 124 بسیار ساده است. پس از ورود به سایت ثبت شکایت سامانه 124، بر روی گزینه "خدمات" و سپس بر روی گزینه "ثبت شکایت" کلیک کنید. پس از آن وارد صفحه ثبت شکایت می شوید که در بخش بعدی به آن پرداخته ایم.

ثبت نام در سامانه 124
ثبت نام در سامانه 124

مراحل ثبت شکایت در سامانه 124

  1. طبق تصویر زیر، ابتدا کد اعتبارسنجی را وارد می کنید.
  2. سپس واحد اقتصادی را انتخاب می کنید (صنفی یا غیرصنفی).
  3. موضوع تخلف و نام شرکت/ فروشگاه/ یا صنف موردنظر را تعیین می کنید.
  4. اطلاعات خود را بعنوان شاکی ثبت می کنید.
  5. در نهایت ضمایم موردنظر در رابطه با شکایت را آپلود می کنید.

 بلافاصله پس از ورود، ثبت و تکمیل فرم برخط درخواست خدمت و یا شکایت، سامانه به صورت خودکار کد رهگیری خدمت مورد نیاز را به شماره موبایل اعلام شده متقاضی پیامک نموده و متقاضی میتوانند با دردست داشتن کد رهگیری خدمت و یا شکایت مراحل انجام کار خود را تا مرحله پایانی پیگیری نماید.

سامانه 124
ثبت شکایت در سامانه 124

 

نظر خود را درباره «سامانه 124؛ مرکز پاسخگویی یکپارچه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سامانه 124؛ مرکز پاسخگویی یکپارچه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.