زمان مطالعه: 1 دقیقه
29 آوریل؛ روز جهانی آرزو

29 آوریل؛ روز جهانی آرزو

29 آوریل هرساله روز جهانی آرزو است.

روز جهانی آرزو در تاریخ 29 آوریل است. این روز در واقع سالگرد برآورده شدن آرزوی کودکی به نام کریس گریسیوس است. روز جهانی آرزو با شب آرزوها (لیله الرغائب) مسلمانان تفاوت دارد. اما ماهیت هر دو مناسب یکی است و همه افراد برای خود و یکدیگر دعا و آرزوهای زیبا می کنند. در ادامه مطلب آسمونی درباره روز جهانی آرزو بیشتر بحث می کنیم.

تاریخچه روز جهانی آرزو

از سال 2010، هر سال روز 29 آوریل را بعنوان روز جهانی آرزو جشن می گیرند. این روز به خاطر پسری به نام کریس نامگذاری شده که همیشه آرزو داشت مجرمین را دستگیر کند. کریس گریسیوس از وقتی که به یاد داشت رویای پلیس شدن را داشت. اما او سرطان داشت و امیدی به بهبودی او نبود. وقتی هفت ساله بود بیماری او شدت گرفت اما افسری به نام ران کاکس هماهنگ کرد تا کریس یک روز را در 29 آوریل 1980 در کنار افسرهای دایره امنیت عمومی آریزونا بگذراند. روز موعود سه دستگاه ماشین پلیس به او خوشامد گفتند و بعد او را سوار هلیکوپتر پلیس کردند.

او سوگند یاد کرد و به عنوان پلیس افتخاری ایالت روزش را به پایان رساند. دو روز بعد کریس در بیمارستان درگذشت. آنها بعد از این ماجرا به فکر بنیادی به نام «یک آرزو بکن» افتادند تا کودکانی با شرایط کریس را به آرزوهایشان برسانند. هیچ چیز ارزشمند تر از افزودن به ارزش زندگی دیگران نیست. اکنون این روز در بیش از 48 کشور در سرتاسر دنیا گرامی داشته می‌شود.

شما آخرین بار کی آرزو کرده اید؟ حتما موقع فوت کردن شمع های کیک تولدتان یا در لیله الرغائب! خب بغیر از این دو مناسبت، پس از این به بعد می توانید در روز جهانی آرزو هم بطور خاصی و با امید برای خود و دیگران آرزوهای زیبا کنید. البته اگر بتوانید کاری کنید که دیگران به آرزویشان برسند که بسیار فوق العاده می شود. اگر افسر ران کاکس 29 آوریل را بعنوان روز جهانی آرزوها معرفی نمی کرد کریس به آرزوی خود نمی رسید. سعی کنیم در زندگی مانند افسر ران کاکس بتوانیم آرزوی دیگران را برآورده کنیم. فقط به فکر آرزوهای خود نباشیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «29 آوریل؛ روز جهانی آرزو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 29 آوریل؛ روز جهانی آرزو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.