زمان مطالعه: 1 دقیقه
3 مارس؛ روز جهانی حیات وحش

3 مارس؛ روز جهانی حیات وحش

روز جهانی حیات وحش در 3 مارس یا 12 اسفند هر سال توسط تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد و در جهت افزایش آگاهی از وضعیت گیاهان و جانوران وحشی جشن گرفته می‌شود.

روز جهانی حیات وحش

روز 3 مارس مصادف با 12 اسفند ماه در تقویم جهانی بهعنوان روز جهانی حیات وحش نمیده شده است. این روز هر ساله توسط تمامی کشور های عضو سازمان ملل متحد و در راستای افزایش سطح درک و آگاهی عمومی نسبت به شرایط جانوران و موجودات زنده در طبیعت برگزار می شود.

در تاریخ 20 دسامبر 2013 میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست 68 خود، روز 3 مارس را به عنوان روز جهانی حیات وحش تصویب کرد. در این روز معاهده چندجانبه سایتس برای حفاظت کردن از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در معرض خطر به تصویب رسیده بود.

نکته جلب در خصوص انتخاب این روز این است که در حقیقت این روز به پیشنهاد تایلند به عنوان روز جهانی حیات وحش نام گذاری شد. البته هر ساله شعار خاصی که مربوط به محیط زیست یک کشور خاص است انتخاب می شود.

3 مارس؛ روز جهانی حیات وحش

 

در حقیقت اهمیت و جایگاه ویژه این روز در این است که نهاد ها و کشور های مختلف به دنبال راه حل هایی برای مقابله با از بین رفتن گونه های زیستی مختلف چه به دست انسان و چه بر اثر رویدادهای طبیعی باشند و از تاثیرات گسترده اجتماعی و اقتصادیبهره کافی را ببرند.

از جمله ی تهدیداتی که در حال حاضر انواع و اقسام گونه های جانوری را تهدید می کند و باید با آن به صورت کاملا جدی و با شدت برخورد کرد، قاچاق حیوانات است. در حقیقت روز حیات وحش هر سال این امر مهم را به ما یاد آوری می کند که ما چه وظایف و مسئولیت هایی در قبال حیوانات و چرخه ی محیط زیست آنان داریم.

دبیرخانه ی کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های جانوری و گیاهی در معرض انقراض در همکاری با سایر سازمان های مرتبط با سازمان ملل متحد اجرای روز جهانی حیات وحش را بسیار آسان می کند. این کنوانسیون با 183 کشور عضو، به وسیله ی تعدیل تجارت گونه های گیاهی و جانوری، یکی از قوی ترین ابزارهای جهانی برای حفاظت از تنوع زیستی به شمار می رود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «3 مارس؛ روز جهانی حیات وحش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 3 مارس؛ روز جهانی حیات وحش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.