زمان مطالعه: 1 دقیقه
9 آوریل ، روز جهانی اسب تک شاخ

9 آوریل ، روز جهانی اسب تک شاخ

9 آوریل روز جهانی اسب تک شاخ هست. اسب تک شاخ یا همان یونی کورن نام موجود افسانه ای در تاریخ فرهنگ قرون وسطی، ایران و اروپای کهن است که البته در اساطیر فرهنگ های دیگر یافت می شود.
روز جهانی اسب تک شاخ - world unicorn daya
روز جهانی اسب تک شاخ - world unicorn daya
روز جهانی اسب تک شاخ - world unicorn daya

آسمونی : ظاهر این اسب اساطیری، سفید با یال های بلند، شاخی بالای سر و به شکل مارپیچ می باشد.

اما امروزه محققان شواهدی از وجود واقعی اسب تک شاخ در کشورهای کره شمالی و آتلانتیس پیدا کرده اند و این موجود افسانه ای جای خود را به حقایق داده است. از قدیم تا به امروز اسب تک شاخ را در نقاشی های دیواری، ظروف، مجسمه، کارتون، فیلم و... بسیار دیده ایم. گل بلیط نیز به مناسبت این روز جهانی در نظر دارد جاده ای در ایرلند به شما معرفی نماید که در آن تندیسی از اسب تک شاخ وجود دارد. جاده N22 یکی از جاده های اصلی ایرلند در کیلارین است. این جاده به دلیل مجسمه های سنگی که با عنوان گروه شاخه طلایی ایستاده در آن وجود دارد بسیار معروف است. مجسمه ساز بین المللی Tighe O'Donoghue / Ross Glenflesk به همراه پسر خود Eoghan این مجسمه ها را از جنس فولاد و سیمان ساخته است. این هنرمند با ساخت مجسمه های عظیم و سه بعدی از افسانه های اسطوره ای سبب شده است که احساسات منحصر به فردی در زندگی مسافران به ارمغان بیاورد. این مجسمه ها وزنی بین یک تا سه تن دارند و در طول جاده جهت تراشیده شدن قرار داده شده اند.

محبوب ترین مجسمه اسب بزرگ است، اسبی که به شکل تک شاخ و با کلاهی جنگی و در ابعاد 4 و نیم متر ارتفاع ساخته شده است. این اسب که به شکل در حال برخواستن بر روی دو پایش تراشیده شده در بالای جاده و در نزدیکی Clonkeen قرار دارد. این اسب بر اساس اسب های جنگی سران سلتیک که در طول جنگ هایشان استفاده می کردند؛ ساخته شده است. همچنین زنجیرهای شکسته در اطراف پاهایشان وجود دارد که نشان دهنده آزادی است. از دیگر مجسمه های موجود در این جاده می توان به روح زن پاک در روز مبهم، سنگ آبی، سنگ مرلین و... اشاره کرد. امروزه وجود این مجسمه ها در جاده N22 به نقطه عطفی برای تمامی مسافران تبدیل شده است. به طوری که خانواده ها بیشتر این مسیر را برای مسافرت های خود انتخاب می کنند تا در طول مسیر از دیدن این مجسمه ها لذت ببرند. گفتنی است مسیر زیبا و نوسازی شده جاده در سال 2013 سبب شده است که سطح شیب دار اطراف جاده کاربردی برای کوهنوردان و برای دوچرخه سواران داشته باشد.

نظر خود را درباره «9 آوریل ، روز جهانی اسب تک شاخ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 9 آوریل ، روز جهانی اسب تک شاخ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.