زمان مطالعه: 1 دقیقه
2 می؛ روز جهانی ماهی تن

2 می؛ روز جهانی ماهی تن

مجمع عمومی سازمان ملل متحد دومین روز از ماه می را به عنوان روز جهانی ماهی را تصویب کرد.

روز جهانی ماهی تن - World Tuna Day

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی ماهی را تصویب کرد، تا به عنوان یک رویداد جهانی شناخته شود. روز جهانی ماهی تن به عنوان یک رویداد در منطقه کوچک در سال 2011 آغاز شد و بزرگداشت گونه های وحشی که برای مردم  یک منبع خوبی از تغذیه را فراهم میسازند. آن را می گیرد در 2 می هر سال جشت می گیرند.

تُن نام چند نوع ماهی بزرگ اقیانوسی از خانواده تون‌ماهیان است. این نوع ماهی خیلی سریع شنا می‌کند و سرعت حرکت آن به 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بعضی از انواع تن خونگرم می‌باشند. برخلاف انواع دیگر ماهی که گوشت سفید دارند، ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت آنها، میزان زیاد میوگلوبین (پروتیین محتوی آهن قرمز در عضله)، در بافت‌های ماهیچه است. گوشت سفت ماهی تن دارای پروتئین و ویتامین‌های بسیاری است.

بیشتر ماهیان تن در دریاهای گرم زندگی می‌کنند، اما بسیاری از آنان در فصل تابستان به آب‌های شمالی کرهٔ زمین سفر می‌کنند. "بال ماهی آبی" حدود 3 متر طول دارد. الباکور از انواع دیگر ماهی تن هستند. برخی از انواع بزرگتر ماهی تن مانند بلوفین‏ می‌توانند حرارت بدنشان را با فعالیت‌های ماهیچه‌ای بالاتر از دمای آب ببرند. این کار به آنها کمک می‌کند که بتوانند در آب‌های سرد زنده بمانند.ماهی تن ماهی است که اکثر کنسرو های ماهی از آن استفاده می‌کند.

نظر خود را درباره «2 می؛ روز جهانی ماهی تن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 2 می؛ روز جهانی ماهی تن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.