زمان مطالعه: 1 دقیقه
16 ژوئن، روز جهانی تاپاس

16 ژوئن، روز جهانی تاپاس

امروز، 16 ژوئن، روز جهانی تاپاس است، تاپاس به زبان اسپانیایی به معنی پیش غذا یا مزه کنار نوشیدنی است.

روز جهانی تاپاس - World Tapas Day

تاپاس یا پیش‌غذای اسپانیایی به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود که می‌توانند به عنوان مزه در کنار نوشیدنی صرف شوند یا این‌که مجموع آن‌ها به عنوان یک ناهار یا شام کامل خورده شود. تاپاها ممکن است سرد باشند (مثل مخلوط زیتون و پنیر) یا به صورت گرم سرو شوند (مثل چوپیتوس که ماهی مرکب سرخ‌کرده است). خوراک‌های شبیه به تاپاس را در آمریکای مرکزی بوکاس و در مکزیک بوتاناس می‌نامند.

تاپاس به شکل سنتی در بارهای اسپانیا به عنوان مزه و لقمه اشتهاآور در کنار شراب، آبجو و شری سرو می‌شود. در برخی از نقاط اسپانیا (به‌ویژه در اندلس و مناطق مرکزی) با خرید یک نوشیدنی الکلی گارسون‌ها بشقاب کوچکی از تاپا را هم سرو می‌کنند. امروزه تاپاها در اسپانیا انواع گوناگون و متنوعی پیدا کرده و تخصصی شده‌اند، به‌طوری که یک رشته آشپزی جداگانه را به خود اختصاص می‌دهند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «16 ژوئن، روز جهانی تاپاس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 16 ژوئن، روز جهانی تاپاس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.