زمان مطالعه: 1 دقیقه
15 اکتبر؛ روز جهانی دانش آموزان

15 اکتبر؛ روز جهانی دانش آموزان

15 اکتبر روز جهانی دانش آموز است. این روز در کشور‌های مختلف جشن گرفته می‌شود. با این حال در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران جشن گرفته می شود.

دانش‌آموز از لحاظ لغوی به معنی کسی است که دانش می‌آموزد و در اصطلاح، برای اطلاق به محصلان رسمی در سطح تحصیلات پیش از دانشگاه به کار می‌رود. در یک نظام آموزشی، وقتی یک فرد می‌آموزد که «دیگران چه گفته‌اند و چه کرده‌اند» و برایش می‌گویند که «مسایل پیچیدهٔ یک علم را چگونه حل کرده‌اند» دانش آموز، دانشجو یا طلبه است. فقط از زمانی که خودش به مرز دانش می‌رسد و مسئله تازه‌ای را کشف یا حل می‌کند یک محقق و دانشمند است.

دانش آموز کیست؟

دانش آموز یعنی فردی که می خواهد دانش را بیاموزد و علم خود را افزایش داده تا روزی بتواند علمش را به دیگران انتقال داده یا معلم شود و یا ازعلم خود در راه توسعه صنعت و آبادانی کشورش استفاده نماید.

حال از خود می پرسیم یک دانش آموز موفق کیست؟ و چگونه به مقام و مرتبه ی موفقیت در تحصیل علم می رسد ؟ از نظر اندیشمندان و علمای اسلامی دانش آموز موفق فرد با استعدادی است که می کوشد تمامی اوقات تحصیل در دروس مختلف را از معلمش بیاموزد و در تمامی ساعات کلاس به کلمات و سخنان استاد و معلمش، کاملا گوش فرا دهد و بعد از اتمام دروس در همان روز درس، مجددا دروس را تمرین و تکرار نموده تا در روز امتحان پایان سال، مطالعه و حفظ و ضبط دروس برایش سهل و آسان بوده تا بتواند شاگرد ممتاز گردد مضافا لازم به توضیح است دانش آموز موفق کسی است که علاوه بر احترام به معلمین خود در مدرسه، در خانه نیز به پدر و مادرش و دیگر اعضای خانواده بسیار مهربان بوده و به آنان اکرام می نماید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «15 اکتبر؛ روز جهانی دانش آموزان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 15 اکتبر؛ روز جهانی دانش آموزان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.