روز جهانی سلفی (world selfie day)

سلفی به نوعی خودنگاره یا عکاسی پرتره گفته می‌شود که توسط خود فرد و اغلب به‌وسیله دوربین تلفن همراه گرفته می‌شود. خودعکسی ها بیشتر در شبکه‌های اجتماعی چون: فیس‌بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام و مانند آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

تا پیش از ژوئن 2013 در اینستاگرام (شبکه اشتراک گذاری عکس) بیش از 272 میلیون نفر از هشتک سلفی (Selfie#) استفاده کرده و 330 میلیون نفر نیز از هشتک من (Me#) استفاده کرده بودند.

بیشتر خودعکسی ها با نگه داشتن دوربین با دست و تاجای ممکن دور از خود و چرخش لنز دوربین به سمت خود گرفته می‌شود. این روش عکاسی جایگزین عکاسی به کمک زمان سنج خودکار است. در برخی از موارد افراد با استفاده از پایه خودعکسی اقدام به خودعکسی می‌کنند تا با افزایش فاصله دوربین عکاسی با خود، فضای وسیعتری را به تصویر بکشند.

روز جهانی سلفی

روز جهانی سلفی

پیشینه سلفی

اولین سلفی به‌شکل نوین در اوایل سدهٔ بیستم توسط جوزف بایرون، مؤسس کمپانی عکاسی بایرون و بن فالک گرفته شده‌است. پنج نفری که در این عکس حاضر هستند عکاسان شرکت بایرون هستند. این عکس در پشت بام مارسیو استودیو در خیابان پنجم نیویورک گرفته شده‌است. شرکت بایرون در سال 1892 در منهتن توسط جوزف بایرون تأسیس گردید.[8] نخستین استفاده از واژه «سلفی» در مقالات یا رسانه‌های الکترونیکی در یک فروم اینترنتی استرالیایی در 13 سپتامبر 2002 در مطلبی که توسط فردی بنام نیتن هوپ پست شده بود دیده شد.  

نظر خود را درباره «21 ژوئن ، روز جهانی سلفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 21 ژوئن ، روز جهانی سلفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.