زمان مطالعه: 4 دقیقه
پولدارترین شرکت های دنیا

پولدارترین شرکت های دنیا

ثروتمندترین شرکت های دنیا که دارایی های آنها از میلیاردها دلار فراتر رفته  در حوزه های نفتی و بانکی فعالیت...

ثروتمندترین شرکت های دنیا که دارایی های آنها از میلیاردها دلار فراتر رفته  در حوزه های نفتی و بانکی فعالیت می کنند. در ادامه این بخش آسمونی قصد داریم به معرفی بزرگترین و البته پولدارترین شرکت های دنیا بپردازیم. پس تا پایان همراهمان باشید.

شرکت های چند ملیتی امروزه کنترل بخش بزرگی از اقتصاد دنیا را در اختیار دارند. جالب آنکه فعالیت های آنها به کشور و قاره خاصی محدود نمی شود.

پولدارترین شرکت های دنیا
پولدارترین شرکت های دنیا

رویال داچ شل

دارایی‌های شرکت: 358 میلیارد دلار

در سال 1985 شرکت America’s Shell Chemicals کمپانی حمل و نقل شل در بریتانیا و شرکت نفت سلطنتی داچ در هلند را همزمان خریداری کرد و به شرکت Royal Dutch Shell تبدیل شد.

رویال داچ شل پیشگام در تحقیقات و توسعه صنایع پتروشیمی و دیگر منابع انرژی در دنیا است.

از آغاز قرن بیست و یکم شرکت رویال داچ شل سرمایه گزاری های زیادی را بر روی میدان‌های بزرگ نفتی در چین و روسیه انجام داده است.

در حال حاضر دارایی‌های این شرکت معادل 358 میلیارد دلار است.

world-richest-companies
world-richest-companies

پتروچاینا

دارایی‌های شرکت: 387 میلیارد دلار

یکی از شرکت‌های بزرگ چینی که امسال نیز در لیست پولدارترین شرکت‌های دنیا قرار گرفته، شرکت پتروچاینا است.

پتروچاینا بزرگ‌ترین شرکت چینی تولید کننده و پخش‌کننده محصولات پتروشیمی در این کشور است.

بخش اعظمی از بازاریابی و توسعه میادین نفتی و گازی در چین توسط این شرکت انجام می‌شود.

شرکت پتروچاینا در سال 2000 سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد و از آن زمان تا به حال دارایی این شرکت به 387 میلیارد دلار رسیده است.

پولدارترین شرکت های دنیا
پولدارترین شرکت های دنیا

برک‌شایر هاتاوی

دارایی‌های شرکت: 494 میلیارد دلار

سرمایه‌گذار معروف، وارن بافت در سال 1963 در حدود 49 درصد از سهام برک‌شایر هاتاوی را خریداری کرد و توانست این شرکت را که فعالیت اولیه آن در زمینه منسوجات بود به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در امور بیمه و سرمایه‌گذاری تبدیل کند.

وارن بافت به داشتن استراتژی‌های خاص در سرمایه‌گذاری در بازار بورس و خرید شرکت‌های کوچک و تبدیل کردن آن ها به شرکت‌های بزرگ شهرت دارد.

برک‌شایر هاتاوی نیز از همین موارد بود که امروزه به یکی از بزرگ‌ترین ها در نوع خود با دارایی در حدود 500 میلیارد دلار تبدیل شده است.

world-richest-companies
world-richest-companies

جنرال الکتریک

دارایی‌های شرکت: 647 میلیارد دلار

به گزارش بازارخبر، توماس ادیسون معروف شاید هیچگاه تصور این موضوع را نیز نمی‌کرد شرکت ادیسون الکتریکی که در سال 1878 تأسیس کرده بود روزی به یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم برقی در دنیا با عنوان جنرال الکتریک تبدیل شود.

شرکت جنرال الکتریک را می‌توان ابداع کننده بسیاری از لوازم برقی خانه از جمله، تلویزیون، توستر، یخچال، مایکرویو دانست.

در حال حاضر دارایی‌های جنرال الکتریک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت های موجود در دنیا به 650 میلیون دلار می‌رسد.

پولدارترین شرکت های دنیا
پولدارترین شرکت های دنیا

بانک چین

دارایی‌های شرکت: 2292 میلیارد دلار

در سال 1908 بانک qing بزرگ تأسیس شد اما مدتی بعد در سال 1912 با انقلاب در این کشور و تأسیس حکومت خلق چین نام این بانک نیز به بانک چین تغییر پیدا کرد.

در واقع بانک چین قدیمی‌ترین موسسه مالی کشور چین محسوب می‌شود.

بعد از اینکه بانک چین جای مانک مرکزی ملی این کشور را در سال 1928 گرفت به یکی از موفق‌ترین شرکت و مؤسسات موجود در چین تبدیل شد.

در سال 1949 بخشی از بانک چین جدا شد و به عنوان شرکت تابعه در تایوان شروع به فعالیت کرد.

در حال حاضر دارایی‌های بانک چین نزدیک به 2300 میلیارد دلار است و جزء پولدارترین ها در کشور چین محسوب می‌شود.

world-richest-companies
world-richest-companies

جِی پی مورگان

دارایی‌های شرکت: 2435 میلیارد دلار

تأسیس و راه اندازی شرکت JP Morgan Chase به سال 1799 بر می‌گردد و می‌توان آن را قدیمی‌ترین موسسه مالی و اعتباری آمریکا دانست.

نام شرکت JP Morgan Chase بر اساس نام جان پیرپونت مورگان انتخاب شده و محبوبیت آن از حدود 150 سال پیش افزایش قابل توجهی داشته است.

JP Morgan Chase کنونی حاصل ادغام بیش از هزار شرکت بزرگ و کوچک از زمان تأسیس آن بوده و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی و اعتباری در دنیا با دارایی‌هایی بیش از 2.5 تریلیون دلار محسوب می‌شود.

پولدارترین شرکت های دنیا
پولدارترین شرکت های دنیا

بانک ساخت و ساز در چین

دارایی‌های شرکت: 2450 میلیارد دلار

بانک ساخت و ساز در چین که آن را به‌اختصار CCB می‌نامند در سال 1954 تأسیس شد.

در ابتدای کار نام این موسسه مالی بانک ساخت وساز مردم چین بودن و مستقیماً تحت نظارت وزارت حمل و نقل و ساخت وساز ملی چین فعالیت می‌کرد.

رفته رفته فعالیت‌های مستقل بازرگانی و تجاری این بانک گسترش پیدا کرد تا نهایتاً در سال 1994 کاملاً به یک باک بازرگانی مستقل تبدیل شد و نام آن نیز به بانک ساخت و ساز چین تغییر پیدا کرد.

رشد قابل توجه CCB با عث شد تا در قرن بیست و یکم به بزرگ‌ترین موسسه مالی موجود در چین با دارایی 2.5 تریلیون دلار تبدیل شود.

world-richest-companies
world-richest-companies

ICBC

دارایی‌های شرکت: 3125 میلیارد دلار

به گزارش بازارخبر، ICBC که مخفف بانک صنعنی و بازرگانی چین است در سال 1984 به عنوان یک شرکت محدود تأسیس شد و توانست با رشد بالا در طی این 30 سال به با ارزش‌ترین شرکت در دنیا از نظر میزان کل دارایی ها تبدیل شود.

با تمرکز بر روی فعالیت‌های خزانه داری، تبادلات ارزی، تراکنش‌های عمده در بازارهای پولی، تأمین اعتبارات لازم در سرمایه‌گذاری ها، خدمات بانکی، مدیریت دارایی ها و خدمات مال شخصی و فردی، ICBC توانسته است به یکی از موفق‌ترین مؤسسات مالی و اعتباری در دنیا با مجموع دارایی 3.12 تریلیون دلار تبدیل شود.

نظر خود را درباره «پولدارترین شرکت های دنیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پولدارترین شرکت های دنیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.