زمان مطالعه: 3 دقیقه
رمز و راز موفقیت ثروتمندان جهان

رمز و راز موفقیت ثروتمندان جهان

حتما می دانید که ثروتمندان جهان برای رسیدن به موفقیت رمز و رازهایی دارند. اما آیا این رازها تنها مختص خودشان است؟

اگر می خواهید با رازهای موفقیت ثروتمندان دنیا آشنا شوید این بخش آسمونی را دنبال نمایید چرا که رمز و راز موفقیت ثروتمندان جهان را بیان می کنیم.

جینا راینهارت (Gina Rinehart) ثروتمندترین زن جهان، زمانی به‌شدت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته بود، چون در یک مقاله گفته بود که مردم عادیِ حسود، به جای تلاش برای رسیدن به خوشبختی، وقت‌شان را با خوش‌گذرانی، سیگار کشیدن و فعالیت‌های اجتماعی پُر می‌کنند. اما اگر او راست بگوید چه؟ واقعا چه تفاوت‌هایی بین مردم عادی و ثروتمندان وجود دارد؟

پول همه چیز نیست!

مردم عادی فکر می‌کنند «پول» علت همه‌ی شرارت‌های دنیاست، افراد ثروتمند فکر می‌کنند «فقر» ریشه‌ی همه‌ی شرارت‌هاست. مردم عادی را شست‌وشوی مغزی داده‌اند. آنها فکر می‌کنند افراد ثروتمند، یا خوش‌شانس هستند یا متقلب. به همین دلیل ثروتمند شدن در کشورهای کم‌درآمد، خجالت‌زدگی به‌دنبال دارد. ثروتمندان جهان می‌دانند که پول ضامن خوشبختی نیست، اما زندگی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

خودخواهی یا نه؟

مردم عادی فکر می‌کنند خودخواهی «گناه» است، ثروتمندان فکر می‌کنند خودخواهی «حُسن» است ثروتمندان پیشرفت می‌کنند تا خودشان را خوشحال کنند. آنها تظاهر نمی‌کنند که می‌خواهند دنیا را نجات بدهند. مشکل اینجاست که دید مردم عادی به این قضیه منفی است و همین، آنها را فقیر نگه می‌دارد. اگر از خودتان مواظبت نکنید، نمی‌توانید به کس دیگری کمک کنید. نمی‌توانید از چیزی که ندارید، مایه بگذارید.

فقط شروع کن

مردم عادی به فکر «قرعه‌کشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر می‌کنند هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند. مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.

فقط هدف مهم است

مردم عادی فکر می‌کنند برای کسب ثروت حتما باید تحصیلات رسمی داشته باشند، مردم ثروتمند به یاد گرفتن دانش خاص باور دارند تعداد زیادی از مشهورترین افراد جهان تحصیلات کمی دارند و ثروت‌شان را مدیون همین دانش خاص‌شان هستند. در همین حال افراد عادی فکر می‌کنند مدرک فوق‌لیسانس و دکتری، راه رسیدن به ثروت است، چون آنها در یک خط فکری اسیر شده‌اند که آنها را از سطحِ آگاهی بالا دور می‌کند. افراد ثروتمند به «وسیله‌ها» علاقه‌ای ندارند، تنها «هدف» برای‌شان مهم است.

گذشته ها گذشته

مردم عادی در فکر روزهای خوب «گذشته» هستند، ثروتمندان رؤیای «آینده» را دارند میلیونرهای خودساخته، ثروتمند شده‌اند چون تلاش می‌کنند خودشان را به چالش بکشند و آرزوها، هدف‌ها و ایده‌هایشان را در یک آینده‌ی نامعلوم به تصویر بکشند. مردمی که فکر می‌کنند بهترین روزهای زندگی‌شان گذشته است، به‌ندرت ثروتمند می‌شوند و معمولا هم دچار ناراحتی و افسردگی هستند.

استفاده درست از پول

مردم عادی نسبت به پول دیدگاهی احساسی دارند، مردم ثروتمند درباره‌ی پول منطقی فکر می‌کنند یک فرد باهوش، تحصیل‌کرده و موفق می‌تواند در یک لحظه به یک فرد ترسو تبدیل شود که فقر تمام ذهنش را کنترل می‌کند و بزرگ‌ترین آرزوی اقتصادی‌اش این است که در دوران بازنشستگی از نظر مالی تأمین باشد. ثروتمندان مشهور با دیدگاه منطقی‌ای که درباره‌ی پول دارند، می‌دانند که پول دقیقا چیست. آنها می‌دانند که پول یک ابزار حساس است که فرصت‌ها و انتخاب‌های زیادی را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

توقع کم و کم تر

افراد عادی از خودشان توقعات کمی دارند تا هیچ‌وقت ناامید نشوند، افراد ثروتمند سرشان برای چالش درد می‌کند روان‌شناسان و متخصصان بهداشتِ روان معمولا مردم را تشویق می‌کنند که در زندگی‌شان توقعات کمی داشته باشند تا مطمئن باشند که هیچ‌وقت ناامید نمی‌شوند. هیچ‌کس هرگز با آرزوی داشتن ثروت، به خودش ضربه نمی‌زند. همه با رؤیاهایشان زندگی می‌کنند، بدون اینکه انتظار زیادی داشته باشند.

ثروتمند بودن را تمرین کن

مردم عادی فکر می‌کنند باید کاری انجام بدهید تا ثروتمند شوید، ثروتمندان فکر می‌کنند باید چیزی در درون‌تان داشته باشید تا ثروتمند شوید به‌خاطر همین است که افرادی مثل دونالد ترامپ از میلیونر بودن تا قرضی نه میلیارد دلاری را تجربه می‌کنند و درنهایت ثروتمندتر از قبل می‌شوند. درحالی‌که مردم عادی روی کار کردن و نتیجه‌ی فوری از کارشان تمرکز می‌کنند، افراد بزرگ از هر تجربه‌ای درس می‌گیرند و رشد می‌کنند، چه این تجربه شکست باشد چه موفقیت. آنها می‌دانند که درنهایت می‌خواهند به یک ماشین موفقیت انسانی تبدیل شوند که خروجی‌های عالی تولید می‌کند.

نکته سنجی

مردم عادی فکر می‌کنند که تجارت براساس منطق و سیاست جلو می‌رود، ثروتمندان می‌دانند که تجارت براساس احساسات و طمع پیش می‌رود سرمایه‌گذاری در بورس، از فرمول‌های ریاضیِ اقتصادی پیروی نمی‌کند. افراد ثروتمند می‌دانند آنچه که بازارهای اقتصادی را پیش می‌برد، ترس و طمع هستند و این را در همه‌ی معامله‌ها و تمایلات‌شان لحاظ می‌کنند. اطلاع داشتن از طبیعت انسان‌ها و تأثیری که این مسئله بر معاملات‌شان دارد، به آنها یک برتری استراتژیک می‌دهد تا از قدرت نفوذشان برای به‌دست آوردن ثروتِ بیشتر استفاده کنند.

نظر خود را درباره «رمز و راز موفقیت ثروتمندان جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رمز و راز موفقیت ثروتمندان جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.