زمان مطالعه: 1 دقیقه
13 دی؛ روز جهانی مقاومت

13 دی؛ روز جهانی مقاومت

سیزدهم دی ماه، سالروز شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی با تصویب شورای فرهنگ عمومی، روز جهانی مقاومت نامگذاری شد.

13 دی؛ روز جهانی مقاومت

با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آرای اعضای حاضر سیزدهم دی همزمان با روز شهادت سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شد.

روز جهانی مقاومت - World Resistance Day
روز جهانی مقاومت - World Resistance Day

 

اعضای حاضر در هفتصد و سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که روز سه‌شنبه 17 دی 1398 برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدش، اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کردند.

ابتدای این جلسه سیدمحمدرضا موالی‌زاده با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت 17 دی روز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی، گفت: جلسه امروز دو موضوع بررسی نامگذاری 13 دی به عنوان روز «جهانی مقاومت» و همچنین «ترویج فرهنگ ورزش همگانی» را دنبال می‌کند.

مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی در تهران
مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی در تهران

 

در ادامه سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به پیشنهادها برای نامگذاری روز 13 دی به عنوان روز جهانی مقاومت گفت: با توجه به فرمایشات اولیه مقام معظم رهبری در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی که ایشان را یک چهره مقاومت در عرصه بین المللی اعلام کردند، تصمیم بر آن شد تا روز 13 دی که همزمان با روز شهادت سردار سلیمانی است به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شود.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی و معنوی سردار سلیمانی افزود: ایشان اقدامات بسیاری در عرصه مقاومت و منطقه انجام داده‌اند و دشمنان چون از این اقدامات مطلع بودند به خوبی وی را می‌شناختند. بنابراین شناخت کامل سردار سلیمانی و اقدامات ایشان نیاز به زمان دارد.

وداع مردم عراق با پیکر شیهد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس
وداع مردم عراق با پیکر شیهد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

 

با تأیید اعضای حاضر در جلسه نامگذاری روز 13 دی همزمان با روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز جهانی مقاومت به تصویب شورا رسید.

در بخش دیگر این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی گفت: حضور میلیونی مردم در شهرهای مختلف به ویژه تهران برای وداع با سردار سلیمانی و محکومیت اقدام جنایتکارانه آمریکا انسجام و وحدت ملی را به رخ جهانیان کشید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «13 دی؛ روز جهانی مقاومت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 13 دی؛ روز جهانی مقاومت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.