زمان مطالعه: 1 دقیقه
روز جهانی جنگلهای بارانی

روز جهانی جنگلهای بارانی

تاریخ 22 ژوئن به نام جنگلهای بارانی نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری این روز کمک به حفظ و افزایش آگاهی نسبت به جنگلهای بارانی است.

جنگل‌های بارانی جنگل‌هایی هستند که به واسطه مقدار زیاد بارش متمایز می‌شوند. طبق تعریف میزان کمینه بارش سالانه در یک جنگل بارانی بین 1750 نا 2000 میلی‌متر است. جنگل‌های بارانی دو نوع هستند: جنگل‌های بارانی استوایی و جنگل‌های بارانی معتدله. مناطقی که دارای باران‌های موسمی هستند که به مناطق همگرای میان‌استوایی نیز معروفند، نقش مهمی در ایجاد شرایطی اقلیمی دارند که لازمه جنگل‌های بارانی کره زمین است. حدود %40 تا %75 از کل گونه‌های زنده بومزاد جنگل‌های بارانی هستند. برآورد می‌شود که شاید چندین میلیون گونه از گیاهان و حشرات و ریزاندامگان در جنگل‌های بارانی وجود داشته باشند که هنوز شناخته نشده‌اند. جنگل‌های بارانی «جواهرات زمین» و «بزرگترین داروخانه زمین» نامیده شده‌اند.

در سال 2009 شرکت نایک و تیمبرلند خرید چرم از بخش‌های جنگل‌زدایی شدهٔ جنگل‌های آمازون را متوقف کردند. این عمل تنها چند هفته پس از گزارش سازمان صلح سبز صورت گرفت که نشان می‌داد گله‌های دامداری‌های منطقهٔ آمازون باعث تخریب جنگل‌های آمازون می‌شوند. طبق تحقیق آرنولد نیومن هر همبرگری که می‌خریم باعث از بین رفتن 6٫25 متر مربع از جنگل‌های بارانی می‌شود.

 

نظر خود را درباره «روز جهانی جنگلهای بارانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روز جهانی جنگلهای بارانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.