زمان مطالعه: 1 دقیقه
8 سپتامبر، روز جهانی فیزیوتراپی

8 سپتامبر، روز جهانی فیزیوتراپی

8 سپتامبر سال 1951 کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی تاسیس شد، به همین دلیل هر سال این روز (8 سپتامبر) به عنوان روز جهانی فیزیوتراپی گرامی داشته می شود.

روز جهانی فیزیوتراپی فرصتی است برای تمامی فیزیوتراپیست ها در سراسر جهان تا آگاهی عمومی نسبت به نقش حیاتی حرفه شان در سلامت جامعه را افزایش دهند.

فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی - ماهیچه‌ای - اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود.

فیزیوتراپیست متخصص حفظ و افزایش توانایی افراد در حرکت و فعالیت است. یک فیزیوتراپیست با دانش خود در مورد آنچه باعث حرکت در بدن می شود، تحرک و استقلال را برای بیماران به ارمغان می آورد و بسیای از مشکلات ناشی از درد، ناتوانی های حرکتی، آسیب های ورزشی و شغلی، سالمندی و بی تحرکی را درمان می کند.

 

نظر خود را درباره «8 سپتامبر، روز جهانی فیزیوتراپی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 8 سپتامبر، روز جهانی فیزیوتراپی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.