زمان مطالعه: 1 دقیقه
10 اکتبر، روز جهانی پرنده مهاجر

10 اکتبر، روز جهانی پرنده مهاجر

9 می ، روز جهانی پرنده مهاجر است که به‌ دلیل اختلاف در زمان اوج مهاجرت پرندگان در کشورهای مختلف، 9 و 10 می تعیین شده است.

 ایده‌ روز جهانی پرنده‌ مهاجر در سال 1993 در مرکز تماشای پرنده‌های مهاجر آمریکا مطرح شد و از سال 1995 تا 2006، این برنامه توسط بنیاد ملی حیات‌وحش ایالات متحده هدایت می‌شد.

در سال 2007، سازمان غیرانتفاعی محیط‌زیست برای آمریکا (EFTA )، تصمیم گرفت از طریق آموزش، مردم را به شناخت پرندگان و حفاظت از آنها تشویق و ترغیب کند و از آن سال به بعد، این سازمان تمام فعالیت‌های مربوط به روز جهانی پرنده‌ مهاجر را انجام می‌دهد.

روز جهانی پرنده‌ مهاجر، یک برنامه‌ تبلیغاتی سالانه است که بر ضرورت حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه آنها تأکید می‌کند. این برنامه، روشی مؤثر برای کمک به افزایش سطح آگاهی جهانی از تهدیداتی است که پرنده‌های مهاجر با آنها مواجه هستند. امسال (2018) یک دوره‌ مهم‌گذار در تاریخ روز جهانی پرنده مهاجر است زیرا مجریان برنامه سعی دارند با کمک همه‌ کشورها، مسیرهای طولانی و اصلی پرواز پرندگان مهاجر در سیاره‌ زمین از آفریقا، اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکا را که شناسایی شده‌اند، برای پرواز آنها امن کنند. این برنامه‌ها هر سال، 700 فعالیت را شامل می‌شود که راه‌های حفاظت از پرندگان مهاجر را به مردم آموزش می‌دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «10 اکتبر، روز جهانی پرنده مهاجر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 10 اکتبر، روز جهانی پرنده مهاجر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.